hits

Fem tips for bli kvitt kroppsfettet


Det skrives og vises mye i media i disse dager om hvordan man kan brenne bort maksimalt med fett, men problemet er at mange av disse artiklene og sakene ofte gjr det litt for komplisert for mange uoverkommelig f tid til i en stressende hverdagen. P bakgrunn av dette har jeg derfor her valgt liste mine enkleste, men beste, tips og triks for  brenne makismalt med fett! 

Les ogs mer p: Corneliselander.com

1. Bygg muskelmasse!
Hver gang jeg leser om hvordan en kan eller br brenne bort fettet nevnes det alltid hva og hvor mye kardiovaskulr trening en br gjennomfre, men ikke s mye om det som faktisk vil gi deg best resultat; riktig og nok styrketrening! I tillegg til vre kjappere og enklere utfre i en hektisk hverdagen er det ogs dette som vil gi deg de resultatene du faktisk er ute etter! bare trene masse kardio, men samtidig droppe bygge styrke er som kjpe en Ferrari uten motor... Det vil kanskje se bra ut der og da, men det vil ikke fysisk f deg noe sted.

Les ogs: nsker du g opp i muskelmasse, eller ned i fettprosent? 

2. Viktigere hvordan og nr du trener enn hva du trener
Stadig hrer jeg om nye teknikker og metoder som vil gjre underverker, men sannheten er at selv "verdens beste velse" eller treningsmetode blir overfldig og lite effektfull om du ikke ogs utfrer det med riktig intensitet og innsats. Folk flokker til den ene fancy nye styrke- eller gruppetimen etter den andre, og kaster seg p nye trender og det som mte vre "in". Samtidig ser man gjerne at de som faktisk oppnr best effekt og fysikk er de som gjerne bare trener med enkelt treningsutstyr og "grsdagens" metoder. I tillegg kan det utfre enten morgenkardio p tom mage, eller for eksempel utfre en rolig jogge- eller gtur p kveldstid vre med p mangedobble effekten kontra sitte i ro. S dropp fokuset p hva som mtte vre inn akkurat n, gi 100% nr du frst er p trening, og srg for f hjelp til sette opp et treningsprogram som gir mening for deg og dine ml og minst behov! Husk forvrig at det heller ikke finnest noen "vidunderkur" nr det kommer til kosthold og trening, og strstparten av resultatene vil heller komme av innsatsen du legger inn i det.

Les ogs: Iform med Cornelis

3. Utfr korte, intensive kardiokter (som geriljakardio og HIIT) slik at du bde forbrenner maksimalt med fett uten miste verdifull muskelmasse!

High-intensity interval training [HIIT] og for eksempel min egen favoritt geriljakardio, er hva som bde vil f deg i form, srge for at du forbrenner fett, men ogs beholder maksimalt med muskelmasse! Srlig det siste er viktig, da du ikke bare vil brenne mest mulig fett, men ogs oppn en strammere, sterkere, og mer fit kropp - og ikke bare ende opp med se slapp og daff ut.

Sjekk ogs ut "Det ultimate fettforbrenningsprogram":

DfDmtgB9fg8

4. Spis/innta nok protein!

Veldig ofte hrer jeg folk snakke om hvor mye protein en maksimalt br spise/drikke, mens jeg selv heller liker snakke om hvor mye protein man minimum br f i seg for oppn en stram og sterk kropp. Personlig liker jeg nemlig heller hente energien og nringen jeg dytter i meg via magre, proteinrike, og sunne alternativer, og ikke bare det som vi stort sett dyttes p i landets mange restauranter og kaffebarer... Som de fleste vet metter ogs protein bedre, og vil derfor ikke bare srge for at du fr i deg nok av de byggeklossene du vil trenge for bygge en sunn og sterk kropp, men vil ogs gjre at du lettere kan erstatte mye av det usunne du i dag kanskje kjrer i deg.

5. Tren og beveg deg litt HVER DAG!
Som jeg skrev litt om i innlegget "Kun overvektige og late sier de ikke har tid" kan selv det trene s lite som 10-15min. hjelpe mye s lenge du bare trener ofte nok! Min personlige anbefaling (som ogs helsemyndighetene ser ut til vre enige med meg i) er at man br vre i fysisk aktivitet og bevegelse minst 30 minutter om dagen. Forskjellen mellom meg og dem er imidlertid at jeg mener du i tillegg ogs br trene litt styrke ved siden av. Om mlet er oppn maksimalt med fettforbrenning br du nemlig ogs srge for bygge opp muskelmassen i kroppen din - nettopp fordi dette vil srge for at du ogs lettere forbrenner fett selv nr du ikke trener!

Om du ikke har mulighet til trene hver dag vil i s fall min anbefaling vre at du beveger/gr litt hver dag (minimum 30 minutter), og ved siden av srger for f p plasse minst 4 tunge, gode styrkekter i uka! 

St p!

Cornelis

Flg meg ogs @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren p Facebook
WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #kosthold #hverdag #meninger #trene #gym #iform #foto #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Hollywoodtreneren

Promote Your Page Too Norske blogger