Spis dette før det tar slutt!

Verden kan gå tom for sjokolade, og mitt råd er derfor at du koser deg mens du kan!

Følg meg også gjerne på Facebook

Verden kan snart gå tom for sjokolade (i hvert fall om vi skal tro disse spådommene), og mitt råd er derfor at du koser deg med litt søtt mens du kan. Av søtsaker og godt er nemlig mørk sjokolade det eneste jeg anbefaler mine klienter, og noe som er lovlig i HollywoodTrenerens kostholdsprogrammer. Nå ser det imidlertid ut til at det kan bli slutt på dette… 

I fjor spiste verden nemlig 70.000 tonn mer sjokolade enn hva som ble produsert, noe som blant annet skyldes tørt vær i Vest-Afrika (spesielt Elfenbenskysten og Ghana [der mer enn 70% av verdens kakao blir produsert]). Og at personer som meg har snakket så varmt om sjokolade i flere år har vel heller ikke hjulpet på problemet.. 

Det finnes sjokolade mot det meste, også sukkerbehov… 

Mørk sjokolade=sunt!
Én av grunnene til at jeg anbefaler mine klienter å spise litt sjokolade er nemlig ikke bare at det er bedre for kroppsformen enn for eksempel iskrem, potetgull, og så å si alt annet av godteri. Mørk sjokolade kan blant annet også være sunt for hjertet! Derfor bør du ikke bare være lei deg over at det kan bli slutt på sjokolade for smaksganene, men at dette rett og slett også kan fungere som reneste medisinen for kroppen – men nå kan det altså ta slutt! 

Mulig løsning
En forskningsgruppe jobber imidlertid i disse dager med én løsning som blant annet består av trær som kan produserer syv ganger så mange kakaobønner som normaltrær. Imidlertid advares det om at dette kan ødelegge en del av kakaosmaken – så enn så lenge har man ingen virkelig løsning på problemet. 

For som Fox News oppsummerer det; “more chocolate is being consumed than can be produced..”. Så kos deg, mens du kan!
Cornelis i Hollywood 

#kosthold #sjokolade #trening #mat #treningsbloggen #blogginnlegg #Nettavisen #CornelisElander 
 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg