Jeg vil høre fra DEG!

Det er torsdag, noe som her på bloggen betyr tid for et motivasjonsinnlegg. Så hva kan jeg gjøre for å hjelpe deg til å ville trene mer, spise bedre, og ellers leve på en sunnere måte? Vel, først og fremst vil jeg starte med å høre hva nettopp DU sliter med. Hva mener du er grunnen til at du eventuelt ikke får tid til å trene [nok], hvorfor velger du de mindre sunne valgene når du går på supermarkedet eller for eksempel er ute og spiser? Og ikke minst hva kan jeg og bloggen gjøre for å hjelpe deg mer [hva vil du lese mer om, hvilke type tips/artikler foretrekker du, etc.].

Slike tilbakemeldinger er GULL vært for meg – slik at jeg bedre kan hjelpe deg! Så send meg en direkte email, legg igjen en kommentar under, eller tag meg feks i dine bilder på Instagram, og la meg vite hva du trenger hjelpe med, og ikke minst ønsker å se mer av her på bloggen!

For det er ikke sant at “alle trener” og/eller spiser sunt (det viser nettopp flere undersøkelser og ikke minst den generelle helsetilstand at ikke stemmer) – så la meg vite hva jeg eventuelt kan gjøre for å hjelpe DEG, og la oss bygge Norge til verdens sunneste nasjon!

God torsdag fra trener´n din i Hollywood!
– Cornelis

www.corneliselander.com

#Nettavisen #trening #iform #trene #bilder #Side3 #treningsbloggen #trener #CornelisElander

12 kommentarer
    1. Hei ☺ Jeg syns det er vanskelig med kostholdet. Kunne tenkt meg litt tips på hva som er best å spise etter en treningsøkt. Sliter med å få i meg nok måltider i løpet av dagen ☺ Du har en fin og motiverende blogg 👍 Ha en fin dag.

    2. Tusen takk for det Bente, og takk for flott tilbakmelding! Selv er jeg en veldig fan av først å innta de for meg nødvendige kosttilskuddene jeg foretrekker – for så å innta et større måltid kort tid etter bestående av nok protein og karbs. Hva som imidlertid er nødvendig og nyttig for deg kommer selvsagt veldig an på ditt kroppsmål og ønsker – så sende meg gjerne litt info om nettopp det også – så skal vi fikse noen ideer for deg!
      Mvh
      Cornelis

    3. Hei jeg trener hver dag og har veldig knapp med tid noe som fører til enkle matløsninger. Jeg lurte på om du hadde tips til middagsmat, matpakke, lunsj osv.😄 Jeg er også student så kan ikke bare “kaste” ut penger så det hadde vært perfekt hvis det var litt rimelig og!! Tusen takk på forhånd😊

    4. Jeg vil gjerne ha råd om kosthold, mer JA-mat fremfor NEI-mat. For min del er usunn mat ganske åpenbart, men jeg sliter veldig med å ta meg tid til å lage ordentlig middag.
      Merker nemlig at treningen går mye bedre, når kostholdet er 100% på plass, men nå har jeg veldig lavt energinivå, og middag/kveldsmat blir nedprioritert. Kanskje du kunne skrevet om matvarer som kan erstatte de usunne valgene. Hva kan man f.eks spise om man har skikkelig lyst på chips en kveld? 🙂

    5. Hei, først og fremst takk for en fin og motiverende blogg!
      Forslag:
      Siden jeg – å sannsynligvis mange andre – alltid har mobilen med på treningsstudioet, så hadde det vært fantastisk om du hadde en egen App hvor man enkelt og oversiktlig kunne fulgt dine ulike treningsprogram. Eksempelvis kunne det også vært illustrasjoner på korrekt utførelse (har opplevd at noen av øvelsene i dine treningsprogram har vært ukjent for meg, noe som har resultert i at jeg har vegret meg for å teste de ut på studioet fordi jeg i “kampens hete” ikke husket nøyaktig hvordan du forklarte det på blogginnlegget jeg leste “dagen før”). I tillegg hadde det vært fint med en funksjon hvor man kunne notert ned hvor mye vekt osv man benytter på de forskjellige øvelsen (penn og papir føles litt tungvint og utfordrende over en lenger periode syns jeg). Videre kunne det også vært råd knyttet til kosthold og motivasjon (sistnevte eksempelvis i form av “motivasjons pop-ups” på tlfn uka gjennom).
      En slik app tror jeg kunne hjulpet mange med å i det minste få en mer strukturert treningshverdag. Hva synes du?

    6. Hei og takk for en super blogg!
      Jeg ønsker ett treningsprogram for oss som har litt dårlig tid. Jeg har god tid når jeg først kommer med på trening, men får ikke alltid tid til det så mange dager i uken. Er det mulig å sette opp ett fullverdig treningsprogram for hele kroppen fordelt på 2 økter feks?
      Lurer også på hva du tenker om restutisjon. Med det treningsprogrammet du har satt opp, er greit å trene hver dag da man trener forskjellige muskelgrupper, eller burde man ha en dags pause mellom noen av øktene? er det likegyldig hvilken rekkefølge man tar øktene i?
      Jeg prøver å kutte ned på karbohydrater og vil gjerne vite hva du tenker om dette. Jeg pleier å trene etter jobb og da tar jeg ofte en proteinbar, men ser at flere “før trening” barer er fulle av karbohydrater. Hva ville du valgt?
      Vet dette blir litt “basic” men er vel en del slike elementære ting jeg skulle ønske det sto litt mer om 🙂

    7. Hei Cornelis. Jeg sliter med søvnen og sover ekstremt lite. Dette går selvfølgelig utover restitusjon og fører til stagnerende progresjon. Jeg er forholdsvis aktiv og det blir ikke veldig mye hvile. Søvnen er ikke noe å gjøre noe med, men kanskje du har noen tips og råd til effektiv hvile og restitusjon?
      Mvh

    8. Jeg syntes rett og slett det er kjedelig. Vet jeg burde og må… men bare kjedet meg så utrolig den timen som da fort blir til 40 min…

    9. Hei Cornelis 😊 Trener selv endel, men nå i det siste har jeg slitt med å finne et program jeg liker og gjennomføre det. Selve kostholdet har jeg ganske kontroll på, men motivasjonen er ikke helt på topp og da får jeg ikke den effekten jeg ønsker. Må også takke deg for mange bra innlegg på bloggen Cornelis 👍 Keep up the good work🙏 Mvh Jeanette

    10. hei Cornelis, jeg trener mye og har gått (sakte) ned 10kg siste året mens jeg har bygd muskler og kroppen har endret seg. Jeg har hypermobile ledd og sliter med stabilitet i frivektøvelser, samtidig som jeg synes apparttrening er kjedelig. Leddene har fått sin andel juling etter mange år som kampsportutøver, så de tåler lite, jeg kunne derfor ønske meg en artikkel med øvelser for å trene stabilitet. Jeg er avhengig av muskulaturen også for stabilitet i øvelsene, og når det ikke er gitt en bevegelsesbane blir det fort vanskelig selv med lette vekter. Feks kan jeg (dame) greit “løfte” 50kg+ i benkpress-apparat, mens jeg sliter med 30kg i benk.

    11. Tusen takk alle sammen for sinnsykt mange gode forslag og ideer – de er alle mottatt og jeg skal komme med mange innlegg som tar for seg disse tingene i nær framtid!
      @Andreas Fagervik en slik app er faktisk på vei 😉 Stay tuned!
      Cornelis

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg