Her er superøvelsen som trener hele kroppen!


Her ser du meg utføre øvelsen diagonalstrekk. Super øvelse, som du kan trene hvor som helst! 

Diagonalstrekk er en super øvelse som blant annet tar godt på den store ryggstrekkeren, og spesielt gunstig å utføre for de av oss som til daglig sitter mye på jobb og ellers hverdagen igjennom. I tillegg er det en ypperlig øvelse å benytte seg av om man [slik som jeg er om dagen] er ute og reiser, og kanskje ikke har tilgang på alle verden av treningsutstyr eller nødvendigvis et gym. Denne kan nemlig fint benyttes like lett enten du er på hytta på fjellet, koser deg på stranden i Syden, eller du er foran tv´en hjemme. 

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook 

Ypperlig for magen!
I tillegg er den er også en perfekt øvelse for deg som ønsker en stram og trent mage, da du kan trene magen så mye du vil, men henger ikke også ryggtreningen med vil du trolig aldri få det til!

Firefot
Slik gjør du: Løft høyre arm og venstre fot, og strekk ut. Stram magen, og hold et sekund [eller to] på toppen, før du bytter fot og arm. Øvelsen utføres altså ved at du trener annen hver side om gangen, og bør utføres med 8-10 repetisjoner på hver side, og minst 2-3 sett. 

Som du ser av illustrasjonsbildet over skal øvelsen normalt utføres med det ene kneet i bakken (mens du strekker ut motsatt bein). Personlig foretrekker jeg altså [som du ser av toppbildet] å kjøre øvelsen fra pushups-startposisjon for så å alternere med noen pushups mellom hvert sett. Slik får jeg altså inn litt aktivisering av triceps og brystkasse, og gjør dermed øvelsen om til en nær sagt helkroppsøvelse

Stå på, og last gjerne opp et #CornelisUtfordring bilde av deg selv, mens du utfører øvelsen og tagg meg @corneliselander på Instagram! Så kommer jeg med råd og tilbakemeldinger!
Cornelis

#Nettavisen #trening #lørdag #iform #trene #helg #bilder #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #CornelisElander 

2 kommentarer
    1. Men vil ikke markløft, knebøy og stangroing trene kjernen mer effektivt? Jeg kan ikke se for meg at dette bygger noe men jeg kan jo ta feil 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg