Har vi det for godt i Norge?

Når de største debattene består av om mammaer bør få “lov” til å legge ut kommentarer om dyre merkeklær, eller om det er greit at nybakte mødre legger ut bikinibilder, har vi det kanskje rett og slett for godt i Norge?

Nei, jeg prøver ikke her å forsvare noen av tilfellene over, og enhver som stikker sitt hode fram, være seg i media eller på “private” blogger må jo regne med å “få høre det”. I hvert fall har jeg selv begynt å rette meg etter dette, og gidder ikke lenger å bli opprørt eller irritere meg over folks usaklige kommentarer eller ubegrunnet kritikk. Vi som er synlige i media må rett og slett regne med å få en “skyllebøtte” en gang i blant, så får heller de som kjefter bare stå på – om det får dem til å føle seg noe bedre.

Les mer på: Corneliselander.com

Mitt spørsmål er heller om vi rett og slett kanskje har det litt for godt når dette, over uker, kan ta så mye oppmerksomhet, og bli dekket i enhver debatt? Det er et hav av nesten-, eller virkelige kriger pågående i verden, og økonomien er heller ikke så sterk (selv i land svært nære våre egne grenser). I Norge har vi altså imidlertid nok med å diskutere en mamma som har sagt noe dumt på sin egen blogg.. Jepp, så godt (eventuelt vondt om du vil) har vi det her i Norge..

Selv er jeg en nordmann som ser det hele litt utenifra, her jeg holder til i LA, og selv om jeg kanskje ikke alltid merket det like klart da jeg selv bodde i Norge, opplever jeg det som at vi fortsatt har det jevnt over veldig bra i vårt lille land. Særlig om en tar en titt på resten av verdenen og nyhetsbildet..

Jeg er likevel fullt klar over at ikke alle har det “perfekt”, selv i trygge, lille Norge. Det er mange som sliter med å få endene til å møtes, og særlig nå opp mot en shoppingpreget høytid! Det finnes mange historier som burde vært hørt, og det er bare så synd at all den spalteplassen er satt av til å dekke av de “virkelige” nyhetene. Som at en mamma kjøper merkeklær til sine barn..

God helg fra Hollywood!
Cornelis 

#helg #fredag #Norge #Trening #nyheter #debatt #diskusjon #bilder #mening

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg