hits

kjendis

Treningstips fra Hollywood 😎


Treningstips fra Hollywood 😎

bestill_treningsprogram

Under har jeg listet noen av de beste [og enkleste] tipsene som jeg bruker p mine klienter her i Hollywood, og som jeg tror du kan dra mye nytte av. La meg ogs hre i kommentarfeltet under om du har noen erfaringer og eventuelt meninger om disse!

Personlig anbefaler jeg generelt harde [men kortere] kardiokter, og de fleste av mine klienter benytter seg derfor av geriljakardio som den beste mten forbrenne unsket fett p. Trappetrening er da ogs en av mine personlige favoritter - der du lett bde vil kunne stramme opp, og styrke kroppen, med srlig fokus p rumpe og lr. Santa Monica Stairs er et av de mest populre stedene utfre dette p her i LA, og man vil her finne trappene fulle av kjente og ukjente fjes fra tidlig morgen til sent p kveld.

Les mer p: Corneliselander.com

Skal du utfre trappetrening er mitt frste rd at du bare gr s mange trinn du mtte klare, for s til slutt mtte begynne lfte beina med armene. Dette vil ikke bare stramme opp bein, lr, og rumpe, men vil ogs srge for at du forbrenner alt av overfldig fett s det griner! I tillegg er trappe- trening en av de aller beste veiene til en spretten bakende  - s her er det flere goder ved utfre denne metoden :)

Matthew McConaughey under en treningskt i Santa Monica Stairs

Hyppige, men korte kter!

For de av dere som har fulgt meg en stund s vet dere at mitt motto er trene hardt, kort, hyppig, og riktig. Og mange har rett og slett en tendens til trene altfor lenge av gangen, med kter som tar s mye som 1,5 - 2 timer utfre. Dette vil ikke bare bare at du rett og slett ikke kommer i ml med dine nsker, men du vil etter hvert/kort tid ogs g lei - s dropp trene mer enn maksimalt 60minutter av gangen!

God treningseffekt handler nemlig mindre om mengde og mer om hyppighet, og det trene kjempelenge av gangen gjr at man bare mister motivasjonen - i tillegg til at det alts gjerne virker mot sin hensikt.

ker fettforbrenningen
trene oftere er bedre hvis du har et nske om forbrenne fett og ke i muskelmasse, og selv anbefaler jeg stort sett alle mine klienter prve f aktivisert hver og n muskelgruppe minst to ganger i uka. Dette blir da ogs vanskelig f til om du kun trener to kter totalt i uka. Noe av det du br tenke p om du ikke skulle merke en kraftig forbedring p kroppsform etter noen f uker p et nytt treningsprogram er for eksempel; trener jeg effektivt nok?, spiser jeg magert og proteinrikt?, og ikke minst stresser jeg kanskje for mye? Alle disse faktorene har mye si p sluttresultatet, og hvis du ikke merker en markant forskjell p kroppsformen etter s lite som 4-6 uker s trener du trolig feil utifra dine ml og nsker!

Her er forvrig noen av de velsene jeg selv liker benytte p mine klienter:

1. Dips p kasser/benk

Alt du trenger her er en stol, eller en benk/sofa du har hjemme. Er du p et treningssenter kan du bruke stepkasser eller noen benker, men blir det for hardt kan du starte med beina p bakken til begynne med. Dette er en av de beste og "enkleste" velsene for triceps, og her br du kjre minst tre sett med mellom 10-15 repetisjoner p hvert sett!


2. Stende roing med manualer, stang eller eventuelt to btter med vann.
Det er veldig viktig at du ikke har lut holdning i ryggen nr du gjr denne velsen, og korsryggen skal holdes rett under hele bevegelsen. Ha en lett by i kneleddene, litt bredere beinstilling enn hoftebreddes avstand, og lft vekten parallelt med lrene opp mot mageregionen. Denne velsen er bra for bde rygg, armer, og bakside av skuldre - og en velse flere br bli flinkere til benytte seg av. 
image
3. Utfall (eventuelt med vektstang)
Her er det viktig at du utfrer velsen med rett rygg og at det bakre benet nesten berrer bakken nr du tar steget framover. Det fremre kneet skal ende opp i en cirka 90-graders vinkel, men kneet br ikke g over og forbi trne [sett ovenifra] under bevegelse! 

4. Cornelis planke push-ups p swissball

En av mine signaturvelser, og bde elsket og hatet av kjendisene. Still deg i klassisk plankeposisjon med beina p ballen, og med overkroppen som i en vanlig pushup. Srg for stramme kjernen og hold planke posisjonen frst s lenge du klarer (for eksempel i 20-30 sekunder, fr du s senker overkroppen sakte ned mot underlaget og tar noen pushups for "avveksling"...  Push deg s opp igjen, og tilbake til plankeposisjon og hold igjen s lenge du klarer. Prv kjre minst to runder p denne, og det er veldig viktig at bde rygg, midje, mage og hoftene holdes oppe fra underlaget uner utfrelse, og med n gang du kjenner at du begynner glippe i kjerne og rygg br du slutte og ta en pause.

LbU4eBUa4H4 (klikk p bildet for se video og hvordan du utfrer velsen)

Dette er en knallbra velse for s si hele kroppen, og tar spesielt godt p mage, rygg og overkropp generelt. Dersom det blir litt vrient p ballen, kan du prve med en bosuball, for mer stabilitet. 

Kontakt meg ogs gjerne direkte p email om det er noe du skulle lure p!
- Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM



#Nettavisen #trening #fitness #hverdag #iform #Norge #kosthold #fitness #blogg #blogginnlegg #trene #treningsbloggen #trener #CornelisElander

Sixpack p n uke!


nsker du deg en strammere mage? Fortsett og les hvis du vil vite hvordan den kan komme p plass i lpet av en uke!



bestill_treningsprogram

Lyst p mindre fett, og en strammere mage? Vel, da er du nok ikke alene. Ved gjre noen enkle sk p Google vil du fort oppdage at dette er noe svrt magne der ute sker etter, og kanskje enda flere skriver om. Det kryr nemlig av personer som mener de har oppskriften p hvordan akkurat du skal oppn sixpack og en flat mage, og gjerne er ogs svaret at du kan oppn dette in no time at all. Dessverre er nok dette mer skryt enn fakta, og istedenfor love deg det skal jeg heller fortelle deg hvordan du ved hjelp av mine enkle metoder kan sette opp et godt ukesoppsett og program ? som du s m utfre over noen uker for f den stramme, fine magen du alltid har nsket deg. Flger du imidlertid mine rd til punkt og prikke vil du kunne se og oppleve en markant forskjell i lpet av bare noen f uker. Det vil alts bare ta litt mer enn n..

Cornelis` Planke Pushups p Swissball. Favoritten til mange av mine klienter fordi den virkelig tar. Prv den i dag!



Nei, du kan ikke ta igjen..
De fleste som starter trene har en tendens til overtrene, eller slite ut, magemusklene i begynnelsen. Enda flere tror gjerne at det gr an ta igjen tapt trening ved trene ekstra mye, noe som selvsagt ikke stemmer. De som trener mage fem dager i uken vil nemlig ikke ndvendigvis f noen bedre resultat enn de som trener den n gang i uken. Og det er faktisk ikke isolert trening av magen som heller vil gi deg en stram, fin mage! 


bestill_treningsprogram

Tren magen OG ryggen!

Det hjelper alts ikke overtrene magen, og srlig ikke om du samtidig neglisjerer ryggen. Det kan faktisk vre viktigere trene korsrygg enn rene situps alene, og du br ei heller glemme resten av kroppens muskelgrupper. Som en vis mann sa en gang; du er ikke sterkere enn din svakeste muskel.. Og det er mye sant i det ordtaket!

Hvilken velse er best?

Vanlig sprsml jeg fr fra mange av dere, og her skal jeg gi deg en liten hemmelighet: ingen rene magevelser i det hele tatt! Beste magevelse? Da vil jeg muligens trekke fram kneby. Tunge, riktig utfrte kneby er nemlig noe av det som tar best p hele kroppen, ogs mageregionen. Selvsagt vil det ikke gjre store underverker om du bare kjrer en million lette repetisjoner, mest snn for syns skyld, men drar du derimot virkelig p (og helst fr noen til sikre deg slik at du kan utfre tunge, fine repetisjoner) s tro meg; da vil du merke det ogs p magen. For den beste direkte magevelse vil jeg alts, som nevnt over, trekke fram min egen planke pushup p swissball.

Les ogs: Geriljakardio - den enkleste veien til stram kropp

Hvor ofte?

N er det alts ikke ndvendigvis viktig, eller riktig, trene s mye direkte magetrening s lenge resten av programmet ditt er satt opp korrekt og inneholder mye indirekte aktivisering av mageregionen. Har du for eksempel lagt inn en virkelig god beinkt, og kjrer tungt og riktig p rygg, blir det skulle kjre titalls med isolasjonsvelser p magen nr sagt overfldig og feil! Prv i hvert fall begrense det til maksimalt to ganger i uka, Noe mer, og du vil garantert ikke se den effekten du hadde hpet p.. Til slutt m det ogs sies at for virkelig stramme, fine magemuskler m ogs kostholdet p plass, og aller helst best av mye riktig fett og protein!



Send meg ogs gjerne en email hvis du skulle ha sprsml eller trenger hjelp!
- Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM



#Nettavisen #trening #fitness #hverdag #iform #jula #Norge #nyheter #bilder #blogg #blogginnlegg #trene #treningsbloggen #trener #CornelisElander

P sykkeltur med Arnold Schwarzenegger


Arnold og Franco p sykkeltur i Venice, California

Les ogs mer p: Corneliselander.com

Ingen kan vel argumentere mot at Arnold Schwarzenegger, The Terminator, The Governator (eller hva du n enn mtte foretrekke kalle ham) er den som har gjort mest for bodybuilder sporten. Fra da denne mannen satte sine ftter p amerikansk jord for frste gang i 1968 og til i dag har nemlig sporten, og interessen for muskel- og kroppsbygging, gtt "through the roof". Samtidig har han ogs blitt venn (og trolig fiende) med mange, men en av de han har hatt lengst vennskap med er denne mannen; sisilianeren Franco Columbu.

Nylig la Arnold og Franco ut p en liten mimringstur til gamle plasser i Venice, California, blant annet for sjekke om veggen deres fortsatt sto sttt, og om de fortsatt "har det" p Gold's Gym... Se hele klippet her:

Forvrig kan jeg ogs nevne at Arnold, som meg, elsker Le Pain Quotidien, og at vi ofte treffes til frokost p vrt stamsted her i LA :)

- Cornelis

@corneliselander p Instagram

HollywoodTreneren p Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM




#Nettavisen #trening #Side3 #legende #video #Cali #USA #trene #Halloween #treningsbloggen #trener #CornelisElander

Hollywoodtreneren

Promote Your Page Too Norske blogger