Jeg vil høre fra DEG!


Jeg vil høre fra DEG! Fedme og overvekt er noe som stadig flere og flere i vårt land sliter med, og myndighetene ser på mange måter ut til å være handlingslammet og ikke helt hva de skal gjøre for å snu trenden.. Selv prøver jeg på denne bloggen, og ikke minst gjennom min #CornelisUtfordring i sosiale medier, å engasjere så mange som mulig til å bruke kroppen og spise litt sunnere [selv om dette visstnok ikke alltid er like populært..]. Så nå trenger jeg din input! Hva mener du er hovedårsaken for at du eventuelt sliter med overvekt og fedme, eller ikke oppnår den [kropps-] formen du kanskje skulle ønske du hadde? Og hva skal til for å få deg til å trene [litt] mer, spise sunnere, og ellers stå på litt hardere og oftere for å oppnå dine mål og ønsker?

Send meg gjerne en email til; [email protected] med hva du sliter med, eller fortell meg i kommentarfeltet under, og beskriv hva du gjerne skulle sett at var annerledes i vårt samfunn. Jeg gleder meg til å høre ifra deg! 

– Cornelis

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook 

#Nettavisen #trening #trene #helg #fredag #bilder treningsbloggen #CornelisElander 

9 kommentarer
    1. Jeg sliter ikke med overvekt, men syns det er vanskelig å vite hvor mye mat jeg trenger i løpet av en dag. Prøver så godt jeg kan å spise greit, plusser på med litt proteiner etter trening. Det vi skulle ha mer av i samfunnet mener jeg er mer fokus på frukt og grønt. Hvorfor ikke reklamere for frukt på bensinstasjoner og ikke bare pølser og andre usunne varer. Det er noe som irriterer meg ganske mye. Ett godt eksempel på usunn reklame er at mens jeg skriver til deg nå er det reklame for MC Donalds på skjermen. Fortsett å skrive det du står får, jeg lærer mye om trening og kosthold av å lese bloggen din. Ønsker deg en god helg og en fortsatt fin ferie. Bente

    2. Hei!
      Jeg har gjerne noen kilo for mye i følge bmi-greiene, men nå skal det jo sies at bmi ikke tar hensyn til eventuelle muskler man måtte ha.Kroppen var gjerne ikke bare fast i fisken og full av muskler.Kostholdet spilte en liten rolle, selv om det var relativt sunt fra før av. MEN jeg kan hvertfall si jeg er på god vei til å endre hele kroppen. Trener 5 ganger i uka, harde og effektive økter. 2 av øktene med PT. Det eneste som måtte til var at JEG virkelig bestemte meg! Med kunnskap og viljestyrke går det meste. Nå er flere cm svidd av selv om vekten er den samme.

    3. Så bra @pågodvei og som jeg alltid sier; vekten i seg selv er egentlig helt uvesentlig – så lenge man strammer opp og sørger for å feks ikke ha mye av det farlige magefettet.
      Stå på, og takk for at du sjekker innom treningsbloggen!
      Cornelis

    4. Svaret på hvordan jeg ble overvektig, det er enkelt. Jeg har gått gjennom mye tøft i løpet av mine 23 år, som bl.a førte til depresjon, angst og PTSD, og trøsten min var mat. Når jeg da overspiser for å trøste meg selv, og i tillegg var lat, er det ikke rart jeg ble overvektig. I tillegg hadde jeg ikke foreldre som oppmuntret til/hadde råd til idrett på fritiden. Så jeg var allerede stor da jeg begynte å gå opp i vekt.
      Nå vet jeg helt ærlig ikke hvorfor jeg har sluttet å gå ned i vekt. De siste 6-7 mnd har vekta stått helt stille, til tider også gått oppover. Jeg trener, spiser sunt, feilen er kanskje at jeg “unner” meg godteri i helgene. Skulle gjerne gått ned 11-12 kg til, for å komme meg til normalvekt i forhold til BMI, men det virker ikke som det kommer til å skje. Utrolig frustrerende.
      Når det kommer til hva jeg skulle ønske var annerledes: Hva med å slutte å feire alt med “god” mat og godteri? På arbeidsplassen min har vi kake hver fredag, totalt unødvendig spør du meg. Er jo ikke sånn at folk ikke koser seg hjemme i helgene. Skulle også ønske at lagidrett og ting som f.eks friidrett og langrenn ble en del av skolen. På den måten vil ikke økonomi bli en like stor hindring. Gjør det til en del av skoledagen, ha skole til 17 på ettermiddagen, la dagens siste “fag” blir fotballtrening. Samfunnet må gjøre det lettere for de økonomisk vanskeligstilte å kunne delta.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg