– Fem ting alle som vil bygge muskler bør vite

Iform med Cornelis:

Her er min liste over de fem verste tingene du kan gjøre når du ønsker å bygge muskler. La meg gjerne vite i kommentarfeltet under om det er noe du har å tilføre listen! 

Les mer på: Corneliselander.com 

1. Overtrener
Ja, dette er en av de vanligste feilene som så mange gjøre når man ønsker å komme iform og bygge ny og større muskelmasse. Dette er også hva som i mine øyne gjerne er hovedårsaken til at så mange også slutter å trene, for det verste man kan gjøre for motivasjonen og å “komme i gang” er å gå fra 0-100… For selv om det er bra å være motivert, er det ikke lurt å gå fra ingen ting til en masse rett over natten. Nå vil det for de av oss som har trent en god stund også være fordelaktig å ikke overtrene – hvis målet er å bygge ny og større muskelmasse. Prøv for eksempel å få på plass 3-4 skikkelig tunge, gode styrkeøkter i uka, og opplev at du lettere bygger både mer muskler og en sunn og sterk kropp! Ellers er også nøkkelordet kontinuitet viktigere enn alt annet – så sats heller på å få til litt trening hele året igjennom framfor bare å slite deg ut og bli lei etter de første par ukene…

2. Blåser i kostholdet!
Det er en gåte for meg hvordan så mange tror at så lenge man bare trener hardt nok så kan man spise så å si [og gjerne enda mer av] det man vil. Nei, selv om du trener er det minst like viktig å fylle på med nok sunt fett og protein – om ikke enda viktigere! 

Les også: Cornelis Elander´s treningsprogram for SK2015 

3. Drikker like mye alkohol som før…
Lyst til å feste og drikke alkohol hver dag denne sommeren? Vel, da vil du i hvert fall ikke bygge “sommerkroppen”. Valget er ditt… 

4. Trener med feil øvelser og program utifra ens ønsker og behov
Som jeg liker å si så er det ikke noe treningsprogram som passer for absolutt alle [for da ville det egentlig ikke passet for noen..]. Så for deg som ønsker å bygge maksimalt med muskelmasse vil det være helt essensielt at du får tak i et treningsprogram som er optimalt for akkurat deg og dine behov, og ikke alle andres. 

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook 

5. Forventer seg superformen over natten
Trening, og det å komme iform tar tid, og nei du vil ikke komme i superform over natten. Ved hjelp av riktig og hard trening og et godt treningsprogram vil du imidlertid kunne komme i drastisk bedre form på svært kort tid. Hvor kort spør du kanskje? Vel, det skal jeg vise deg, og gi deg oppskriften på, her på treningsbloggen i morgen… Så husk å klikke innom også i morgen tidlig for flere råd og tips! 

Cornelis

#Nettavisen #trening #helse #sk2015 #lørdag #trene #godmorgen #bilder #blogg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

12 kommentarer
    1. God kveld i stugo. Jeg tjener landet i førstegangstjenesten, og dimmiteres om en knapp måned. Siden jeg fylte 16 har jeg trent styrke og drevet med litt av hvert av kampsport. Opparbeidet høvelig med kunnskap innen nevnte hobbyer. Her oppe (Kirkenes ) trener vi, kort sagt så er det det går i. Det jeg trenger å vite av deg, siden jeg ikke helt er der du er ennå (ta ironien med en klype salt, jeg er 21, ung mann i manges øyne ) så lurer jeg på hvor grensen går før man faller inn i kategorien “overtrening”. Jeg trener hver eneste dag, gått opp 16 kg på ett år, men varierer også hver eneste dag, forsøker å stresse musklene hver dag, aldri bli tilfreds og aldri gjøre samme øvelser over mer enn 2 uker. veier nå 90 kg, er 1,84 m, og gjetter på en fettprosent på rundt 8-10. Har holdt meg unna skader så langt . Ser fram til å høre fra deg, hvis ikke alle beibsa holder deg for opptatt 😉

    2. Haha, Cornelis er en jævla vits.
      Spør han om høyde og vekt.
      Se bilder av han ved siden av damer og han er omtrent samme størrelse.
      Han ser “bra” ut på bilder pga. ok fett %, men han er jævla liten, trust
      Så når han snakker om muskler og styrke mens han trener med 15kg hantler…. hahahahah

    3. Haha, jævla “big head”, du veit, hvor huet ser for stort ut fordi kroppen er så jævla liten. Huet til Cornelis er omtrent like bredt som skuldrene, det sier litt om hvor liten han er, og det er noe alle kan se på bildene hans
      Ikke ta råd fra denne tullingen

    4. Cornelis,
      Hvis du ikke vil drite deg ut for all tid, som “personlig trener” og fitness blogger. Så svarer du på dette:
      Høyde og vekt?
      Max pull ups?
      1RM markløft
      1RM benkpress
      1RM knebøy

    5. Du over her er et sjalu utskudd. Faen er det som feiler deg egentlig? Du trenger kjærlighet i livet ditt, ikke få ut den elendige energien din over på andre folk bare fordi du selv sliter.. Om du hadde vært god i huet hadde du holdt kjeft

    6. Hei @Martin EBL! Nå høres det jo ut som du har fått til svært mye og gjør det bra allerede! Personlig vil jeg nok likevel anbefale deg å ta litt fri av og til [selv om det selvsagt kan føles tungt og vanskelig], men det kan faktisk være med på å gjøre deg enda sterkere og eventuelt større (om det er det du ønsker deg).
      Så personlig vil jeg nok råde deg til i hvert fall å ta 1 fri-/hviledag i uken.
      Stå på videre, og den gode jobben du gjør!
      Cornelis

    7. Helt enig. Mange går på en smell fordi de er kjempemotiverte til å begynne med…så sliter de seg heller ut eller går lei.
      Det er resultater over tid som teller. Progresjon kommer med en nøye sammensatt opplegg av trening, kosthold og søvn.
      Før øvrig er det ledig rom til dere nett troll på psykriatisk hos oss 😎

    8. Dette er sant husk at det er viktig med restitusjonstrening. Og hard trening da kan ting skje veldig fort

    9. Jeg er veldig skuffet over at nr 5 ikke var “kommunisme har alltid feilet, vil alltid feile og er alltid en dårlig idé”. Fin liste ellers!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg