Derfor feiler nyttårsforsettene dine!


Vi går mot slutten av året, og om noen få dager ringer vi et nytt år inn. Med dette følger gjerne også de sedvanlige “nyttårsforsettene”, mens jeg skal her forklare hvorfor jeg rett og slett mener dette blir oppskriften på “failure”… 

Les mer på: Corneliselander.com

Antiklimaks
Mange av oss har nemlig planer om å bli en “ny og bedre” versjon av oss selv i det nye året, og de vanligste forsettene er vel gjerne at man skal begynne å trene, spise sunnere, eller for eksempel slutte å røyke. Å tro at den beste oppskriften på dette da er å satse på at den nye og [mye] bedre versjonen av deg selv vil våkne opp første nyttårsdag, mener jeg imidlertid blir oppskriften på “failure”. 

Nyttårsaften er nemlig for de fleste synonymt med mye fest og moro, så at 1.1.2015 blir den mest produktive og “riktige” dagen å starte ditt nye liv på mener jeg er veldig uheldig og potensielt kan gjøre mer skade enn godt. Man har jo da fra dag én startet det nye året på feil måte, og jeg er redd du vil føle dette som litt “antiklimaks” og ødelegge dine nye “spirit” allerede fra første stund. Planen er kanskje å stå opp på andre siden av nyttårsfeiringen med nytt mot og mening, mens du nok i realiteten heller kommer til å karre deg bort til nærmeste kjøleskap for påfyll av ny usunn mat og drikke…

I tillegg er jeg også en motstander av å gå fra en ekstrem ting til den andre, og vi vet av erfaring at de som for gjerne starter opp “hardt og gæli” med trening i januar og februar aldri opprettholder jevnlige og gode treningsrutiner året igjennom! 

Tren hardt, kort, hyppig, og riktig!
Mitt etterhvert velkjente motto for ordentlig god kroppsform er altså at du bør trene hardt, kort, hyppig, og riktig, og hyppighet er nemlig for folk flest kanskje det viktigste stikkordet å tenke på når det kommer til trening. Man kan nemlig trene med selv verdens beste treningsprogram og så hardt og tøft en bare vil, men trener man også ikke ofte nok så vil man aldri få det til!

Derfor råder jeg deg til å ta på deg joggeskoene og starte treningen allerede i dag! Tanken bak nyttårsforsettene er i prinsippet god, mens de i den virkelig verden gjerne har liten effekt. For der ute er det å tro på nyttårsforsetter rett og slett det samme som å tro på julenissen… 

God Jul, og husk altså å trene litt også nå i jula!
Cornelis

 #Nettavisen #trening #treningsbloggen #CornelisElander #CornelisUtfordring #bilder #trene #GodJul 

3 kommentarer
    1. Hei!
      Har lest mye bra av deg på bloggen / side3. Sliter litt med å finne hele serien “Årets beste treningsprogram” og finner bare “uke 1” av denne serien når jeg leter. Lurer på om du har oversikt over jeg kan finne resten av serien?

    2. Hei,
      Leser bloggen og liker den godt:)!!
      Jeg er 30 år, 54 kg og 164 høy….vil ikke ned i vekt men desverre er det fortsatt litt fett på magen. vil ha bort 1 kg akkurat der:(
      Har du tips til harde øvelsee jeg kan kjøre for akkurat den biten?
      driver ellers med intervall trening og lett styrke på hele kroppen.
      Spiser sunt:)!
      Hjelp!:)
      takk:-)!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg