Mitt treningsprogram


Ofte får jeg spørsmål om hvordan jeg selv liker å trene – så her er svaret:

Les mer på: Corneliselander.com

Aldri likt
Førs og fremst vil jeg ta et veldig viktig punkt; jeg trener ALDRI likt! Med det mener jeg at hver treningsøkt har sine små variasjoner, og at en økt nær aldri ser lik ut. I tillegg følger jeg ikke noe slavisk program, og selv om jeg vet veldig mange liker å skrive “treningsdagbok” er dette noe jeg selv aldri har operert med. Fra jeg begynte å trene har jeg i alle år tatt ting litt på sparket og hva jeg føler for å trene den dagen. At dette ikke kan fungere for alle er jeg selvsagt klar over, men dette er hvordan jeg selv liker å gjøre det.

Faste dager
Selv om jeg altså tar ting litt som det kommer vet jeg også hva jeg må trene i løpet av en uke, og jeg har faste dager jeg SKAL igjennom. Dette vil si at jeg vet at jeg må ha minst én tung beindag i uken, prøve å få aktivisert hver muskelgruppe minst to ganger i løpet av uka, og ellers er fordelingen mye av den samme som #IformMedCornelis serien jeg har hatt gående her på bloggen de siste ukene og månedene.

Cornelis´ treningsprogram:

Dag 1: Bryst og biceps
– Benkpress med stang (5-6 sett med mellom 5-8 repetisjoner)
– Skråbenk med manualer (4-5 sett med mellom 5-8 repetisjoner)
– Bicepscurl med EZ-stang (4-5 sett med mellom 5-8 repetisjoner)
– Bicepscurl med manualer eller vektstang (3-4 sett med mellom 5-8 repetisjoner)
– Flyes med manualer eller i kabelapparat
(3-4 sett med mellom 6-8 repetisjoner)

Avslutter så med:
– Dips i friapparat, og med vektbelte

Dips

Dag 2: Bein
Varmer opp med 2-3 sett med leg extensions
– Knebøy med stang (5-6 sett med mellom 6-8 repetisjoner)
– Markløft med stang eller manualer (4-5 sett med mellom 6-8 repetisjoner)
– Leg curls (3-4 sett med mellom 8-12 repetisjoner)
– Stående og/eller stittende tåhev (3-4 sett med mellom 15-20 repetisjoner)

Markløft med stang

Les også: Slik bygger du en sterk brystkasse!

Dag 3: Skuldre og eventuelt mage
– Skulderpress med manualer eller stang (4-5 sett med mellom 6-8 repetisjoner)
– Shrugs (4 sett med 6-8 repetisjoner)
– Sidehev med manualer (3-4 sett med mellom 6-8 repetisjoner)
– Fronthev med vektplate (2-3 sett med mellom 8-12 repetisjoner)
– Crunches (1 sett med så mange repetisjoner jeg klarer)
– Foroverbøyd sidehev med manualer eller i kabelapparatet (3 sett med mellom 8-12 repetisjoner)

Avslutt økten eventuelt med supersett på front-, side-, og foroverbøyd sidehev [med lav vekt], eller feks battling rope.

Battling rope

Dag 4: Bein [del 2]:
– Legpress (4-5 sett med mellom 6-8 repetisjoner)
– Markløft med stang (4-5 sett med mellom 6-8 repetisjoner)
– Leg extentions  (3 sett med mellom 15-20 repetisjoner)
– Leg curls (3 sett med mellom 15-20 repetisjoner)

Avslutter eventuelt med geriljakardio, eller annet høyintensivt arbeid på tredemølle eller sykkel.

Dag 5: Rygg, triceps, og litt mage

– Pullups med vektbelte (4-5 sett med så mange repetisjoner jeg klarer)
– Stående roing (4-5 sett med mellom 6-8 repetisjoner)
– Franskpress med EZ-stang (4 sett med mellom 6-8 repetisjoner)
– Triceps pushdown i kabelapparat (3 sett med mellom 6-8 repetisjoner)

Avslutter så med:
– Rygg- og benhev (4 sett på hver)

Enarms tricepspress med manual over hodet

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook


Cornelis 

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #treningsprogram #iform #bilder #Side3 #trene #mat #kosthold #kost #treningsbloggen #trener #CornelisElander

6 kommentarer
    1. Er det ikke en åpenlys selvmotsigelse å først forklare at du aldri trener noe fast program, kun sørger for at du trener alle muskelgrupper og både høy og lav belastning i løpet av en uke, for så å komme med et ekstremt spesifikt program? Virker som en artikkel kun for å produsere en artikkel, når budskapet er så selvmotsigende.

    2. @Markus som sagt veldig mange som spør meg hvordan jeg trener, og her er da RAMMEN for nettopp det. Dette er altså fundamentet for min trening, mens hver og en økt vil ha små eller store variasjoner.
      God mandag
      Cornelis

    3. Er dette å anse som del 12 av treningsprogrammet du har lagt ut i en lang tid nå?:)
      Helt topp,program,starter på uke 4 idag og er strålende fornøyd til nå,takk:)

    4. Hei Knut! Hyggelig å høre at du liker serien min, og nei dette er ikke en del av 12-programmet jeg har gående her på bloggen (selv om det henter en del inspirasjon fra nettopp mitt program 🙂
      og til deg anonym; kommer flere artikler om nettopp det!
      Cornelis

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg