10 ting bare sterke mennesker forstår

Inspirert av Sophie Elise sitt innlegg “11 ting bare lave jenter forstår” har jeg her kommet opp med listen “10 ting bare sterke mennesker forstår”:

Les mer på: Corneliselander.com

Inspirert av innlegget hennes fikk jeg nemlig lyst til å lage min egen versjon, og tok derfor en telefon til min sjef hos Proteinfabrikken, Egil Berli-Johnsen, som også er tidligere styrkeløfter og kan kategoriseres som rimelig STERK. Her er hans svar på ti av de mest vanlige “problemene” han kommer over i hverdagen:

1. Umulig å trene på SATSElixia… 
Jo da, Norges største treningssenterkjede har kanskje blitt bedre utrustet de siste årene, men fortsatt mangler noe av det råeste, tyngste utstyret som; Fat grip hantler opp til 70kg, atlassteiner, stokk og platting, stang og skiver som tåler ei markløftøkt. Når kjedene gjerne i tillegg aktivt prøver å holde vektene nede (for ikke å tiltrekke seg “for store” mennesker) er det jo også klart at det for personer som Egil fort kan bli vanskelig å få til en skikkelig økt…

2. Ingen kan spotte deg på treningssenteret
Om du likevel skulle finne veien til et ?vanlig? treningssenter kan du fort komme i en annen knipe; hvem skal spotte deg? For det er lite den vanlige mann i gata virkelig kan hjelpe deg med når du skal løfte 250/200 kilo i øvelser som knebøy og benkpress.

3. Får ikke plass på flyet
Når man har “litt over gjennomsnittet” kroppsstørrelse dukker det ofte opp problemstillinger resten av befolkningen ikke behøver å bekymre seg over slik som; “hvordan skal jeg få plass på flyet ned til syden?”, for ikke å glemme “hvor varmt det blir når man er godt isolert og durer av forbrenningsvarme som et kullkraftverk”, sier Egil bestemt. 

Egil med kona Kikki Berli-Johnsen, som for øvrig er Norges sterkeste kvinne! De er begge over 190cm, og som Egil sier har “Kikki vanskeligere med å få plass i fly enn meg – fordi hun har lengre ben/lårben, og knærne kræsjer i setet foran”. 

4. Aldri nok mat på restaurantene…
“Kun porsjoner for dverger”, sier Egil. 

5. Når du tror at “alle” kan løfte en bil eller to?
Ofte tar Proteinfabrikkens salgssjef seg i å forvente at folk flest er mye sterkere enn det de egentlig er.. Selv er han vant med å kunne løfte det meste, noe som også ofte resulterer i at han:

6. Alltid må løfte ting for folk
Når naboen enten sitter fast med bilen i snøen, eller skal flytte pianoet ut av huset, hvem tror du han ringer? “Se på det som trening!”, sier de mens de ser ham bære vaskemaskinen alene ut i bilen..

7. Kan bare glemme helserådene i media!
“Tren deg til sommerkroppen”, eller “Her er et variert og sunt kosthold” er overskrifter vi ofte ser i norsk media som begge har liten eller ingen betydning for personer som Egil. Selv trenger han 250g protein om dagen, og et tungt og progressivt program for å fortsette styrkeøkningene.

8. Finner aldri klær som passer
Med knebøyrumpe og lår på 80cm i omkrets passer han aldri inn i bukser i vanlige butikker… “ALDRI!!”, sier Egil. 

9. Kan ikke kjøpe “bestselger” bilen
At Golf og Toyota Auris er Norges mest solgte biler hjelper lite for salgssjefen som kun får bare plass i amerikanske trucker. “Jeg satte meg i baksetet på en Tesla en gang, og måtte få hjelp ut igjen”…

10. Har en tendens til å ta litt for mye plass…
Og til slutt; Når Sophie Elise beskriver hvordan “alle sammen må bøye seg ned, om ikke ser vi kun toppen av hodet mitt” [når hun tar selfies med folk], så har Egil gjerne det motsatte problemet – selv om han (i hans egne ord) sier han er en LITEN Strongman…

ER DU LITT OVER GJENNOMSNITTET STOR OG STERK? LA MEG HØRE I KOMMENTARFELTET OM DU HAR NOEN EGNE ERFARINGER! 

Cornelis

#Nettavisen #trening #trener #mandag #godmorgen #blogg #kosthold #muskler #trene #treningsbloggen #CornelisElander 

13 kommentarer
    1. Når alle håndtak, knotter og etc ryker. Bil/flyseter er buet inn for smalt så utbygning stikker inn i latsen. Man må gå sidelengs gjennom et fly. Kjøpe klær i normal foretning (selv slimfit) går ikke, med mindre det er skreddersydd. Man blir automatisk mistenkt for ulovlige preperater. Dusjkabinett går ikke an å bevege seg i.

    2. Sliter med skjorter, fåtall skjorter i Norge som har plass til forarm, overarm og har en smal midje. på finere selskap er det kjipt å kroke ryggen slik at fingrene når frem til nesen… Må nokk ta meg en tur til thailand og få sydd noen.

    3. Som alpinist som trener mye knebøy kan jeg skrive under på at å finne en bukse som passer er helt umulig! Finne en bukse som passer i lengden og midjen i forhold til lår og rumpestørrelse går ikke. I tillegg mange år siden jeg ble mett av en vanlig porsjon på restaurant, og sliter med å stole på andre enn de faste treningskompisene ved spotting på knebøy!

    4. Bilen bryter sammen hver gang jeg setter meg inn, så må kjøpe ny bil 5 ganger i uka. Ingen klær passer, selv ikke GASP XXXXL, så må bruke pressenning og tau for å kle på meg. Folk som kommer på døra med høygafler og fakler og prøver å drive meg fra byen. Plutselig oppdage at uskikkelige småunger har bodd flere dager i armhulen min. Sånne ting.

    5. Tilbaketråkk: read more
    6. Tilbaketråkk: amorphous boron powder
    7. Tilbaketråkk: disease model

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg