– Heia fulle nordmenn!


Det er 17.mai, og årets største “spisedag”… Så koser HollywoodTreneren seg med is, sjampis, og usunne ting? You bet!

Les også mer på: Corneliselander.com

De som følger meg jevnt og trutt vet nok at jeg har lite til overs for usunn mat og drikke, og de vanlige glosene og rådene du hører herifra er at du bør drikke proteinshakes, spise magert og sunt, og ALLTID styre unna alkohol! Likevel har jeg én dag i året der jeg “skeier ut”, og jeg mener du faktisk bør spise og drikke noe av giften og kose deg litt ekstra; vår nasjonaldag.

17.mai = is, brus, og fulle nordmenn
Da jeg noen år tilbake skulle beskrive vår nasjonaldag for samboeren min var det nettopp disse tingene jeg trakk fram; 17.mai er først og fremst barnas dag, men det er også en dag for oss voksne å gå litt i barndommen og oppføre oss som “idioter”. Det er nemlig en helt egen stemning og glede enn hva man ikke finner noe annet sted i verden under noe annet lands nasjonaldag. I USA er det en mer “slappe av i parken i pysjamasen, og grille med familien” dag, mens det i for eksempel Frankrike er en dag der man viser fram nasjonens militære styrke. I Norge er vi imidlertid litt mer “barnslige”, og å se voksne mennesker snyden fulle med ketchup rennende nedover dressen en tidlig formiddag er ikke akkurat uvanlig (eller for den saks skyld et “vakkert” syn), men det er vår feiring og noe jeg faktisk savner!

Så kos deg med ett glass [eller to] for mye i dag, men vær obs på at trener´n din i Hollywood vil være tilbake allerede i morgen med sitt sedvanlige, strenge regime her på bloggen 😉

Gratulerer med dagen folkens!

Cornelis

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iformmedCornelis #Side3 #blogg #17mai #Norge #nasjonaldagen #feiring #fest #iform #treningsbloggen #trener #CornelisElander

4 kommentarer
    1. Akkurat dette her innlegget var herlig cornelis 😛 . Måtte trekke litt på smilebåndene 🙂 . Gratulerer med dagen og håper du har fått feiret den fint med de utskrielser som følger med 😛 .

    2. Cornelis, jeg må si jeg digger bloggen din og det forbildet du er med holdninger, viljestyrke og fysisk form, men fikk litt dårlig smak i munnen av det her… Du sier det først og fremst er BARNAS dag, noe som er helt riktig, men samtidig oppfordrer du voksne dvs foreldre, til å ta et par glass for mye… For en som vet godt hvordan barn blir ødelagt av akkurat dette, er dette en litt trist “oppfordring”
      Du har vel sikkert selv lest hva din med-nordmann Kleiven skriver om dette i sin blogg… 🙂

    3. Hei Lars Harald, og ja, du har så rett så rett! Mulig jeg enten ordla meg litt dårlig/feil, eller poenget mitt ikke kom helt fram… Som Kleiven er jeg STOR motstander av å drikke [seg full], og dette gjelder også på nasjonaldagen. Det jeg isteden prøvde å få fram er at dette A. først og fremst er barnas dag [dermed bør IKKE foreldre drikke seg snyden fulle!], men B. at voksne [som ikke har ansvar for barn og unge] kan oppføre seg litt mer “barnslig”… Dette går for russen, yngre mennesker [som vil rive seg litt løs], osv. Men som alltid; har du barn har du også et STORT ansvar, og da oppfordrer jeg deg selvsagt ikke til å være drita!
      Nå skal det også poengteres at jeg med ett glass for mye mente at man kan drikke [bittelite gran mer denne dagen enn elles, nettopp fordi det er “fest og moro”, og vi bør få slappe av og kose oss litt ekstra på nasjonaldagen. Med det mente jeg likevel ikke å oppfordre NOEN til å være drita…
      Mvh
      Cornelis

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg