Uskyldig moro??

Dagens innlegg er muligens litt off-topic, men engasjerer meg desto like mye som alt det andre jeg vanligvis skriver om. Her er nemlig et eksempelet på hvordan Halloween og uskyldig moro fort kan ta over for all sunn fornuft… 

Les mer på: Corneliselander.com eller følg meg gjerne på Facebook!

Halloween
Fredag 31. oktober er det igjen klart for “trick-or-treats”, latterlige små antrekk, og den årlige Halloween festen. For deg som kanskje ikke kjenner så mye til selve bakgrunnen for dagen, annet enn at det er en “amerikansk tradisjon”, gir jeg deg her er lite utdrag av hva Wikipedia skriver om festen; 

Halloween or Hallowe’en (/ˌhæləˈwn, ˈn, ˌhɑːl/; a contraction of “All Hallows‘ Evening“),[6] also known as Allhalloween,[7] All Hallows’ Eve,[8] or All Saints’ Eve,[9] is a yearly celebration observed in a number of countries on 31 October, the eve of the WesternChristian feast of All Hallows’ Day. It initiates the triduum of Allhallowtide,[10] the time in the liturgical year dedicated to remembering the dead, including saints (hallows), martyrs, and all the faithful departed believers.[11] Within Allhallowtide, the traditional focus of All Hallows’ Eve revolves around the theme of using “humor and ridicule to confront the power of death.”
– Wikipedia om Halloween

Som du ser avsluttes det altså med at det er “humor and ridicule to confront the power of death”. Likevel finner jeg ikke dekoren på mitt lokale apotek her i LA verken særlig humoristisk, eller at man “latterliggjør dødens makt”.. 

Her er nemlig Grim Reaper figuren satt opp der hvor kanskje virkelig syke går for å hente medisinene sine, og da er det (i mine øyne) helt forkastelig, eller rett og slett en skam for menneskeheten, at man er blitt mer opptatt av å pynte til en fest [man kan tjene penger på] enn å tenke på de svakeste og sykeste i samfunnet vårt!

Så ja, dette er noe av det som får meg til ikke å få lyst til å feire Halloween i år. Ja, det var kanskje en gang i tiden ment å være en humoriserende og “latterlig- gjøring av døden”, men i dag mener jeg det bare er enda en perfekt måte for handelsstanden å tjene litt ekstra penger på… 

Så tilbake til åpningsspørsmålet; Er dette uskyldig moro, eller har vi rett og slett mistet all sunn fornuft? La meg vite hva du mener i kommentarfeltet under!
Cornelis 


#meninger #blogg #hverdag #blogginnlegg #Godmorgen #mandag #bilder #treningsbloggen #Halloween 

2 kommentarer
    1. For meg så representerer det mer en dag hvor man kle seg ut og ha det gøy med venner, enn å gjøre narr av døden. Men det kan jo ha noe med at halloween ble populært i Norge da jeg var liten, og jeg egentlig bare så på det som en annen versjon av hvordan vi kledde oss ut til karneval på barneskolen. Jeg kan ikke egentlig si at jeg har tenkt tanken på at det har noe med å gjøre narr av døden. Men det kan jo være en ganske bra grunn for noen av oss til å faktisk feire denne dagen. Om du har mistet noen nær deg, kan det jo være en god måte å få ut litt frustrasjon ovenfor døden. Kanskje det virker som litt latterlig å gjøre. Skal si meg enig at det er veldig idiotisk å faktisk ha grim reaper på et apotek hvor mange som kjemper for livet sitt bruker deler av tiden sin, men jeg regner med at personen som satte den opp ikke tenkte såpass langt. Verden er full av idioter.
      http://www.stylebomber.blogg.no

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg