– Se opp for sterke, norske mødre!


Det er en ny “fitnesstrend” i vårt land; norske mødre er i superform fordi de løfter vekter som aldri før!

Les mer på: Corneliselander.com

I mange år var majoriteten av de som løftet tungt og mye på norske trenings- sentre gjerne unge gutter/menn. I dag er det imidlertid like vanlig å se kvinner og jenter gjøre akkurat det samme, og hvis min #CornelisUtfordring i sosiale medier er noen indikasjon kan det se ut som det faktisk er landets mødre som i dag trener hardest og mest!

Jeg beskriver på denne bloggen veldig ofte hvordan vi nordmenn generelt bør trene oftere og mer, og mange ganger kan det kanskje virke som det ikke finnes så mye positivt å trekke fram. Når det imidlertid kommer til norske damer, og særlig mange av landets flotte mødre, må jeg imidlertid ta av meg av hatten og virkelig gi dere honnør og ære for å være helt råe! Jeg tror rett og slett ikke det finnes mange nasjoner med en så stor prosentandel sterke og flotte damer, og dere er virkelig i en helt egen klasse!

Noen av de flotte damene som følger utfordringen min @corneliselander


@Fitnessfrue                                        @Anitalian0

@Jekl77                                               @Linnbeateaunan

På fredag skrev jeg om Wenche som hadde gått ned masse i vekt, og gjort en utrolig innsats på treningsfronten det siste året. Hennes historie er imidlertid bare én av veldig mange som jeg daglig mottar via min #CornelisUtfordring på instagram, der jeg i løpet av det siste året har jeg mottatt mer enn 11000 bilder og videoer fra spreke nordmenn! Utfordringen går rett og slett bare ut på at jeg ber deg om å laste opp et treningsbilde av deg selv, og som du kan se er det et flertall av kvinner som daglig legger ut bilder fra sine treningsøkter, Og det selv om de kan ha både ett og to barn. Litt trening har vi nemlig alle alltids tid til, enten det er på stuegulvet hjemme, eller det er på ditt lokale treningssenter med tyngre vekter og apparater. Så hva er din unnskyldning for ikke å trene [litt]?

Les også: Treningsprogram for deg som vil trene 3-4 ganger i uka

Mange norske kvinner står nemlig på veldig hardt for å komme tilbake i form etter for eksempel en fødsel, og som jeg også skrev her om dagen bør det da virkelig også være lov til å være litt stolt over egen innsats!

Ja, det er lov til å være stolt!

Har du et treningsbilde du vil at jeg skal fronte her på bloggen? Tagg meg da @corneliselander

Så hva mener du? Er norske mødre de råeste i verden? La meg vite hva du mener/synes i kommentarfeltet under!

– Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #Side3 #søndag #Norge #trene #iform #bilder #Instagram #blogg #blogginnlegg #CornelisElander

6 kommentarer
    1. Hei! Har et “problem” med at venstre brystmuskel er betydeligere mye mindre enn høyre. Det gjelder underdelen av brystet og opp til skulderen. Har du noen tips om hvordan jeg kan rette opp dette? Har lest noe om å fokusere mer på benkpress en benk med manualer for å ha jevnt press på hele brystet?
      Mvh
      Mathis i krise

    2. Vil man nok så får man det til. Med barn eller ikke. Utrolig hva man kan få til bare på stuegulvet som du sier 🙂 Er vel bare ikke alle som er like interesserte. Noen strikker, noen baker, noen har andre hobbyer de bruker tiden på. Vi er forskjellig. Bytt ut en time TV titting med noen bevegelser på gulvet 🙂 Og da handler det ikke bare om utseende, det handler om å ta vare på helsen sin. Man kan ha noen kg ekstra på kroppen men alikavell ha en sunn og sterk kropp. Ekstra styrke i kroppen gjør bare hverdagen lettere spør du meg 🙂 Man får mer energi og blir rett og slett bare i bedre humør 🙂 Og at DU blir i bedre humør har alle i rundt deg godt av. Selv om jeg er mor så vil jeg fortsatt føle meg fin, livet er ikke over 🙂 Dette setter nok menn også pris på vil jeg tro, at kona tar vare på seg selv, og motsatt selvsagt 🙂 Tommel opp for spreke damer og ekstra styrke i kroppen 🙂

    3. Helt rått!! En ting er at jeg synes det er fint å være godt trent, en annen ting er hvor viktig det er å være et godt forbilde for barna sine! Lage en godt grunnlag med sunn mat og være aktiv både med og uten barna. 🙂 Ha en knall uke Cornelis! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg