hits

april 2018

HER ER DIETTEN SOM BYGGER MUSKLER!


Her er dietten som vil gjre deg sterkere og strammere! 

Les mer p: Corneliselander.com

Mange har sikkert hrt om intermittent fasting, en metode der man blant annet gjerne dropper spise frokost for s innta alle mltidene over en begrenset periode av dagen. Men er egentlig dette den beste metoden for g ned i fett og bygge muskler p? Vel, i dag skal jeg gi deg svaret:

Personlig er jeg ingen fan av hoppe over dagens frste mltid, og mener at dette er viktig f i seg av flere grunner enn hva bare fettprosenten din eventuelt mtte ligge p. P bakgrunn av dette har jeg derfor satt sammen min egen versjon av den velkjente dietten, og en metode jeg har valgt kalle "intermittent fasting - Cornelis style".

Les ogs: Kom iform p 12uker!
 
Du br spise frokost! 
Jeg er som sagt ingen fan kutte dagens frste mltid, og mener at det f i seg en frokost nr en str opp har flere helsemessig positive effekter som blant annet; kt forbrenning, kt energi og styrke, men kanskje enda viktigere mener jeg det vil ha flere positive effekter p det mentale plan og blant annet kunne vre med p forebygge stress. Det gi seg selv en god, positiv start p dagen, og ikke minst det  sitte ned og spise et mltid (og som intermittent fasting burde ha fokusert mer p), mener jeg er utrolig viktig. For koble av og stresse ned er nemlig velkjente metoder for bde kutte i vekt og fettprosent, og srlig sistnevnte vil jeg si at har mer si for magemlet enn hva enhver form for "diett" eller fasteperiode vil gi deg av effekt!

Les ogs: Grunnen til at du ikke fr stram mage

Du br faste? 
S forkjempere av intermittent fasting metoden mener at det faste, enten p daglig, ukentlig, eller mer sjelden basis kan ha mange positive sider, og at det vil f deg i bedre form og slankere - uten at du ndvendigvis skal vre ndt til spise hver tredje time. Problemet vil likevel oppst nr man gr for mange timer uten ha ftt i seg noe, og flger du for eksempel 16:8 versjonen gr det alts hele 16 [!] timer fra sist du hadde noe i magen til du fr lov til innta noe p nytt... Og selv om dette kan fungere for enkelte som kanskje bare har det bygge muskler og oppn en stram kropp som jobb, vil det for de fleste med vanlige jobber og hverdag vre en STOR utfordring. 

Ved benytte deg av denne dietten vil du nemlig da mtte innta alt av nring og fde i de gjenstende 8 timene - noe som gjerne har en tendens til vre fylt av enten skole, jobb, shoppingturer p det lokale kjpesenteret, eller kanskje hente barna i barnehagen. sitte timevis i strekk og bare spise er imidlertid en frynsegode de fleste gjerne ikke er forunt? Og nr hele vitsen med intermittent fasting nettopp er at man skal gjre "dietten" lettere, mener jeg at du heller br flge denne metoden:

Intermittent fasting - Cornelis style 
Min versjon gr alts ut p at du SKAL spise frokost, mens du imidlertid ikke skal behve spise noe fr til middag igjen. Du vil alts da kun spise en STOR frokost og en veldig STOR middag, mens du resten av dagen bare behver innta drikkende fde - som for eksempel en enkel og kjapp proteinshake.
 
Eksempler p hva jeg inntar til frokost p favorittstedet mitt Le Pain Quotidien hver dag, og nei jeg er IKKE sponset... 

N sier jeg ikke at dette vil kunne fungere for absolutt alle, og som alltid nsker jeg her poengtere at ethvert kost- og treningsoppsett br skreddersys for den enkeltes nsker og behov. Likevel vil dette i mine yne vre den enkleste og beste metoden for de fleste bygge maksimalt med muskelmasse, og ikke minst en strammere, sterkere kropp p. Du vil heller ikke behve bruke mye tid p dette i en ellers stressende hverdag, og dette skal vre mulig for de fleste gjennomfre dette p en enkel og grei mte! 

Cornelis

Sprsml og/eller foresprsler? Send meg gjerne en direkte email!

Eller flg meg ogs @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTrenerenp Facebook

Husk at det snart er varmere tider igjen folkens - s p tide bygge sommerkroppen og komme i gang n! 

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #kosthold #mat #iform #hverdag #foto #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

10 beste styrkevelser for en sterk, stram kropp!


Ti beste styrkevelser for en sterk, stram overkropp!

Her er mine ti personlige favoritter ke i muskelvekst og oppn en sterk, stram overkropp. La meg gjerne hre i kommentarfeltet om du benytter deg av noen av disse, eller om du har noen du vil legge til, 

Les ogs: Bygg toppformen med Cornelis!

1. Pullups
Desidert den beste velsen utfre for bygge en sterk rygg, men ogs om du nsker den en stram mage. Yes, du hrte riktig; pullups hjelper p magen! Pullups er i mine yne kanskje den viktigste velsen [for overkropp], og har du ikke med denne i programmet ditt vil du veldig vanskelig klare komme i optimal form. Men tilbake til mage, og hvorfor jeg mener denne faktisk vil hjelpe deg med stramme opp core og mage. Som man vet kan du ikke direkte "punktforbrenne", og for oppn en stram og flott mage m fettet bort. Og for oppn dette br du igjen kjre tunge, gode basevelser, og velser som gr p flere store muskelgrupper samtidig er hva som vil gi deg best effekt. I tillegg vil det styrke ryggen ogs gjre at du lettere fr en fin mage - for du kan kjre s mye konsentrert magetrening du vil - trener du ikke ryggen vil du ALDRI komme i ml! 

Les ogs: Den beste treningen utfre hjemme

2. Kneby
Ok, n er det sikkert flere som stusser, fordi de har blitt lrt at denne gr p lr og bein? Vel, ja og nei. Kneby er en "beinvelse", men den er ogs hva jeg vil kalle "kongen av styrkevelser", og den viktigste basevelse for f deg i form. Ikke bare er dette en velse som vil gjre deg sterk i underkroppen, men du vil bruke alt av core/mage, skuldre, armer, rygg, osv i lftene her. Og kjrer du denne riktig og tungt nok trenger du nesten ikke trene noe annet... 

3. Marklft
Etter kneby er dette kanskje den viktigste velsen du kan kjre for hele kroppen, og selv om den tar mye og bra p bakside lr og bein vil den ogs styrke overkroppen din generelt med srlig fokus p ryggen. 

4. Skr eller flat benkpress
Skal du kjre kun n velse for brystkasse er dette velsen[e] du br benytte deg av!

5. Bicepscurl med EZ-stang
For mange er biceps og overarmer viktig, og da er denne den beste og viktigste du kan kjre! 

6. Skulderpress
Flott og god velse, som virkelig vil hjelpe deg med bygge sterke, flotte skuldre! 

Les ogs: Opp i muskelmasse, eller ned i fettprosent? 

7. Rygghev
Vi nordmenn sitter stadig mer og mer, og da er det styrke nedre del av rygg og denne velsen ekstra viktig utfre! I tillegg vil det trene denne nok faktisk kunne vre med p gi deg en strammere mage!

8. Dips
En av de beste velsene du kan ha med i ditt treningsprogram for styrke bde skuldre, armer, brystkasse, og mer eller mindre alt av overkropp. Primrt en velse folk flest kjrer med kun egen kroppsvekt, men du kan ogs utfre den i apparat med sttte under knrne eller ogs med vektbelte for kt motstand. 

Les ogs: Slik fr du stram mage!

9. Pullover
Mange diskuterer om denne egentlig er best for framsiden eller baksiden av overkroppen, men uansett er den en av de mest universelle velsene du kan benytte deg av. I tillegg er den en velse du kan utfre s si overalt, og som ogs tar [nesten] overalt p overkroppen! 

10. Benhev
Til slutt lister jeg ogs her min personlige favoritt nr det kommer til isolasjonsvelse p magen. Denne er utrolig effektiv, og vil nesten kunne stramme opp magen din over natten....

Flg meg ogs p: Facebook HER - Instagram HER - eller Snapchat @corneliselander 

Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #mat #trene #iform #gym #velser #hverdag #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

4 grunner til at du ikke fr muskler (selv om du trener)


Du trener og trener, men det er bare magen som ser ut til vokse. Her er hva du trolig gjr feil! 

Les mer p: Corneliselander.com

1. Du stresser for mye...
Ja, stress og lite svn er noe av det som delegger mest for kroppen og formen, og noe jeg igjen og igjen ser at har ekstrem effekt p mine klienter og kunder. Stress kan ikke bare delegge drmmen om en stram kropp og mage, men kan ogs vre direkte helsefarlig. Du kan trene s hardt og bra du bare vil, men klarer du ikke kontrollere stressnivet vil du trolig heller IKKE f det til. Og p samme mte kan ogs en som nesten ikke trener i det hele tatt faktisk komme langt p vei av bare kontrollere dette. 

Les ogs: Opp i muskelmasse, og ned i fettprosent?

2. Du trener for lange, lite effektive kter! 
Trenger du trene over n time har du trolig ikke trent de frste 60 minuttene hardt nok! Ikke bare er det lite gunstig med tanke p reelle resultater, men det vil ogs gjre at du over tid gr lei. Du vil etter hvert miste motivasjonen, og slutte gjre jobben som skal til for komme i ml. 

3. Du br trolig f i deg mer sunt fett og protein! 
Vi er endelig kommet s langt [i Norge] at debatten om det er nyttig og bra  f i seg nok sunt fett og protein heldigvis er lagt dd. Bort er usaklige kommentarer som at "proteinpulver kan fre til bruk av steroider" (hjelpes), og i dag finner du til og med proteinbarer og proteinrike yoghurter p norske dagligvarebutikker - noe jeg selv var veldig happy med, da jeg nylig var p besk i moderlandet for spille en min nye tv-serie (mer om dette her p bloggen veldig snart)... 

4. Du trener ikke nok styrke... 
Ja, det er en klassiker at enhver som nsker g ned i vekt og stramme opp bare ender opp med trene ekstremt mye kardio, samtidig som en gjerne neglisjerer den viktige styrketreningen. Ja, du kan lpe og svette til du blir bl, men det er hard, riktig styrketrening som til syvende og sist vil gjre at du blir slank, stram og iform! Og det ogs gjerne med "mindre" innsats, og frre minutter eller timer p gymmet... S hvorfor kaster du bort tiden din p trening som ikke gir resultat? Flg heller min anbefaling om  trene 3-5 harde styrkekter i uka, og legger eventuelt inn bare noen effektive morgenkter eller korte drag p mlla etter at du hare trent styrke! Den mest effektive versjonen heter Geriljakardio, og ellers er trappetrening og annen HIIT noe av det beste utfre! 

Flger du disse fire, enkle tipsene som listet over kan jeg LOVE deg at du vil vre MYE nrmere mlet om en strammere kropp og mage. Og det i god tid fr badebukse- og bikini sesongen setter inn om noen uker ;) 

- Cornelis

Flg meg ogs @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren p Facebook


WWW.CORNELISELANDER.COM


#Nettavisen #meninger #kosthold #trening #blogger #bilder #fit #fitness #hverdag #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #CornelisElander 

Slik kvitter du deg med magefettet!


Slik kvitter du deg med magefettet! 

Les mer p: Corneliselander.com


Jeg blir daglig kontaktet av folk som nsker kvitte seg med litt av det bermmelige magefettet, og svrt ofte ligger ikke selve problemet i at folk ikke trener hardt nok, men at man heller gjr noen enkle, sm [men essensielle] feilgrep. Jeg skal i denne artikkelen derfor prve rette et skelys p hva disse kan vre, og ikke minst hva du kan gjre for kvitte deg med det unskede fettet. 

Kardio eller styrke?
Frst og fremst kommer vil en viktig problemstilling oppst; hva forbrenner mest av styrke eller kardio? Jeg har tidligere skrevet litt om dette, og hvorfor jeg mener styrke stort sett er best. Enkelte vil nemlig pst at eneste veien til en strammere kropp og mage ligger i  spise mindre og utfre masse tradisjonell kondisjonstrening, mens jeg alts mener du bde m spise nok [for ha nok energi til utfre nok hard og god trening], og aller helst trene mest styrke for bygge en sunn og sterk kropp. Kondisjons- og tradisjonell fettforbrennende (kardiovaskulr) trening vil nemlig ikke alene gjre jobben, og ved hjelp av en hyere prosentandel muskelmasse vil ogs forbrenningen naturlig ke. Selv i hvilemodus! 


Les ogs: Tren mindre - forbrenn mer!

Overdrevent trening av kardio vil ogs bygge lite med muskler, kan slite ut kroppen, og potensielt delegge for optimal muskelvekst. S ved trene mindre (kardio) vil du alts kunne bygge mer muskelmasse, og dermed ogs forbrenne mer!

Hva er riktig mengde kardio?
N finnes det selvsagt ingen fasit p dette, og ethvert treningsprogram og oppsett br derfor tilpasses hver enkelts nsker og behov. Likevel har jeg her noen generelle regler flge slik at du lettere skal kunne komme i ml med dine treningskter:

Les ogs: Lyst til g ned i vekt?

1. Kardioktene br aldri overstige mer enn maks 20min. av gangen, om mlet er forbrenne (og du ikke trener opp mot et maraton eller av andre grunner nsker ha en mer ekstrem utholdenhet). M du trene mer enn dette er det fordi du trolig ikke har trent de frste 20 hardt nok! 

2. Tren oftere og kortere, enn sjelden og lenge. n av grunnene til at s mange kun klarer  f tid til maks 1-2 treningskter i uka, er nettopp fordi en gjerne trener for lenge av gangen! En styrke- og kardiokt br feks aldri overstige 1 time [til sammen], og det er mer hensiktsmessig f til 4-5 (eventuelt 6) kter i uka enn 1-2 som tar timer av utfre...

3. Spis mindre og oftere, og styr unna sukker, salt, og begrens alkoholinntaket s mye som mulig! 

4. Trener du spinning; ikke trkk slik de fleste spinningsinstruktrer anbefaler deg gjre; sakte og tungt, men hold heller et hurtigere tempo! Det samme kan oversettes til lping og sprint der du stort sett aldri br trene saktegende sndagstrening, slik s mange driver med p mange av landets treningsstudioer. Igjen; tren heller kortere og hardere kter!

5. Trener du styrke i kombinasjon med kondisjons- og fettforbrennende trening; begynn med styrketreningen - avslutt med kardio!

6. Supplementere eventuelt med en proteinshake eller -bar, og benytte et sunt og smart omegatilskudd for en strammere kropp og mage. 

7. Kortere, hardere kardiovaskulre kter er alts stort sett anbefale. Intervalltrening kan vre et smart valg der den aller beste, og mest intense er min personlige favoritt; Geriljakardio

Husk ogs flge med p #CornelisTrenerNorge og en ny serie som snart kommer til en tv-skjerm nre deg... ;) @corneliselander

Cornelis 

Sprsml og/eller foresprsler? Send meg gjerne en direkte email!

Eller flg meg ogs @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren p Facebook


WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #trene #mat #kosthold #media #iform #hverdag #foto #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

Nytt samarbeid med Norges reste frisrkjede!


Nylig var jeg hjemom Norge for spille inn en ny tv-serie, og startet samtidig ogs et nytt, spennende samarbeid med Norges nye, unike frisrsalongkjede; Cutters.

Cutters er et nytt drop-in konsept som har effektivitet, kvalitet, og pris som hovedml, og her vil du finne dyktige frisrer som fokuserer p det de er best p; hrklipp og enkel styling. Det er rimelig, effektivt, og perfekt nr du er p farten. og du kan blant annet finne nrmeste salong og se live ventetid direkte p deres nettsider! I tillegg tar det bare 15 minutter f en hrklipp av deres flinke frisrer - s perfekt nr du har litt drlig tid, men fortsatt nsker se bra ut! 

Selv benyttet jeg meg av disse flinke frisrene flere ganger under innspillingen av TV-serien og Norgesturneen jeg nylig var p, og resultatet av dette vil du se p en tv-skjerm nre deg om ikke s lenge ;) 

Flg meg ogs p: Facebook HER - Instagram HER - eller Snapchat @corneliselander 

Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #hr #mote #facebook #trene #iform #Norge #blogg #Hollywood #USA #hverdag #treningsbloggen #trener #TV #CornelisElander 

Hollywoodtreneren

Promote Your Page Too Norske blogger