Slik får du treningsmotivasjon

Det finnes et hav av treningsformer og metoder å følge der ute, men én grunn til at du dropper dem alle. Slik får du treningsmotivasjon. 

Følg meg også gjerne på Facebook!

Det dukker stadig opp nye treningsformer og metoder som alle lover deg gull og grønne skoger, og at de er den eneste rette løsningen for deg. Du henger deg kanskje med en stund, men så sier det plutselig stopp. Så hva er grunnen? Hvordan får enkelte treningsformer mennesker i [virkelig] god form, mens andre bommer? Selv mener jeg det skyldes én enkelt ting… 

Les også: Iform med Cornelis

Over tid
Det viktigste en treningsmetode kan gjøre for deg er nettopp å klare å motivere deg til å gi mer [over tid]. For ja du vil kunne svette og slite av deg noen kalorier nesten uansett hva du trener og gjør, men de beste metodene/trenerne vil også inspirere deg til ikke minst å opprettholde treningsmengden uke ut og uke inn, og det å gi folk motivasjon mener jeg er det viktigste vi trenere kan gjøre for våre klienter! 

Heng deg med på #CornelisUtfordring på Instagram! 

Nå er det imidlertid mange av trendene [og ikke minst trenerne] som kan være veldig “seriøse”, og i verste fall ende opp med å ta fra deg både motet og motivasjonen, og selv mener jeg det også er viktig å ha det litt gøy – selv om svetten sprutter, og det eventuelt skulle gjøre litt vondt. 

Smil, le, og ha det [også] litt gøy!

Diett og kost
Ofte får jeg også spørsmålet; hvilken proteinshake er egentlig best? Vel, personlig mener jeg det er den som er produsert på en trygg og sikker måte, og som du i tillegg måtte mene at smaker best for deg! En proteinshake som smaker forferdelig kommer du heller ikke til å ta [over tid], og da hjelper det lite hvor [utrolig] mange gram protein den eventuelt måtte ha.. Samme prinsipp gjelder også med trening. Du kommer ikke [over tid] til å opprettholde en treningsform du hater, uansett hvor bra den eventuelt måtte være… Så glem “den ultimate treningsmetode”, og velg heller den som får deg til å le, smile, og som motiverer deg tilbake til treningssenteret om igjen og om igjen.

Heng deg også på min egen motivasjonskampanje #CornelisUtfordring på Instagram!

Ja, det skal svi og gjøre litt vondt av og til, og du kommer helt sikkert til å hate det [noen dager], men finn den treningsmetoden du måtte like (mest..), og gå for den 110%! Få for eksempel også med deg en venn, kjæreste, eller en kollega, og gå sammen om å sette dere gode, oppnåelige mål – og la oss alle bygge den beste versjonen av oss selv! 

Det er egentlig ikke så vanskelig å oppnå “drømmekroppen”, men det krever altså kontinuerlige, gode treningsrutiner og økter hele året igjennom! God trening!  

Jeg er også snart klar med nye treningsprogram og oppsett for Side3, og forhåpentligvis er det noen oppsett og metoder du kan lære deg å like der – så følg med!
Cornelis

#trening #helse #Nettavisen #CornelisElander #nyheter #blogg #treningsbloggen #innlegg #mandag 

5 kommentarer
    1. Hei !
      Jeg er ei jente på 15 år som gjerne skulle hatt noen råd.
      Jeg, som veldig mange jenter på min alder, sliter med kroppen min og hvordan den ser ut. Det siste året har jeg gått igjennom noen tøffe personelige ting som har gjordt at jeg har stengt meg inne og brukt mat som trøst. Jeg har ikke blitt veldig mye større, men det er det fettet rundt magen og lårene som aldri vil bort.
      Jeg spiser veldig skjeldent fast food og jeg prøver å ikke spise godteri mer enn på lørdager.
      Før spilte jeg håndball og var veldig aktiv, men etter i fjor høst når jeg måtte slutte pga en ankelskade så har treningene bare blitt færre og færre. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre rett og slett. Problemet mitt er at jeg prøver over en viss periode og så gir jeg opp etter 3 uker fordi enten det ene eller det andre. Jeg klarer ikke å finne noe som jeg klarer å forholde meg til og samtidig like.
      Jeg vet ikke om jeg er for ung, men jeg har et veldig stort ønske om å bli kvitt det ekstra fettet og få meg en sunn og bra livsstil. Har du noen tips ? Hadde satt stor pris på det.

    2. Hei @Martine og takk for at du stikker innom bloggen min!
      Da vil jeg først og fremst si gode mat rutiner, og litt jevn og god trening [som løping eller sykling, eller å gå på ski nå vinteren igjennom). Fettet du snakker om som lett legger seg rundt magen skyldes gjerne litt feil kost, og det behøver ikke bare å være ren “fastfood” eller godteri som gjør utslaget. Selv mange av våre “dagligdagse” matvarer er ikke alltid like sunne som man kanskje først skulle tro…
      Likevel er det viktig å ikke stresse for mye med dette, og bli for streng med seg selv, (særlig siden du fortsatt er i voksealder, og trenger nok og riktig næring!). Prøv derfor heller å sørge for å få i deg litt frokost (hver dag), jevne gode måltider hele dagen igjennom, litt proteinrik mat (som egg, kylling, cottage cheese, etc), og prøv altså å få på plass litt trening og mosjon hverdagen igjennom. Dette behøver ikke å være harde, lange økter, men feks sykkel/løpeturer, skiturer i helgene, noen situps eller pushups på gulvet hjemme, etc.
      Gjør treningen morsom og tilgjengelig, og prøv å aktiviser deg selv litt hver dag! Litt hele tiden er mye bedre enn lenge og sjelden – noe jeg blant annet prøver å overbevise nordmenn om gjennom min #CornelisUtfordring i sosial medier 🙂
      Stå på, og send meg også gjerne en direkte email om det er noe du skulle lure på!
      Cornelis

    3. Hei.
      kjæresten min vil at vi skal begynne å trene, men jeg hater alt som har med trening å gjøre jeg skjønner ikke hvorfor man skal drive å trene, jeg har ikke noe motivasjon og jeg vil helle bare droppe å trene! Så hva skal jeg gjøre for å få en motivasjon til å trene?

    4. Hei @jente
      Finn først og fremst det du misliker minst, og gjør det så til en sosial greie. Feks om du klarer å presse deg igjennom noen spinningtimer – få med deg kjæresten og eventuelt noen venninner, og push hverandre på trening og gjennom øktene. Kombiner det feks også med et lite kafébesøk, enten før eller etter, slik at dere ikke bare møtes for å trene, men for å se hverandre, le, snakke, ha det gøy 🙂
      Etter hvert som du ser og merker resultatene komme snikende er jeg imidlertid sikker på at du først vil synes det er ok, og så vil du like det.. Bare vent å se 😉
      Stå på, og hold meg meg oppdatert med hvordan det går!
      Cornelis

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg