Slik blir du kvitt magefettet for godt!

0
0
1
500
2850
Brawerman Elementary School
23
6
3344
14.0

Normal
0

false
false
false

EN-US
JA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin:0in;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:Cambria;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-ansi-language:EN-US;}

Daglig får jeg tilbakemeldinger fra lesere som sliter med å kvitte seg med det siste vanskelige magefettet selv om man både trener hardt og godt, og jeg skal her derfor prøve å komme med noen gode tips slik at du kan kvitte deg med det en gang for alle! 

Følg meg også gjerne på Facebook!

Alkohol og festing [ødelegger]
Muligens en selvfølgelighet, men likevel blir jeg overrasket over manges spørsmål og tilbakemeldinger når jeg sier at vi også må kutte ned på festing og alkoholinntaket. Svaret fra de jeg prøver å rådføre er nemlig veldig ofte; “men litt kan jeg vel drikke?”. Jo da, du kan drikke litt, men er målet imidlertid en virkelig stram og topptrent kropp vil svaret likevel alltid være at du bør kutte det ut HELT..

Jeg snakker altså her om målet ditt skulle være å få en topptrent kropp, så spørsmålet du må stille deg selv er nesten; “hvor bra trent har jeg egentlig lyst til å bli?”

Les også: Slik får du en stram mage!

Når det ellers kommer til den raskeste, og mest effektive, metoden å kvitte seg med magefettet på vil jeg si at du særlig bør eliminere alt av tilsatt sukker i kosten, i tillegg til å ha et høyt inntak av protein. Her vil det for de fleste også lønne seg eventuelt å ta et kosttilskudd, da det gjerne skal veldig mye til å få i seg nok protein kun gjennom vanlig kost. I tillegg bør du få i deg mesteparten av dagsrasjonen av karbohydrater tidligere på dagen og innen noen få timer etter endt økt, og begrense inntaket rett før leggetid.

Ikke legg deg sulten!
Imidlertid er det også viktig å få i seg litt næring senere på kvelden, og som jeg nylig nevnte i et intervju med magasinet KK kan dette da bestå av for eksempel cottage cheese, nøtter, avokado, eller til og med litt mørk sjokolade! Litt søtt skal være lov – så lenge du bare trener hardt og ofte nok ellers!

Ikke slank deg!
Personlig er jeg motstander av såkalte dietter, og foruten om du skulle trene deg opp mot en sport eller konkurranse er mitt motto (som jeg også skrev om på facebook siden min her om dagen) “Hvilken diett jeg mener er best? Den som ikke har ordet “diett” i tittelen… Diet, eller diett på godt norsk, stammer blant annet fra latin diaeta “daily allowance, regulation, daily order”, og personlig mener jeg det er viktigere/bedre å gjøre en livsstilsendring og finne sunne, gode alternativer du kan leve med og benytte deg av over tid (jeg snakker ikke her om fitnessutøvere, og andre som av en eller annen grunn må prestere på grunn av en sportsgren/idrett). Enkelte kan dog dra fordeler av feks en fasteperiode, blant annet for å skille ut avfallstoffer etc., men på et generelt grunnlag er jeg altså imot såkalte dietter”

Om du spiser for magert og kalorifattig over lengre tid vil kroppen din nemlig kunne gå over i såkalt “krigsmodus”, noe som da både kan resultere i svekking av forbrenning og ikke minst ødeleggelse av viktig muskelmasse. I tillegg kan et for lavt matinntak også resultere i dårlig energi på treningen – så spis nok og riktig!

Les også: Vil du bli sterkere i benkpress?

Stress ned..
Til slutt vil jeg imidlertid poengetere viktigheten av å redusere det som kanskje er den største trusselen mot magen din; nemlig stress!
Å stresse ned vil blant annet kunne redusere produksjonen av kortisol, og være en av de viktigste tingene du gjør for å få ned magefettet og oppnå kjappe[re], gode resultater.

I tillegg er det som alltid viktig å trene hardt, kort, hyppig, og riktig – noe du kan finne flere gode artikler med program og oppsett for her

Cornelis 

#trening #helse #mage #bilder #blogginnlegg #Nettavisen #trene #iform #CornelisElander  

7 kommentarer
    1. For et flott innlegg! Dette liker jeg å lese om. Du kom med noen tips jeg ikke visste om, så nå skal jeg definitivt endre litt på matrutinene mine 🙂

    2. Ja, er nok mange som kjenner seg igjen der @Stian, og da tror jeg det nettopp er viktig å ikke starte for hardt, eller at man nødvendigvis trenger å trene på et studio/reise til et sted for å trene. Start enkelt; gå til anskaffelse av en treningsball/swissball, begynn med pushups/situps o.l. på stuegulvet, og bli heller gria på å trene mer! Mye bedre å trene mindre, men ha lyst til å trene mer, enn å trene for mye og (som du skriver) bli stresset og lei.
      Stå på, og god helg!
      Cornelis

    3. Hei 🙂 Jeg trener ofte, ca 6 ganger i uka eller mer, hvis jeg føler for det. Trener en god blanding av intervaller og tung styrketrening. Men jeg får virkelig ikke bort det aller siste av magefettet (og ellers på overkroppen vel og merke).. Jeg spiser veldig sunt med mye proteiner, sunt fett og litt karbohydrater(trives best med det). Jeg tror selv problemet er at jeg spiser for lite eller feil, for treningen er det nok ikke noe galt med. Hvordan skal jeg vite hvor mye jeg skal spise? for jeg har alltid vært redd for å spise for mye, så ligger ofte på 1400-1700 kcal, uavhengig om jeg har trent hardt den dagen. Idag f.eks: spist 1490 kcal, 100 g karbo, 154 g proteiner og 55 g fett. Treningen var løping i 20 min, 10 min med bakkeintervaller og 10 min gå, og styrke på skuldre, tri og mage. Så vil altså ned i fett%, har nok muskler og vil ikke øke der.
      Må også legge til at jeg synes du er veldig flink med mye kunnskap!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg