Kan det bli ulovlig med muskler i Norge?



Hvis enkelte kritiske røster får det som de vil kan det å bygge muskler snart bli ulovlig i Norge…

Les mer på: Corneliselander.com

Enkelte bloggere mener fitnesstrenden bør bli ulovlig i Norge, og andre i media har påstått at en sunn proteinshake kan være første steg mot steroidebruk.. Når du hører og leser slike utsagn så skjønner du fort hvor nivået ligger. Vi nordmenn blir stadig bare tykkere og tykkere, og bør egentlig trener mer og hardere [bare jamfør nyere forskning fra Norges idrettshøgskole, som nettopp viser at tung og riktig styrketrening er spesielt viktig for eldre og ikke minst for kvinner]! At andre da prøver å jobbe aktivt mot dette som vi alle har godt av, og nær sagt prøve å skremme kvinnene tilbake i husmorsrollen, er for meg det glade vanvidd!

Nå kommer det selvsagt aldri til å bli ulovlig å bygge muskler i Norge, men denne konstante jakten/angrepene på særlig damene som bygger litt muskelmasse er kjedelig og uheldig, og kan i verste fall gjøre at færre begynner med det de faktisk har godt av; å utføre styrketrening! Men uansett hva enkelte i media likevel måtte mene så er det i hvert fall sikkert at det likevel er mange nordmenn som driter i lytte til deres budskap, og heller bare kjører på hardt året rundt for å bygge en sunn og sterk kropp… Daglig er jeg så heldig å bli tagget i utallige flotte treningsbilder på Instagram, og i dag har jeg derfor lyst til å trekke fram en liten håndfull av disse som står på hardt og følger meg. For det er viktig å formidle en sunn livsstil, være seg sunnere kosthold, mer fysisk aktivitet, og ikke minst litt styrketrening. For dette er nemlig noe de aller fleste av oss har svært godt av, og trenger, og derfor velger jeg å vise disse bildene før de eventuelt skulle bli “ulovlige” i Norge…

Bildegalleriet som snart kan bli ulovlig i Norge…

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

– Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iformmedCornelis #meninger #debatt #Side3 #blogg #blogginnlegg #Instagram #Norge #trene #treningsbloggen #trener #CornelisElander

12 kommentarer
    1. Det er så tragisk å tenke på. Kroppen er lagd for å røre seg. Den er lagd for å løfte og jobbe. Ja,det er et kroppspress fra en annen verden, men selvtillit kommer med det å akseptere hvem man er og hvem man har blitt. Jeg sprøyter ikke i leppene og jeg legger meg heller ikke under kniven. Jeg greier meg med en proteinshake etter trening og fornuftig mat ellers. Makan til hysteri, Norge.

    2. Helt tragisk å tenke på…. Det er heller visse personers idiotiske utsagn som burde bli forbudt en å komme med noe så dumt. Hjelpes…..

    3. Sikkert noen som synes jeg ikke burde drive med styrketrening, men jeg liker det og kommer ikke til å gi meg med det første.

    4. Ja, kanskje jeg skal være så “Crazy” å konkurrere innen fitness? Eller, blir jeg da et usunt forbildet kanskje…;-) Det hadde jo vært litt kult, Cornelis 😀 😀

    5. Tilbaketråkk: zinc sulfide
    6. Tilbaketråkk: Caco-2 cells

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg