Bør tjukkaser gå i badedrakt?


“Hva er det med tjukkaser i badedrakt. Kan ikke de gå tilbake til noe form for heldekkende opplegg”… Dette var ordlyden på en tweet [fra en provokatør] som jeg så tidligere i dag. Og mitt spørsmål er derfor; hva feiler det egentlig folk?? 

Les mer på: Corneliselander.com

Tykke, lange, tynne, små. Vi mennesker kommer alle i størrelser og fasonger, og der noen går mer på gymmet og spiser sunnere enn andre, er det de igjen som av ulike grunner gjør det stikk motsatte – og trives med det. Likevel har vi ALLE selvsagt like mye rett til å “vise oss fram”, eller å gå kledd i det vi selv skulle foretrekke. Og det over- rasker meg hvis noen i 2018 fortsatt skulle mene noe annet [?].. Som jeg også skrev innledningsvis kom altså denne meldingen/tweeten fra en jeg mistenker bare skrev dette for å provosere, og jeg vil derfor ikke legge ut personens navn og profil. 

Men selv om jeg skjønner dette, kan det være andre der ute som blir dypt såret og lei seg av å se slike meldinger. For enkelte kan dette nemlig “treffe” litt ekstra, og det er nok mange der ute som har gruet seg litt ekstra til å nå skulle kaste av seg klærne og hoppe i sjøen igjen på en solfylt sommerdag. Og slike meldinger kan da både skade og gjøre vondt så mye verre!  

IKKE BARE OVERVEKTIGE…
Og dette gjelder forøvrig ikke bare for de som eventuelt er litt “store”, men kan vel så mye gjelde for de mange med undervekt og som sliter med å legge på seg. Ja, jeg er en som alltid pusher på for mer fokus på sunn mat og trening i norsk media, MEN dette har samtidig ikke noe med at de som ikke passer inn i kategorien “normal” (hva nå enn det er) bør bli sett på som “feil”. Og usaklige utsagn som at enkelte ikke skulle få lov til å vise seg i det ene eller andre plagget er jo helt høl i hue!! 

Forøvrig er det da sikkert mange som også FORETREKKER folk med litt former og større fasonger. Og du vil heller aldri kunne “please” alle. Så ja, mitt ønske er at nordmenn flest trener og spiser litt sunnere, men dette har IKKE noe med at jeg mener vi alle bare skal inneha én viss størrelse eller fasong. Og verden hadde da blitt utrolig kjedelig skulle vi alle sett helt like ut! 

Så overse slike stygge meldinger, og kom dere alle ut i sommersolen og bare nyt den i hva pokker du skulle foretrekke! (Jeg hører forresten rykter om at det er varmere i Oslo enn i LA 😉 

Cornelis

Følg meg også på: Facebook HER – Instagram HER – eller Snapchat @corneliselander 

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #trene #iform #hverdag #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

4 kommentarer
    1. Godt og viktig budskap!
      Vi skal være opptatt av vår egen helse, om andre skal vi være forsiktige med å dømme. Jeg er opptatt av kropp og kosthold. Det gir meg et statistisk lenger liv. Men det er ikke sikkert at det gjør meg mer lykkelig.
      Det slår meg alltid at folk som dømmer andre sjelden smiler og ler.

    2. Godt skrevet! Folk som sier disse tingene har som regel komplekser for egen kropp. Vær glad i den kroppen en har, og om en har mulighet til det så bidra til ens fysiske og psykiske velvære med litt trening.

    3. Folk blir jo krenket bare man kikker litt skjevt på dem for tiden, men når det kommer til oss som har noen kilo ekstra på seg, er det fritt frem å krenke, le, peke, knise osv. Jeg opplevde dette hver dag når jeg var på mitt største. Ikke så mye nå lengre etter at jeg gikk ned 30 kilo. Men jeg ser at andre mennesker opplever dette enda, og det kan ser ut som det er et innebygd reaksjonsmønster til enkelte. Det skjer så spontant og åpenlyst men samtidig på en så proaktiv aggresiv måte at det er vanskelig å konfrontere folk opp imot dette. Skal være så ærlig at jeg har hatt lyst til å ty til vold i enkelte tillfeller. Slått vedkommende så hardt i bakken at de har sett måner og fugler. Men det har selvfølgelig blitt med tanken.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg