Ikke interessert i å unnskylde meg selv!


Et ærlig, og litt annerledes innlegg fra trener´n din i Hollywood…

Les mer på: Corneliselander.com

Ok, så dagens blogginnlegg er av det litt mer personlige slaget enn hva du kanskje er vant med å lese her i gården. Likevel er denne posten ekstremt viktig for meg å få ut, på grunn av mye av misunnelsen, janteloven, og andre irriterende, dumme, og usaklige tilbakemeldinger jeg har hørt og fått servert opp igjennom årene.

Det er vel snart 15 år siden fikk jeg slengt etter meg at jeg var en “bola pa**is” fra en drita full nordmann på byen i Oslo, og siden har det vel bare pøst på med andre sjikanerende, usaklige, og spydige kommentarer. Også fra mange i media… Ikke vet jeg hvorfor “voksne” mennesker tror de kan oppføre seg slik, og det er tydelig at veldig mange der ute mangler både folkeskikk og føler at de kan spytte ut den ene glosen etter den andre [og særlig når de sitter trygt hjemme i sin egen stue, og kommenterer på nett…]. I den virkelige verden mottar jeg aldri slike utsagn og kommentarer lenger – merkelig det der… 😉

Jeg har nå skrevet om trening og helse i norsk media i over 10 år, og jeg har for lengst lært meg å slutt å lese igjennom kommentarfeltene i alle intervjuer og saker jeg måtte gjøre. Dette er ikke fordi jeg ikke ønsker å høre ifra dere, og jeg setter umåtelig stor pris på alle som daglig følger meg her på bloggen, legger ut bilder på Instagram med CornelisUfordring, og ellers følger meg på min vei og ferd framover. Jeg har imidlertid opplevd at det stort sett ikke er de skarpeste knivene i skuffen som kommenterer på 90% av alle nettsaker som legges ut i norsk media…

Dysse ned musklene
Men tilbake til overskriften; Ja, jeg er nå lei av å unnskylde meg selv og for eksempel størrelsen på overarmene, hårsveisen, eller hva annet sprøtt mine kritikere måtte mene. Veldig mange har “en oppfatning” av meg, og det er ikke lenge siden jeg fikk beskjed av et av Norges største forlag om jeg burde “dysse ned” musklene mine, og “tone ned” utseendet mitt [!!?!]. Hva skal egentlig det bety?? Og hadde en annen person, være seg tykk, mørk i huden eller kvinne fått servert en slik melding hadde det nok vært OVERSKRIFTEN i alle landets aviser dagen derpå! Men om du har litt over gjennomsnittet størrelse på overarmene – ja da er du visst fritt vilt…

Poenget mitt her er nemlig at jeg ser på meg selv som en veldig gavmild, snill, og beskjeden fyr [jepp, jeg er egentlig sjenert], og nei; jeg er ikke interessert i å unnskylde meg selv for den jeg er lenger!

God torsdag til dere alle!

– Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

#Nettavisen #trening #Side3 #iform #bilder #meninger #trene #treningsbloggen #trener #CornelisElander

11 kommentarer
    1. Bra 🙂 Du har ingen grunn til å be om unnskyldning for 🙂 Og er man en mann som trener mye for å få muskler så vil man jo ikke skjule de 😮 Og hvorfor skulle man det?
      Stå på 🙂

    2. Veldig bra. Når man har en Ferrari så lar man ikke den stå i garasjen.:0) Man vil vise den frem av og til.
      Flotte og gode treningstips, stå på videre.

    3. Bra skrevet og veldig enig!!! Du inspirerer meg mye til trening. Trener selv masse, fordi jeg liker det, lurer også på å ta PT-utdanning. Skriver litt treningstips selv og legger ut på fb, fordi folk spør meg om jeg kan, men for mange blir jo det feil for da skryter jeg. Er veldig lei det. De som skriker høyest er som oftest de som overhodet ikke trener fordi de rett og slett ikke gidder. Men syte gjør de. Ja, også skal de jo alle begynne å trene “på mandag” eller over nyttår.. Forstår ikke helt den.. Synes du skal heve deg langt over det og bare forsett, du er super flink og har all grunn til å være stolt!!! 🙂 Likte spesielt godt det du skrev om hvorfor ikke begynne trening NÅ og ikke vente til over nyttår…, måtte selvsagt dele innlegget ditt, vet at mange ble super irritert, men det som irriterer de mest er at de vet veldig godt at DET STEMMER!, for det gjør det jo, man trenger jo ikke være så veldig smart for å vite det 🙂

    4. Ikke legg for mye i feedback fra alle de stakkarslige, misunnelige menneskene som finnes i de mørke kriker og kroker. De vil alltid finnes, og de vil alltid forsøke å dra de mer vellykede/pene ned på sitt eget nivå – helst anonymt. Tenker man på det, er det trolig grunn til å synes synd på de som har slike desperate behov.

    5. Vi er dessverre i den tidsalderen hvor det er for lett å slenge ut kommentarer på den måten, være seg på nettet, i blader eller på gata i fylla. Det er et faktum at slike folk er usikre på seg selv, har et mindreverdighetskompleks og er misunnelige. Det er helt kurant at folk har meninger og synspunkt, men altfor få er tenker over hva de ytrer, for av og til er det aller beste å holde ting for seg selv. Det eneste som folk burde komme med, om NOEN i det hele tatt spør om deres mening, er i så fall konstruktiv kritikk. Men det begrepet tror jeg få kjenner til nå til dags.

    6. Misunnelse har mange ansikt. Ikke les negative komentarer. Disse menneskene finnes ellers i sammfunnet og, men her på nett kan de utrykke seg siden sidemann på jobb eller gata ikke gidder og høre på tullet deres lenger. Har selv trent av og på i 20år til neste år. Muskler er fersk vare og det forsvinner for så og komme tilbake igjen. Har ingen respekt for juksere å ser du er gjennomtrent ekte vare. Jeg lever livet litt anderledes enn andre dvs prioriterer rett og slett på en annen måte å du verden så klyse jeg vistnok er etc.. Det er ikke bare jantloven som slår inn her men en oppfattning blant mange at om de ikke kan få til ting å ser på mye som umulig ja da er de som faktisk gjør noe utenom det vanelige juksepaver,lyvere og showoff blærer. Du inspirerer mange med inleggene dine så stå på vidre. Ikke bruk tid på tullingene og sef si ifra når noe er på trynet urettferdig som forlaget som ville at du skulle dysse ned musklene! Hello det viser jo bare at personen ikke har peiling. Mye brune tunger i høye stillinger gitt. Ha en god dag.

    7. Godt innlegg. 🙂 Har selv hentet inspirasjon fra bloggen din, selv om jeg ikke er enig med alt.
      Her i Norge står Janteloven sterkt (lenge leve middelmådigheten). Menn i kommentarfeltet rakker ned på menn med mer muskler, kvinner i kommentarfeltet rakker ned på kvinner som er penere enn dem. Alle vil ha muskler, alle vil ha penger og alle vil ha gode jobber ? men ingen vil anstrenge seg for å få det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg