Hva som skal til for å komme iform


Sommeren går kanskje mot hell, og det er på tide å ta fatt på de kiloene som eventuelt har lagt seg på plasser man helst ikke ønsker å se dem ligge… Du har kanskje tatt deg noen uker (eventuelt måneder) med fri fra treningen, men ønsker nå å sette igang igjen og virkelig komme iform. Så hvor starter du, og er det så lett som “alle” skal ha det til? Svaret er nok ikke hva du hadde forventet. 

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook 

Med det mener jeg at jeg som trener som lever og ånder [om du vil] for dette også kjenner igjen følelsen av å måtte sette igang igjen, og at det for alle sikkert ikke er like lett eller gøy. Selv har jeg i hele sommer, mens jeg har vært ute på bilreise i Europa, prøvd å få til litt mosjonering og aktivisering av kropp og muskulatur – hver dag, men jeg skjønner også at alle nok ikke er like “gærne” som meg. Og der jeg kanskje løper opp trappene til attraksjonene er det nok andre igjen som ønsker å ligge på en solseng, eller bare kose seg i varmen med en flaske [med gift” 😉 ]. Selv om jeg kanskje velger en annen tilnærming enn deg, og vi kanskje velger forskjellige former for ferie og hva vi ser på som “gøy” så har jeg virkelig forståelse for hvor hardt det kan føles og kjennes. I morgen kommer det forresten også en sak her på bloggen om hvor kjapt man faktisk kommer i dårlig form [om man dropper å trene], og der vil du blant annet kunne lese at jo i bedre form du er – jo kjappere kommer du også ute av form… Så på mange måter kan man si at de som ikke trener [så mye] i hvert fall har én fordel 😉 

Men tilbake til overskriften og innledningen; er det enkelt å komme iform? Svaret er både ja og nei. Vi har kanskje alle hørt om begrepet “dørstokkmila”, og det er gjerne de første ukene/månedene som er de hardeste. For jo lengre du har trent [sammenhengende] jo lettere blir det også å fortsette – noe som også er grunnen til at jeg lanserte #CornelisUtfordring på Instagram som et redskap der jeg prøver å motivere så mange som mulig til å trene og bruke kroppen litt hele tiden. Og i skrivende stund har jeg faktisk mottatt hele 9,977 bilder og videoer bare på Instagram alene!! Sinnsyk suksess, og jeg er super takknemlig for alle dere som daglig laster opp og oppdaterer meg fra deres treningshverdag. 

Så hva skal egentlig til, og når er man “iform”? Vel, sistnevnte er selvsagt veldig subjektivt, men jeg kan i hvert fall love deg at førstnevnte ikke behøver å være verken tøft eller spesielt vanskelig å få til om du bare legger inn en liten innsats. 3-4 økter i uken er hva jeg selv ser på som minimum, og disse behøver ikke å vare mer enn bare 30-45min av gangen! Så det er altså ikke så mange timene i uka som skal til, og jeg håper [blant annet gjennom denne bloggen] å få være med på ferden og motivere deg til å trene litt mer og oftere. For det er måten vi sammen kan bygge Norge til verdens sunneste nasjon og folkeslag på – noe jeg håper og tror vi kan få til!

Stå på, og takk for at du klikker innom treningsbloggen!
Cornelis

#Nettavisen #Side3 #trener #trening #iform #tirsdag #fitness #trene #gym #bilder #blogg #treningsbloggen #CornelisElander 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg