For mye “kroppspress”?


Folkens! Det snakkes mye om kroppspress, og at særlig unge synes det snakkes for mye om kosthold og trening i media. Personlig synes jeg dog det er det stikk motsatte som skjer, og det eneste jeg føler at er politisk korrekt og godtatt å vise om dagen er hvor mye en ELSKER en stor burger, koser seg med smågodt og øl, osv. 

Les mer på: Corneliselander.com

Personlig er jeg ikke der, og har heller aldri vært der. Jeg liker stort sett ikke usunn mat og drikke, og som mange andre (som sender meg direkte meldinger og mails om dette emnet privat) føler jeg at det liksom ikke er allmenn akseptert å si dette høylytt lenger… I dag skal man (i hvert fall offentlig) liksom bare vise hvor mye en driter i helsa og slenger seg nedpå sofaen med den ene hånda i potetgullposen og den andre på fjernkontrollen… 

Kanskje er det bare meg, men mitt inntrykk er altså at det IKKE er «for mye» press om å leve så sinnsykt sunt, men faktisk heller det STIKK MOTSATTE. 

La meg gjerne høre din mening!! ❤️

– Cornelis 

#Nettavisen #trening #kosthold #hverdag #fit #trene #meninger #gym #iform #foto #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

5 kommentarer
    1. Jeg er veldig fan av Berit Nordstrand. Jeg synes det er fint med fokus på “kroppspress” i den forstand at man gjør folk oppmerksom på at du blir hva du spiser. Med feil kosthold så reduserer du levealder og livskvalitet. Så denne evige “aksepten” av noe som egentlig er sykt og faktisk nokså dekadent synes jeg er feil.
      Ja, det skal være et visst “press”. Jeg liker litt mobbing. Man skal få høre det om man er lat, giddalaus, ikke gidder å spise skikkelige, ikke gidder å lage ordentlig mat, bare sitter foran TV-en osv. Ja, kall det gjerne press, men er press galt?
      Jeg mener at du skal behandle andre du bryr deg om som dine barn. Og jeg utsetter mine barn for press. Voldsomt press. Jeg aksepterer ikke giddalaushet, unnasluntring og lignende. Jeg fikk ikke lov til å drive med det som liten heller og det ble nådeløst avslørt av min far og min farmor når jeg prøvde meg med vasne unnskyldninger. Jeg husker min farmor hadde et glimrende motto: “Det er ikke noe som heter nei.”
      Så jeg synes tvert imot det er for lite press i samfunnet. Press er kjærlighet. Jordan Peterson skriver i sin siste bok: Gjør barna dine slik at du liker dem. Og det er jeg helt enig i. Form de du er glad i. Kjærlighet er press. Aksept er egentlig et fint ord for likegyldighet.
      Stå på, Elander!

    2. Enig! Alt for at de utrente, usunne og, -for å si det rett ut, feite & ‘kvapsete’ ikke skal føle seg ukomfortable i egen kropp..
      Når det kommer til å fremme den trenden som har med inngrep å gjøre, er jeg imidlertid mer skeptisk. -Men da fordi trenden blandt de yngste er forbi grusom, og for de fleste inngrepene er jo umulig å fjerne alle spor den dagen [om ikke lenge] de angrer..
      Det er ikke dermed sagt at voksne mennesker ikke må få gjøre som de vil. -Kun at en ikke bør fremme en trend som får en til å se ut som en rømling fra Area 51 (ha ha)

    3. Jeg er ikke fan av Berit Nordstrands produkter..altfor mye kalorier i kokossmøret hennes. Knekkebrødene..vel..ok, men det funker like greit med grove sådanne av rimelig type. Man trenger ikke hauger av eksotiske, svindyre frø i maten.
      Kroppspress? Jeg har drevet og presset kroppen inn i klærne lenge, men fant ut at nok er nok. Så kiloene daler av meg.
      Nå er klærne for store..hehe.
      Brus og potetgull liker jeg ikke, så jeg blåser i hva de koster. Smågodt og sjokolade kjøper jeg så sjelden at jeg ikke bryr meg om prisen der heller. Det er vel først når folk kjøper MYE og ofte at de merker sukkeravgiften ( som nå visstnok skal ned)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg