– Tren mer, og ta bilde av det!

Du må trene og bevege deg mer! Slik lyder budskapet fra myndighetene, som er bekymret over nordmenns aktivitetsnivå. Selv oppfordrer jeg deg derfor til å ta affære, og trene mer. Men også å ta bilde av det…

Følg meg også gjerne på Facebook


#CornelisUtfordring
Helseminister Bent Høie mener nemlig at vi må bli litt flaue over eget selvbilde, og at det må bli typisk norsk å gå på tur igjen. Nylig trakk han også fram at vi nordmenn nok ikke er så flinke til å mosjonere og trene som vi kanskje liker å tro, og offisielle tall viser at vi definitivt ikke er verdens sprekeste folk. På bakgrunn av dette har jeg også gjort noe så politisk ukorrekt som å oppfordre nordmenn flest til å ta en ny treningsselfie hver dag, enten på vei til, under, eller rett etter en treningsøkt. Dette nettopp for å motivere så mange som mulig til å bruke og trene kroppen litt hver dag. 

Det å ta såkalte “treningsselfies” er nemlig ikke “korrekt” skal man tro overskriftene i media, og mange mener visst at dette retter et veldig feil fokus på kropp og utseende. Selv mener jeg dette ikke nødvendigvis er hele sannheten, og at det å ta et treningsbilde av seg selv for mange heller kan være med på å motivere og sørge for at man faktisk bruker kroppen mer – noe som er helt i trådd med de retningslinjer og anbefalinger som helsemyndighetenes selv nå etterspør, for eksempel gjennom deres egen #Dine30 i sosiale medier. 

Et lite utvalg av noen av alle de flotte #CornelisUtfordring bildene som florerer på 
Instagram 
     

#CornelisUtfordring går rett og slett bare ut på at jeg oppfordrer mine følgere (og nordmenn ellers) til å bruke kroppen litt hver dag – minimum 14 dager i strekk. Personlig tror jeg nemlig at det er den magiske grenser for hvor mye de fleste makter å binde seg til til å begynne med, og å si at man for eksempel må klare 50 eller 100 dager i strekk er jeg redd fort kan bli litt for mye, og i verste fall ta fra motet til mange. Imidlertid mener jeg at om vi klarer å få folk over den velkjente “dørstokkmila” (ved for eksempel å trene to hele uker i strekk) så velger også de fleste å fortsette, nettopp fordi man da gjerne har oppnådd mer energi og [trenings-] glede. 

I skrivende stund har derfor mottatt hele 1640[!] bilder fra sporty nordmenn, og det er blitt lagt ut og delt hundrevis av andre #CornelisUtfordring bilder i sosiale medier og på blogger. Jeg håper og tror derfor at dette nettopp kan være med på å oppfordre folk flest til bare å bruke kroppen mer og oftere. Så drit litt i hva andre måtte mene, ta et bilde av deg selv i litt flott treningstøy, og knips noen svette, flotte bilder av deg selv. Enten på vei til, under, eller rett etter en treningsøkt – så får du i hvert fall én tommel opp herifra! 

For som jeg skrev på Facebook siden min på fredag; I Norge har vi sett nakne kropper og feks pupper på forsiden av magasiner i enhver kiosk og matbutikk [!] tiår på tiår. Men du må ikke være så gæren at du legger ut et bilde av deg selv i sosiale medier PÅKLEDD i litt fresht treningstøy… 😉 

Cornelis i Hollywood

#Trening #treningsbloggen #Nettavisen #Side2 #Side3 #CornelisElander #blogger #blogginnlegg #Norge #USA #instagram #bilder 

2 kommentarer
    1. HELT ENING! Selv er jeg stor fan av treningsselfies;) Dessuten syntes jeg det er mer motiverende enn et “feil fokus” å se på folk som er flinke til å trene! Og håper selv jeg kan være en motivasjon for mine venner og bekjente på instagram og blogg:)
      Vet du ihvertfall er en stor motivasjon for mange!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg