Slik får du garantert store armer


I går mottok jeg en forespørsel her på bloggen om jeg ikke kunne skrive et innlegg om hvordan man enklest og best oppnår muskuløse armer, og ikke minst hvordan man får store biceps. Så her er derfor noen av mine beste tips som garantert vil gi deg nettopp det! 

Les også mer på: Corneliselander.com

Ikke tren for mye [armer]! 
Ok, så først og fremst en viktig ting å ta opp; overtrening. Det å trene biceps og triceps [direkte] for ofte og mye vil nemlig ikke gi deg store armer, og vil faktisk virke mot sin hensikt! Ofte hører jeg om folk som ønsker seg store armer trene dem nettopp så mye som to, eller kanskje tre ganger i uken. Dette er ALT FOR MYE, og vil så å si aldri gi deg det resultatet du måtte være ute etter. Personlig anbefaler jeg heller ikke mine kunder å trene rene “armdager”, men heller inkorporere dette i økter der man også trener andre muskelgrupper. Jo da, jeg koser meg også med en såkalt “armdag” av og til, men dette er altså av sjeldenhetene og teller stort sett ikke mer enn en håndfull ganger i året… I løpet av en vanlig treningsuke bør du heller legge inn armtreningen som en fin avslutning på for eksempel en beinøkt, eller i kombinasjon av en skulderøkt. For forslag til hvordan du enkelt og greit kan dele opp uka kan du for eksempel sjekke ut serien “Årets Råeste Treningsprogram”, som lå ute her på Side3 og Nettavisen for ikke så lenge siden. 

Triceps!!
Ok, så en av de første feilene mange gjør er å fokusere for mye på biceps, mens man neglisjerer triceps. Du vil aldri få store overarmer om du dropper å trene triceps, og i tillegg til å gi deg både en bedre symmetri og muskelharmoni vil dette også kunne hjelpe deg med å løfte tyngre og bedre i øvelser som benkpress. Noen av mine beste øvelser for å oppnå nettopp dette er blant annet; franskpress, dips, og ikke minst benkpress med smalt grep. Nå er det som med alt annet også viktig å variere – så ikke bli stuck med kun de samme øvelsene hele tiden… Blir kroppen din for vant med noe vil du også miste litt av effekten [uansett hvor god økten/øvelsen måtte være…]. 

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook 

Tren tungt! 
En annen ting jeg liker å anbefale de av dere som virkelig ønsker store armer er nettopp å trene tungt! Såkalt “søndagstrening” er kanskje bedre enn ingenting, og har muligens vært ok å utføre nå sommeren igjennom, men skal man virkelig få noe ut av styrketreningen og oppnå maksimalt med muskelvekst og utbytte av treningen må man imidlertid løfte tungt! Dette betyr ikke det samme som at du skal trene over evne, eller at det er viktigere å trene tungt enn riktig og sikkert, men det er altså helt essensielt skal du bygge ordentlig rå styrke og størrelse! 

Mine beste øvelser for biceps:
– Bicepscurl med EZ-stang
– Preacher curl i kabelapparat
– Stående bicepscurl med manualer 

Mine beste øvelser for triceps:
– Franskpress med EZ-stang
– Dips
– Enarms tricepspress med manual [over hodet]

For forslag til øvelser og oppsett kan du også sjekke ut min tidligere post; “Armtrening – Cornelis Style”

God økt!
Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #mandag #iform #sommer #trene #blogg #Side3 #treningsbloggen #CornelisElander 

7 kommentarer
    1. Bruker du de biceps og triceps øvelsene sammen på samme dag selv? Ser du ikke har lagt til hammercurl, noe jeg har hørt er en utmerket øvelse for biceps? Kanskje jeg har hørt feil?

    2. Tror jeg leste dette for 15 år siden og en trillion andre steder på nettet. For det er jo ingen som har lurt på dette før i menneskehetens historie. Men en ting jeg lurer på… hvor syyyyykt!! kan egentlig et garantert treningsprogram bli? …og hvor syke armer kan man egentlig garantert få… sånn generelt altså…?

    3. Hei @Tobben! Personlig ville jeg ha anbefalt deg å dele det litt opp, men det kommer selvsagt an på hva grunnlaget og målet ditt måtte være (?). Og trene bryst og biceps er jeg veldig fan av, men jeg ville nok ikke ha trent så mye på en og samme dag – særlig siden en ordentlig beinøkt tar mye tid og energi.
      Mvh
      Cornelis

    4. @Erik dette er altså øvelser jeg anbefaler og liker å bruke selv, men hvordan jeg pleier å dele det opp kommer litt an på økt og treningsuke. Som oftest trener jeg biceps sammen med brystøkten, og triceps med rygg. Hammercurl kjører jeg også av og til, men ikke like ofte og mye som de andre øvelsene.
      Stå på!
      Cornelis

    5. Takk C
      Er litt oppe i åra som det heter, så 3 gg per uke er nok for meg, trenger en dag vile i mellom.
      Så det er litt vanskelig og finne riktig sammensetning på på treningsuken.
      Men jeg følger med på dine tips og ikke minst blir man trigget til å trene .
      Takk så langt.
      T

    6. Hei Cornelis. Er det mulig å bygge volum samtilig som man ønsker å fjærne fett? Jeg vet selvsagt at det er slikt som man sier at: “man kan ikke fjerne fett fra bestemte plasser på kroppen”. Men jeg tenker på å fjerne noen % med fett på kroppen, men samtilig få fram litt størrelse på musklene. Er dette fullt og enkelt mulig? F.els volumtrening + jogging sammens med sunn mat?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg