Slutt på proteinrik mat og helsestudioer..

I det jeg setter snuten mot Frankrike, og sommerferien 2014, vet jeg også at dette blir slutten på proteinrik mat og helsestudioer for en stund.. 

Les mer på: Corneliselander.com

For de av dere som eventuelt har fulgt meg en stund kunne dere i fjor få med dere serien «Cornelis Elander på reise i Europa», der jeg blant annet viste hvor vanskelig det til tider kan være å finne både [sunn] mat og et helsestudio i Frankrike. «Å trene» på fransk betyr visst gjerne det samme som å sykle bort til den lokale baren og nyte en bedre kopp espresso, og beviset på at dette med å løfte vekter og å trene hardt [på et helsestudio] ikke har slått så godt ann i landet gjør seg også tydelig til kjenne i at man ikke har ett ordentlig ord for aktiviteten.. For eksempel kan du både bruke «un club de remise en forme»«un gymnase»«une salle de fitness municipale» (offentlige «fitness» sentre), eller kort og godt «un centre de fitness» (noe jeg selv foretrekker å bruke). Spør du imidlertid et medlem av lokalbefolkningen vil trolig bare få et lett oppgitt sukk til svar, og blikk som lyser spørsmålstegn, der de vil ha vanskelig for å skjønne hvorfor du; A. vil trene, og B. hvorfor du vil velge å gjøre det inne. 

Les også: Hvorfor franskmenn ikke kommer iform..

Fitness- eller trimrommene på hotellene er gjerne heller ikke noe særlig å skryte av, og jeg blir selv alltid positivt overrasket om jeg skulle være så heldig å finne ett [helt] sett med manualer og én trimsykkel. Som oftest ender jeg bare opp med å løfte på stoler og bord istede…

 
God sommer og ferie til dere alle!
Cornelis

#trening #blogg #treningsbloggen #bilder #trener #trene #blogginnlegg #lørdag #helg #Frankrike #reise #ferie #sommer 

17 kommentarer
    1. God Ferie! 🙂
      Var ei uke i Frankrike selv, og det endte med null trening og en kg ned…. (jeg jobber med å gå opp i vekt for tiden) Så satt pris på å komme hjem til Norge igjen.
      Men fant en super flink frisør der nede da, så det kan de 😉

    2. @Tanja Ja, det er mye franskmenn er gode på (og det er et av mine absolutt favoritt steder på jord), men gode treningssentre og proteinrik næring er de ikke så gode på 🙂
      God ferie og sommer til deg og!
      Cornelis

    3. I og med at andelen franske biler der er skyhøy (naturligvis), burde alle forhold ligge til rette for gjentagende “sled-sprints”, en enestående treningsform, bare at sleden er byttet med en bil, med en kultent individ som snakker kaudervelsk.

    4. D forklarer d totale fravær av “buffe” /bredskuldrete gutter/mannfolk 😛 apropos usunn mat ingenting slår England , god ferie til deg og

    5. Du kan jo prøve å få trent ved en fransk profesjonell rugby klubb, pleier som oftest å ha meget fine “helsestudioer”.

    6. Er skjeldent i bedre form enn når jeg er i Frankrike. Trener på gymmet 4-5 ganger i uken med bodybuilderene som hjelper og beundrer den eneste dame i salen. Sykler lange turer på raceren, svømmer kilometervis, og løper mange ganger i uken. Shopper lite, stort sett null sightseeing og lager nesten all mat selv for familien som inntas under parasollen på terrassen. Gutta dykker og seiler når jeg er på gymmet, så alle er happy.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg