hits

juli 2014

Bare tynne som er iform?

vre iform behver ikke ndvendigvis bety det samme som vre "tynn", men at man oppnr en vekt og [kropps-] strrelse man ikke minst selv er happy og fornyd med! Generelt sett er det srlig det farligste magefettet folk flest br fokusere aktivt p kvitte seg med, menfit og sunn kommer likevel i alle strrelser og fasonger! Ofte kan ogs litt mer "fyldige" kropper for mange bde vre mer tiltrekkende og ikke minst bety et liv fylt av glede, latter, og smil - noe som til syvende og sist visstnok er noe av det sunneste vi kan gjre!

Les mer p: Corneliselander.com

Selv blir jeg nok ofte bde feilsitert og misforsttt der mange kanskje har et (feilaktig) bilde av at jeg mener alle bare br vre tynne og "fit", og som jeg gjerne sier til mine klienter i LA er det likes greit kaste badevekten ut av vinduet frst som sist og fokusere mindre p hva den mtte vise og heller se p seg selv i speilet. Er du fornyd med det du ser der er det som teller, og ikke om badevekten skulle mene at du eventuelt har noen kilo "for mye".. Flere av mine strste venner er ogs noen av mine sterkeste, og i mange tilfeller de som trener best, og veldig tynn behver heller ikke alltid vre det samme som vre iform - noe jeg blant annet uttalte etter ha trent jentene p Top Model p TV3:- Mange tror det holder vre tynn

S st p, og kos deg i sommervarmen enten du veier litt over eller under "gjennomsnittet"!
Hilsen fra HollywoodTreneren p reise i Europa :)

#trening #sommer #helse #trene #bilder #meninger #blogg #treningsbloggen #iform #fit #sol #blogginnlegg #ferie

Hemmelighetene bak store, sterke armer avslres:

En av "show-off" musklene som de fleste menn, men stadig ogs flere kvinner nsker seg er store og sterke armer. Her er hvordan DU oppnr det:

Les mer p:Corneliselander.com

For menn er det gjerne to ting som str i hovedfokus nr vi entrer et treningsstudio; hvordan oppn en s stor og sterk brystkasse og hvordan f s store armer som overhode mulig. Selv om dette (alene) ikke br vre, eller for mange kanskje er, det viktigst konsentrer seg om er det likevel gjerne hva ni av ti ber om hjelp for oppn - s ikke skyt budbringeren :)

Triceps viktigere enn biceps
n av de vanligste feilene mange gjr er nettopp ogs overdrive arbeidet p biceps, mens man neglisjerer triceps. De fleste som nsker seg store armer tenker nemlig gjerne at biceps er det viktigste jobbe med, mens realiteten er at trene opp triceps (som armene dine faktisk prosentvis bestr mer av) vil vre veien g om du nsker deg store, sterke armer..

S da hjelper det ikke legge ned masse arbeid p framsiden av armen for s hoppe over baksiden, og som Arnold [Schwarzenegger] en gang sa; "To achieve balance, proportion, size and shape in the arms, work all arm muscles with equal intensity".

"Sjokk kroppen"
En annen feil mange gjr er trene helt likt fra uke til uke, og som jeg har nevnt utallige ganger tidligere er det varieretreningsformer, velser, og utfrelsen (antall reps., sett, etc.) der forskjellen p om du vil "f det til" eller ei vil ligge. Trener du alltid med samme antall reps og vekt vil kroppen din ogs vite nyaktig vet hva den har forvente seg, og du vil ogs bare klare nettopp det. Igjen vil dette kunne resultere i at du vanskeligere oppnr muskelvekst og progresjon, og duvil forbli like stor og sterk som fr.Prver derfor heller pushe deg selv til ytter- grensene, og noen ganger litt lengre enn hva du selv kanskje trodde var mulig, noe som ogs er en av grunnen til at det trene med tunge vekter p et helse- studio i mange tilfeller kan vre veien g.

Les ogs: Sporty konkurranse

Overtrening
"Ikke tren for mye" er gjerne favorittsetningen mine klienter liker hre, men selv om du ikke br overtrene en muskulatur [for oppn optimal muskelvekst] betyr ikke dette samme som at du br trene "lett". Realiteten er nok heller det stikk motsatte.Tren hardt, kort, hyppig, og riktig er gjerne mottoet mitt, og dette betyr at du heller br trene hardt og kort enn lange kter som kun sliter ut muskulaturen, og svrt ofte ser jeg folk overdrive treningen av srlig to muskelgrupper; nemlig magen og armene, samtidig som dette ogs gjerne er hva de fleste fler de sliter mest med. S kvalitet er alltid viktigere enn kvantitet innfor trening, og for at du skal oppn sterkere, mer muskuls muskulatur br du derfor ogs flge regla mi.


Kosthold
P samme mte som det trene for myekan vre med p gi deg mindre/svakere muskulatur, vil det ikke fylle p med nok og riktig kost etter endt kt ogs kunne vre med p bryte ned mer muskulatur enn det bygger opp. For oppn maksimal effekt br du derfor gjerne avslutte en treningskt med en kjapp og smart proteinshake eller -bar, fr du s kommer deg hjem og fyller opp med riktig mat og drikke. Som en gjerne sier; uten mat og drikke duger helten ikke, og det samme gjelder for deg som nsker deg store, sterke armer!

St p, og fortsatt god sommer til dere alle!
Cornelis

#trening #kosthold #bilder #blogg #treningsbloggen #trene #helse

Konkurranse: Vis meg ditt beste treningsbilde!

TRX
Det er klart for en konkurranse her p treningsbloggen, og n kan du vinne gratis treningshjelp avHollywoodtreneren!

For f flere aktive nordmenn lanserte jeg nylig min egen # - kampanje p instagram, der jeg oppfordret dere alle til laste opp ett nytt treningsbilde og mosjonere litt hver dag, 14dager i strekk. Denne kampanjen har tatt helt av, og det er virkelig gy for meg daglig logge meg inn pprofilen minog se bildene til alle de flotte menneskene som ivrig har hengt seg p. S tusen takk til dere alle!


Noen av de flotte bidragene som allerede har kommet inn via #CornelisUtfordring en

S for gi litt mer enn bare oppmuntrende ord og tommelfinger opp p bildene deres tenkte jeg n ogs gi n heldig vinner gratis treningshjelp fra meg som takk for innsatsen! For vre med m du frst henge deg med p utfordringen, og benytte #CornelisUtfordring p alle bildene du laster opp! Og den person jeg mener har de mest originale og sporty bildene vinner. S enkelt!

(den som laster opp det [som Cornelis mener er de] mest sporty bildene vinner, og vil deretter bli kontaktet direkte av corneliselander.com teamet i slutten av juli)

Les mer p:Corneliselander.com

Konkurransen avsluttes 31.07.14

#trening #blogg #bilder #instagram #treningsbloggen #sommer #utfordring #trener

- Jeg blir feit av vre i Norge

Nylig uttalte jeg overfor TV2 i Los Angeles grunnen til at vi i dag ser at n av fem nordmenn sliter med overvekt og/eller fedme, og at dette ikke skyldes drlig egeninnsats eller vilje. Personlig mener jeg det er p grunn av all den drlige maten i Norge..

-Jeg nsker n sette litt mer fokus p det norske kostholdet, som jeg rett og slett synes er drit drlig!

Se hele intervjuet mitt med TV2 her.
Cornelis

HVA MENER DU? HAR JEG RETT, ELLER TAR JEG HELT FEIL?

#trening #kosthold #mat #fedme #overvekt #Norge #tv #TV2 #blogg #treningsbloggen

Drlig utstyr?

P ferie, og borte fra ditt lokale helsestudio med ordentlig treningsutstyr? Her er hva du da m gjre:

Les mer p: Corneliselander.com

Selv er jeg ofte ute og reiser, og har ikke alltid (slik som n) tilgang p ordentlige gym og treningsutstyr. Likevel er det fortsatt viktig f brukt kroppen litt, og srlig for oss nordmenn som har forholdsvis lange, fine sommerferier (den vanlige amerikaner har for eksempel gjerne kun ti dager i ret..) er det viktig at man da fortsetter trene sommerne igjennom. For hvis ikke vil fort vekk n hel mned i ret ha mye si for hva du klarer f til med kroppsformen og helsa.

S st p, grip n manual (eller hva du mtte ha tilgang p), og gjr det beste ut av det! For uansett hvor enn i verden du mtte vre, og hva slags utstyr du mtte ha tilgjengelig; s fortsett trene (noe)!

Hilsen fra trenern deres(for yeblikket i Frankrike)

#trening #blogg #Nettavisen #treningsbloggen #reise #sommer #ferie #fri #bilder

Slutt p proteinrik mat og helsestudioer..

I det jeg setter snuten mot Frankrike, og sommerferien 2014, vet jeg ogs at dette blir slutten p proteinrik mat og helsestudioer for en stund..

Les mer p: Corneliselander.com

For de av dere som eventuelt har fulgt meg en stund kunne dere i fjor f med dere serienCornelis Elander p reise i Europa, der jeg blant annet viste hvor vanskelig det til tider kan vre finne bde [sunn] mat og et helsestudio i Frankrike. trene p fransk betyr visst gjerne det samme som sykle bort til den lokale baren og nyte en bedre kopp espresso, og beviset p at dette med lfte vekter og trene hardt [p ethelsestudio] ikke har sltt s godt ann i landet gjr seg ogs tydelig til kjenne i at man ikke har ett ordentlig ord for aktiviteten.. For eksempel kan du bde brukeun club de remise en forme,un gymnase,une salle de fitness municipale(offentlige fitness sentre), eller kort og godtun centre de fitness(noe jeg selv foretrekker bruke). Spr du imidlertid et medlem av lokalbefolkningen vil trolig bare f et lett oppgitt sukk til svar, og blikk som lyser sprsmlstegn, der de vil ha vanskelig for skjnne hvorfor du; A. vil trene, og B. hvorfor du vil velge gjre detinne.

Les ogs:Hvorfor franskmenn ikke kommer iform..

Fitness- eller trimrommene p hotellene er gjerne heller ikke noe srlig skryte av, og jeg blir selv alltid positivt overrasket om jeg skulle vre s heldig finne ett [helt] sett med manualer og n trimsykkel. Som oftest ender jeg bare opp med lfte p stoler og bord istede...


God sommer og ferie til dere alle!
Cornelis

#trening #blogg #treningsbloggen #bilder #trener #trene #blogginnlegg #lrdag #helg #Frankrike #reise #ferie #sommer

Hollywoodtreneren

Promote Your Page Too Norske blogger