Dette hater kvinner mest med sin egen kropp


Det er et gjerne et stort kroppspress og fokus på hvordan kvinner “bør se ut”, og jeg tror vi menn ofte kan ha vanskeligheter med å sette oss ordentlig inn i hvordan det faktisk kan føles og kjennes på kroppen. For å gi dere et innblikk skal jeg her liste noen av de vanligste problemstillingene som i hvert fall jeg mottar og hører fra mine kvinnelige klienter. Og hva de dessverre hater med sin egen kropp…

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

1. Magen
Jepp, dette er gjerne nr.1 på listen hos de fleste, og selv om jeg tror vi menn gjerne er mer fokusert på det som er rett over er dette gjerne det kvinner selv gjerne ønsker å gjøre noe med. 

2. Rumpa… 
Enten det skal være sprett-, flatere-, større-, eller mindre rumpa, er de færreste kvinner fornøyd med egen bakende. Og det selv om de skulle se helt perfekte ut! 

3. Midjen
Ja, midjen og magen blir gjerne repetert som “problemområdene” hos de fleste, og selv om de færreste menn ønsker seg syltynne jenter med mageruter er dette da gjerne det de fleste kvinner ser ut til å like, eller tror at vi liker. Og de færreste (selv om de er helt normalt tynne) er noen gang fornøyd med eget midjemål… 

4. Lårene 
Tynnere lår, og gjerne innsiden, ser ut til å være et annet “problemområde” ifølge kvinnene selv.

5. “Jeg vil ha tonede armer” 
De færreste kvinner ønsker seg store armer, men tonede, stramme armer er imidlertid noe de fleste søker etter. Problemet for mange av dem er imidlertid at de gjerne da bare fokuserer på kardiovaskulære treningsformer, istedenfor det som faktisk vil kunne få dem i mål; korrekt styrketrening… 

6. For mye muskler
Ofte et litt (for oss menn) “provoserende” utsagn er at mange tror/mener de for lett bygger muskler, og akkurat dette punktet skal jeg skrive mer om i morgen når jeg gir deg listen med hva vi menn hater med egen kropp… 

Så fortell kjæresten din, kona, venninnen[e], eller andre kvinner du måtte møte på i din hverdag at de ser flotte ut! Vi trenger nok alle noen oppmuntrende ord og tilbakemeldinger av og til, men jeg tror ærlig talt at kvinner kanskje trenger det litt mer/oftere enn oss nettopp fordi det er et så enormt fokus på hvordan de “bør se ut” og kroppspress i samfunnet vårt. I tillegg tror jeg de gjerne også er sine egne verste fiender, og da bør i hvert fall vi gjøre det vi kan for å gi dem en oppmuntring og fortelle hvor flotte de faktisk er! 

Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #Side3 Side2trening #trening #iform #meninger #blogg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

10 kommentarer
    1. Nå hater jeg ingenting med kroppen min, men det er ting jeg gjerne kunne forbedret om jeg hadde hadd lyst nok til å forandre ting i livet mitt. 😉

    2. Er mye rett der. Og jeg trur og at vi kvinner er vår værste fiende. Skulle ønske at vi kunne gi litt mer fan 😉

    3. Utrolig spennende å lese det du legger ut synes jeg… Skremmende rett i mye av de punktene du ramser opp 😳 rumpa er vell det eneste jeg ikke har tenkt på så mye, før nå etter å ha gått ned 18 kg det siste året…
      Gleder meg til å lese mer av det du legger ut her, facebook og instagram 😊

    4. “jeg tror vi menn ofte kan ha vanskeligheter med å sette oss ordentlig inn i hvordan det faktisk kan føles og kjennes på kroppen.” Tenker du kan sjekke ut megareksi og hvem som sliter med det. Og kan nevne selv at jeg frem til en alder på 26år slet med å leve opp til mannsidealet “stor og sterk” da jeg var en tynn liten kar på 64kg. Har nu trent i 4 år og jaggu hver av de 19kg jeg har lagt på meg har kostet tid og dedikasjon.

    5. Kanskje kvinner burde slutte å lese dameblader? Såvidt meg bekjent, er det svært mye kroppsfiksering der.

    6. Jo, magen og midja kanskje. SKulle gjerne hatt strammere mage, som da jeg var tenåring. Jeg skulle også gjerne fått bort litt fett fra midja.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg