Du gjør vel ikke disse sommerblemmene?

Min Euro tour 2015 er godt igang, og her er sommerblemmene jeg anbefaler alle dere andre [som eventuelt måtte være ute og reise] til IKKE å gjøre!

Jeg er, som enkelte av dere som blant annet følger meg på Instagram vet, ute på en laaaaaang sommerferie der turen blant annet skal gå via Frankrike, Spania, og Italia (og noe som også vil bli dokumentert gjennom en tv serie her på Nettavisen). Og når man da er ute og reiser og koser seg på ferie blir det for meg enda viktigere å fokusere på de riktige tingene (slik at ikke alt sklir ut, og man ender opp med å komme tilbake til hverdagen med dårligere form enn man hadde før man reiste…). Det er nemlig i mine øyne fullt mulig å holde kroppsformen, selv på ferie, og her er da dagens råd fra meg for å holde formen på ferie; 

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook 

IKKE GJØR DISSE FEILENE;

– Man dropper å trene
Hvem sa/sier at man ikke kan trene i løpet av sommeren, og hvorfor skal du kaste bort alt det du har jobbet så hardt for vinteren og våren igjennom ved å slappe av flere uker [eventuelt måneder] i strekk? Det er fortsatt en gåte for meg hvordan så mange er desperate etter å komme iform før sommeren, mens man så gir totalt f… når man så faktisk er ute og reiser. Ville det ikke vært herlig å komme tilbake til hverdagen med kanskje den samme stramme kroppen, eller kanskje til og med forbedre den?? 

– Man dropper å slappe av?
Kanskje ikke noe du forventet deg å lese her kanskje, men det er faktisk også svært viktig for både kroppsform, videre muskeloppbygning, mental- og generelle kroppshelse at du også slapper litt av. Ikke gå glipp av en hel sommer fordi du bare måtte jobbe deg mot det ?store målet?, og dermed også gikk glipp av all moro og sommeren med venner og familie. Det går nemlig fint an å kombinere disse to punktene over – noe jeg også kommer til å vise dere gjennom kjapp, enkle tips og triks i min nye serie som snart starter her på siden! 

– Man drikker alkohol til hvert måltid?
De fleste av dere som har lest bloggen min, eller fulgt meg en stund, kjenner nok til mitt standpunkt rundt dette med alkohol. Jo da, det er altså viktig å også kose seg litt og også slappe litt av, men alkohol er ren gift og bør likevel begrenses til et minimum! Kan du kose deg med ett vinglass eller to til middagen? Klart! Bør du drikke en hel flaske, eller ende kvelden med seks, syv shots med whiskey? Nei!

Gjør dette:

– Tren litt hver dag!
Ja, vanligvis vil jeg ikke anbefale folk å utføre en skikkelig treningsøkt hver dag (da kroppen også trenger hvile), men siden mange av oss nå er langt borte fra våre vanlige gym, eller kanskje ikke har like lett tilgang på skog og mark som i resten av året, vil trolig også intensiteten [og effekten] av treningen gå litt ned kontra hva som er normalen ellers i året. Så hva bør man da gjøre? Vel, mitt råd er da at du heller øker antallet økter ved å trene/bruke kroppen litt hver dag, og hvis du følger rådene fra listen over ved å blant annet begrense alkoholinntaket og ellers slappe nok av så vil du også lett kunne utføre en enkel, god treningsøkt hver dag.

Start for eksempel dagen med en lett joggetur, eller noen kjappe sett med sit-/pushups på hotellrommet, og bygg så en sunn og sterk kropp resten av dagen ved hjelp av å få i deg protein, riktig fett, og alt det andre gode vi trenger for å bygge en sunn og sterk kropp. 

Fortsatt god sommer, og stå på!
Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #Side3 #trene #sommer #sol #ferie #reise #CornelisEuropatur2015 #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

4 kommentarer
    1. Jeg sliter veldig med kosthold og spising (og andre psykiske ting), har lyst til å begynne å trene slik at jeg kan bli mer sulten. Men jeg tør ikke begynne å trene siden jeg spiser så lite nå, og jeg er redd for å kollapse.
      Hva bør jeg gjøre da? Uten mat kan jeg jo ikke holde ut trening? :/

    2. Den største blemma slike som deg gjør, er faktiskt å sette seg selv og sin kropp foran det meste. Har trent mye selv, men har aldri hatt det bedre etter jeg trappet ned og begynte å nyte livet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg