hits

juli 2016

3 velser du br utfre hver dag

Under har jeg listet 3 velser nr sagt alle br utfre hver dag, om mlet er en strammere kropp (og man ikke har tilgang p en masse treningsutstyr):

Les mer p: Corneliselander.com

1. Pushups
Kanskje den mest tilgjengelige styrkevelsen som finnes, og en ypperlig mte bygge/styrke muskulaturen i brystkasse og overkropp generelt. Ja, utfrt riktig tar denne faktisk ogs bra p core/mage, og ved plassere beina p en benk/kasse eller bytte p trene med smalt eller bredt grep, vil du her ogs kunne variere og treffe muskulaturen p forskjellige mter og steder.

Les ogs: Mest effektive pushups

2. Rygg-/benhev
Ok s jeg jukser litt her og gir deg to velser jeg mener det kan vre fordelaktig for deg benytte deg av denne sommeren. Desto viktigere er imidlertid disse velsene om mlet er en stram[mere] og bedre trent kropp, og begge velser kan utfres kun ved hjelp av egen kroppsvekt, eller for eksempel ved benytte en swissball:

n enkel og lett tilgjengelig mte utfre benhev p


Husk pakke med deg en swissball i sommer!

3. Statiske kneby
Genialt enkel, super tung, og ekstremt effektiv mte trene beina p n i sommer om du ikke har tilgang p tunge vekter og et gym. Utfr denne ved rett og slett bare g ned i bunnposisjon p knebyen, og hold stillingen s lenge du skulle makte/orke.


S er du klar for gi litt ekstra gass n i sommer? Veldig snart starter det en ny serie her p bloggen, der jeg blant annet vil ta dere med p en Europareise, og vise dere hvordan jeg blant annet trener, spiser, og lever p ferie. Fortsatt god sommer til dere alle!

Cornelis

Husk trene hardt, kort, hyppig, og riktig folkens (ogs n i sommer)!

WWW.CORNELISELANDER.COM


#Nettavisen #trening #iformmedCornelis #Side3 #blogg #trene #sk2016 #sommer #treningsbloggen #trener #CornelisElander

Br man droppe trene om sommeren?


Hei folkens, og god sommer til dere alle sammen! Veldig ofte hrer jeg at sommeren kun er tid for "god mat og drikke", og at man ikke skal trene eller ndvendigvis prve leve sunt s fort det blir litt varmere i vret... Personlig er jeg veldig imot dette, og mener nemlig at dette nettopp er en ypperlig tid [og mulighet] for sette i gang med trening og en eventuelt sunnere livsstil. Men hva med deg? Er du en som liker legge bort joggeskoene for sesongen, eller fortsetter du smette p deg treningsklrne og kommer deg p trening selv om sola titter fram?

Les mer p: Corneliselander.com

Selv har jeg akkurat startet rets Europa reise, noe som ogs vil bli dokumentert gjennom en ny tv-serie her p Nettavisen og bloggen (se forvrig klipp fra fjorrets tur her), og som du vil se der er det ikke alltid like lett f p plass gode treningskter nr du er ute og reiser i Syd-Europa... Men trene gjr jeg likevel, og jeg hper du fortsetter klikke deg innom her p bloggen i hele sommeren, enten du skulle like trene eller ei. For jeg kan love deg at det blir mye annet spennende og gy fra rets tur som ogs de av dere som eventuelt ikke skulle like trene ogs vil f med dere :)

S HVA ER SOMMEREN FOR DEG?
A. trening!!!
eller
B. Slappe av med en halvliter i hnda... ;)


La meg hre i kommentarfeltet under!

Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM


#Nettavisen #trening #iformmedCornelis #Side3 #blogg #trene #sk2016 #sommer #treningsbloggen #trener #CornelisElander


 

Hollywood treneren: Den beste velsen for store armer


Utfrt enten med manualer, stang, eller for eksempel p Scottcurlbenken og med kort stang i kabelapparatet er det f armvelser som tar like godt som de gode, gamle bicepscurlene. For et fullverdig treningsprogram p armene kan du nemlig ikke hoppe over denne gamle klassikeren - s legg den til i ditt treningsprogram i dag!

Les mer p: Corneliselander.com

BICEPSCURL MED SMALT GREP

N er det imidlertid slik at du ogs kan variere selve grepsbredden, og at dette vil pvirke hvor p bicepshodet treningen primrt vil aktivisere. Med et bredere grep vil du ta mer p innersiden, mens du med et smalere grep vil trigge det lange bicepshodet, eller yttersiden av Biceps brachii om du vil.

Slik gjr du: Ta tak i stangen med et underhndsgrep, og et forholdsvis smalt grep om stangen. St med en oppreist holdning, skuldrene nytrale, og rett i ryggen, og by i albueleddet og fr stangen opp mot brystkassen. Flex bicepsene ordentlig sammen p toppen, fr du s senker stangen rolig og kontrollert tilbake til utgangsposisjon.

Flg meg ogs @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren p Facebook

Viktig! Albuene skal holdes inntil overkroppen under hele bevegelsen, og du m IKKE lene deg bakover med ryggen i velsen for hjelpe bicepsen med lfte (da lfter du for tungt!). Overarmen skal ogs mer eller mindre st helt stille under hele bevegelsen!

Husk trene hardt, kort, hyppig, og riktig folkens (ogs n i sommer)!
Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM


#Nettavisen #trening #iformmedCornelis #Side3 #blogg #trene #sk2016 #sommer #treningsbloggen #trener #CornelisElander

SKAM mot normalt

Frst og fremst; jeg har ikke sett et minutt av tv-serien SKAM p NRK (da vi ikke fr dette inn her i USA), og derfor vet jeg svrt lite om selve serien. Her om dagen ble jeg imidlertid spurt av en journalist om jeg kunne komme med mine meninger om den nye traileren til serien - da den visstnok har skapt litt debatt og noen overskrifter der hjemme fordi noen mener den fremmer "kroppspress" blant gutter. S her er derfor min mening om traileren til SKAM sesong 3:

Les ogs mer p: Corneliselander.com

Enkelte bloggere har nemlig reagert p at den fremmer et slags kroppspress overfor gutta, fordi den nye traileren visstnok viser gutter med litt for mye muskler og lite kroppsfett. Selv mener jeg imidlertid at gutta som er frontet i den nye sesongen ser ut til vre normale, sunne skoleelever, og hva som i "gamledager" var normen av kroppsform. Problemet er bare at dette kanskje ikke er tilfellet lenger, og at serien som Leif Juster ville sagt; derfor gr "mot normalt"...

S fremmer serien kroppspress og et usannsynlig kroppsideal? Nei, i mine yne gjr den ikke det. Ja, gutta har ikke mye kroppsfett, og de ser s absolutt ut til vre i god form alle mann! Likevel, er ikke dette aldersgruppen da man faktisk burde ha vanskelig for legge p seg, eller vre i drlig form? Som vi en gang i tiden pleide si er dette alderen "da man kan spise nr sagt hva man vil uten legge p seg".

S hvorfor reagerer enkelte p at dette fremmer kroppspress, eller er unormale kroppsfasonger? Vel, det som en gang i tiden ble sett p som overvektig er n kanskje blitt "normen", og norsk ungdom trener kanskje ikke like mye som de en gang gjorde. Jo da, mange gr p treningssentrene, men de sitter ogs veldig mye foran pcen og p mobilen, og overvekt og fedme som nevnt over blir stadig vanligere.

S kanskje gutta p Hartvig Nissen gr mot normalen. Kanskje er de tynnere og i bedre form enn ungdom flest i dag, men at skuespillerne imidlertid er med p fronte noe kroppspress er jeg imidlertid ikke enig i. Snarere tvert imot mener jeg at disse gutta faktisk br vre et godt eksempel p sunn, norsk ungdom!
(Slik norsk ungdom en gang i tiden i hvert fall var...)

 

Her er den mest usunne sommermaten:


Dagens innlegg tar for seg hva jeg selv mener er den verste sommermaten om mlet er en stram og sunn kropp:

Les ogs mer p: Corneliselander.com

I fjor sommer skrev jeg innlegget "Ti ting du aldri br spise eller drikke" noe som skapte mye debatt og meninger i nettforumene. Mange klagde p at jeg ikke burde skrive/si hva man burde styre unna, og fikk alts ikke med seg at jeg bare nevnte ti ting jeg selv ikke ville kjrt i meg.. I dagens innlegg nsker jeg derfor igjen  trekke fram den maten jeg selv mener er den verste, og hva jeg alts rder deg til holde deg unna eller kose deg med n i sommer om mlet er en bra trent kropp. 


1. Grillmat
Selv om grillmaten ogs kan gjres "sunn" er min mening at rundt 90% av det vi gjerne hiver p grillen er mat vi ikke har godt av. Enkelte ting kan faktisk vre kreftfremkallende, og bde rene kolesterol- og kaloribomber, og det vil vre viktig fokusere p hva man faktisk kjrer i seg. Dette betyr selvsagt ikke det samme som at du aldri skal kunne kose deg med "grilling", men at man spesielt br vre litt oppmerksom p hvor ofte og ikke minst hvor mye av dette man inntar.

Les ogs: WHOs rapport om helsefarlig mat

2. Salat[er) med mye majones
Ok, s en salat tenker vel de fleste av oss at jo m vre sunt. Vel, ikke alltid. Her i USA serverer for eksempel enkelte av fast-food kjedene salater som inneholder like mange kalorier som de fleste av oss har behov for i lpet av en hel dag - i n salat... Men ogs du kan med litt ekstra majones og kos fort delegge det som i utgangspunktet kunne vrt et sunt mltid, og typisk tilbehr til grillmaten er jo gjerne ting som waldorfsalat og/eller rekesalat. Og med en kjapp titt p matportalen.no s ser du at dette fort vekk kan bli noen skikkelige kaloribomber!

3. Iskrem...
Iskrem er aldri sunt, men srlig de variantene man plukker opp i kiosken en varm sommerdag er regne som verstingene. Enkelte av kule- og krone-isene du finner p butikken inneholder flere kalorier enn en typisk middag, og nei vi snakker ikke her sunn nring som vil la deg bygge muskler... Mine tips er at du spesielt styrer unna flte-iskremene, og istede for eksempel gr for sorbet nr st suget mtte kalle.

Les ogs: Liker du ikke trene? Da vil du elske dette!

4. Saft, brus, og "morsomt vann"
N finnes det selvsagt ogs sukkerfri alternativer, men nr det gjelder slukke trsten i varmen vil jeg alltid anbefale at du gr for rent vann. Gjr det heller ikke til en vane alltid m f "morsomt vann" for at det skal g ned - da dette gjerne bare er frste steget mot videre bli avhengig av andre ste drikker ([es brus]...

5. Alkohol
Som jeg skrev i innlegget i fjor finnes det kanskje alltids en grunn for drikke, men i mine yne ogs veldig mange grunner for la vre. Alkohol er som jeg har sagt i en rrekke "ren gift for kroppen", og skal du i tillegg prve holde en viss kroppsform n i sommervarmen er dette hva du virkelig br prve begrense. Ikke bare kan det vre rent skadelig for lever og helsa forvrig, men det vil i tillegg kunne sette deg mange hakk tilbake og stoppe eventuell videre muskelutvikling - noe jeg mener at sommeren nettopp kan vre tiden for oppn. Flg for eksempel med p mine daglige tips og rd i serien "Sommerkroppen".

Husk ogs klikke innom her p bloggen i morgen da jeg vil liste det jeg selv mener er DEN BESTE SOMMERMATEN!
Cornelis

Flg meg ogs @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren p Facebook
WWW.CORNELISELANDER.COM



#Nettavisen #trening #iformmedCornelis #Side3 #blogg #trene #sk2016 #sommer #mat #treningsbloggen #trener #CornelisElander

Hollywoodtreneren

Promote Your Page Too Norske blogger