– Tør jeg veie meg?

– Bittelitt usikker på om jeg tør å veie meg i morgen, skrev en av mine faste følgere i går. Dette fikk meg til å poste noen “visdomsord” på Facebook siden min, som mange så ut til å være enig. Så er vekt bare et tall? Vel, her er min mening. 

Følg meg på Facebook her 

– Bittelitt usikker på om jeg tør å veie meg i morgen. Ikke at jeg har skeia så veldig ut i påska men… Ja, denne setningen fikk meg til å tenke litt på hvordan mange av oss kanskje føler det akkurat nå etter uke[r] med sjokolade og snop, og noe jeg derfor ønsker å rette et lite søkelys mot. For vekt er nemlig i seg selv helt uvesentlig, og om du eventuelt skulle ha lagt på deg noen ekstra gram/kilo nå i påsken, hva så? Det betyr bare at du trolig har kost deg litt ekstra (noe du sikkert også fortjente!), og ikke minst betyr det at jo du gjerne spiser sunt/sunnere til vanlig. Så egentlig er dette et godt tegn!

Les mer på: Corneliselander.com

Vi er nå rundt 2 måneder fra fellesferien, og dette er faktisk mer enn nok tid til å gjøre en stor og god innsats! Nei, ikke alle kan kanskje oppnå sixpack, og ikke alle kommer til (eller har kanskje heller et ønske om) å se ut som en fitnessutøver på stranden. Men so what?? Det viktigste er at du trener for å oppnå en sterk og sunn kropp, og husk også på at mange der ute faktisk foretrekker nettopp det! (hvis det nå skulle være slik at du også trener for hva andre måtte mene om deg)… 

For mange tror faktisk at de blir målt i hva badevekten måtte vise, noe jeg synes er ufattelig trist, og selv om sikkert enkelte måtte mene at jeg er med på å øke “kroppspresset” [fordi jeg skriver/uttaleler meg om trening og helse] kunne de som sier dette ikke tatt mer feil. Ja, jeg er for å hjelpe så mange som mulig med å oppnå det som måtte være deres mål med treningen, og ja jeg liker å promotere sunn mat og tilskudd som vil kunne hjelpe folk flest, men jeg mener aldri at du må/bør være en gitt vekt. Man kan være “stor” og likevel sunn og sterk, og man kan selvsagt være tynn og usunn. Vekt er som sagt helt uvesentlig, og jeg håper å få være med på å hjelpe flere der ute til å få opp øynene og skjønne nettopp det… 

Så folkens; bygg en sunn og sterk kropp, spis sunt, og supplementer gjerne med riktige fettsyrer, protein, og andre (for ditt mål) gunstige tilskudd, men ikke heng deg opp i hva badevekten måtte vise. For som jeg pleier å si til mine klienter; det er egentlig HELT uvesentlig!

Del gjerne denne posten med noen du føler/tror kan trenge å bli minnet på dette, eller poste det for eksempel på din Facebook eller Twitter konto, og del budskapet om at vekt er uvesentlig! 

Cornelis

www.corneliselander.com

#Nettavisen #trening #godmorgen #meninger #blogg #Side3 #Side2trening #CornelisElander 

6 kommentarer
    1. Wonderful goods from you, man. I’ve understand your stuff
      previous to and you’re just too fantastic. I really like what you’ve acquired here, really like
      what you’re saying and the way in which you say it. You
      make it entertaining and you still care for to keep it sensible.
      I can not wait to read much more from you.

      This is actually a great site.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg