3 øvelser du bør utføre hver dag

Under har jeg listet 3 øvelser nær sagt alle bør utføre hver dag, om målet er en strammere kropp (og man ikke har tilgang på en masse treningsutstyr):

Les mer på: Corneliselander.com

1. Pushups
Kanskje den mest tilgjengelige styrkeøvelsen som finnes, og en ypperlig måte å bygge/styrke muskulaturen i brystkasse og overkropp generelt. Ja, utført riktig tar denne faktisk også bra på core/mage, og ved å plassere beina på en benk/kasse eller bytte på å trene med smalt eller bredt grep, vil du her også kunne variere og treffe muskulaturen på forskjellige måter og steder.

Les også: Mest effektive pushups

2. Rygg-/benhev
Ok så jeg jukser litt her og gir deg to øvelser jeg mener det kan være fordelaktig for deg å benytte deg av denne sommeren. Desto viktigere er imidlertid disse øvelsene om målet er en stram[mere] og bedre trent kropp, og begge øvelser kan utføres kun ved hjelp av egen kroppsvekt, eller for eksempel ved å benytte en swissball:

Én enkel og lett tilgjengelig måte å utføre benhev på


Husk å pakke med deg en swissball i sommer!

3. Statiske knebøy
Genialt enkel, super tung, og ekstremt effektiv måte å trene beina på nå i sommer om du ikke har tilgang på tunge vekter og et gym. Utfør denne ved rett og slett bare å gå ned i bunnposisjon på knebøy´en, og hold stillingen så lenge du skulle makte/orke.

Så er du klar for å gi litt ekstra gass nå i sommer? Veldig snart starter det en ny serie her på bloggen, der jeg blant annet vil ta dere med på en Europareise, og vise dere hvordan jeg blant annet trener, spiser, og lever på ferie. Fortsatt god sommer til dere alle!

Cornelis

Husk å trene hardt, kort, hyppig, og riktig folkens (også nå i sommer)!

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iformmedCornelis #Side3 #blogg #trene #sk2016 #sommer #treningsbloggen #trener #CornelisElander

6 kommentarer
    1. Hei 🙂
      Lurer på om hvor mange rep pr. øvelse?
      Ny i treningsverden. Endelig klart å
      Oppnå treningsglede.
      Tusen takk for at du deler. Det har inspirert meg veldige mye.
      Takk 🙂

    2. Jeg kom etter et år opp i 600 pushups på en dag, men var likevel feit. Jeg spiste sunt, men mye. Var sulten hele tiden. Nå har kuttet ned på treningsmengden og matrasjonen.

    3. Hei. Dette er kanskje ikke riktig sted å poste, men jeg ønsker å lese mer om de som trener en del, men ikke får resultater.
      Kort oppsummert: Vil ned 4-5 kg og stramme opp kroppen med mer markerte muskler. Er på god vei, men nå føler jeg at alt har stagnert. Jeg er ikke redd for muskler, men akkurat nå føler jeg meg litt lost. Trener jeg for mye/lite/lett, surrer jeg rundt mellom vektene, spiser jeg ikke bra nok? Vanninntak, stress osv. er noen av mange tanker i hodet mitt.
      Jeg vet at jeg ikke skal henge meg opp i vekta, men har lest flere steder at det skal være mulig å kunne gå ned i vekt samtidig som å bevare eller bygge muskler.
      Jeg trener for det meste styrke. Jeg blir sterkere og det er det som driver meg mest. Samtidig ønsker jeg som mange andre jenter å “stramme opp”, selv om dette i seg selv kanskje er et lite definert mål, og noe jeg har merket fører til en del skuffelse. Jeg vil på ingen måte si at jeg kaster bort tiden min på trening, men jeg blir litt demotivert av å ikke se de resultatene jeg ønsker. Kanskje er det fordi jeg ser meg selv hver dag, eller kanskje jeg er kravstor.
      Det er mulig jeg er uklar, men jeg vil lese mer om manglende resultater. Jeg løfter ganske tungt, men lurer på hvorfor resultatene lar vente på seg. Må man løfte så tungt man klarer for å stramme opp kroppen? Hva med lettvekt og fler reps? Som sagt er jeg litt lost her, beklager det.
      Forøvrig syntes jeg bloggen din er helt super. Jeg liker at du er ærlig og realistisk 🙂
      Hilsen H

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg