Blir bedt om å ikke vise meg i bar overkropp!


Enkelte vil jeg ikke skal poste [flere] bilder av meg selv i bar overkropp, fordi det visstnok kan være med på å øke “kroppspresset”…  

Les mer på: Corneliselander.com

Nylig hadde jeg en samtale med en “medieprofil” som både irriterte, men også fikk meg til å smile. En fyr (som den siste tiden har vært litt ute i norsk presse og uttalt seg om såkalt “kroppspress”) prøvde å halvveis belære meg om dette emnet og at jeg ikke burde legge ut flere bilder av meg selv i bar overkropp. Samtalen fikk meg mest bare til å smile, da det kom ganske tydelig fram at han egentlig ikke hadde så mye peiling på hva han faktisk snakket om..

– Så mye snakk om trening om kosthold i norsk media
Skal du nemlig komme med uttalelser om dette emnet, og særlig kritisere meg for delvis å “være med på å fronte kroppspress”, må du i hvert fall ha satt deg litt inn i hva som faktisk skjer om dagen, og sjekk hva jeg har kjempet for de siste [ti] årene… Ser du også på folkehelserapporten som nylig ble fram av FHI, er det heller ikke bare positive ting å skimte – noe jeg skal gå grundigere igjennom i neste post her på bloggen senere i dag. 

Les også: Grunnen til at du ikke får stram mage

Ned i vekt vs bygge muskler 
Men skal du kritisere meg for å såkalt være med på å fronte dette, når jeg omtrent er den eneste som faktisk har jobbet for noe annet enn å bare fokusere på de som ønsker å gå ned i vekt, burde du vel først gå etter de kjendisene/medie profilene som for eksempel fronter rumpeoperasjoner og unaturlige ting først [?!?]. Nei, da er det stille.. Selv fronter jeg kun ren mat og hard, sunn trening, og tar ikke engang hodepinetabletter.. Men at jeg legger ut et trenings-/motivasjons bilde til mine følgere på Instagram er feil? NEI, begynn heller med de som legger ut USUNNE ting i sosiale medier! 

Men igjen tilbake til hva han prøvde å belære meg om, og hvordan man kan hjelpe med å forebygge såkalt kroppspress i norsk media. Til deg og dere som mener at et bilde av undertegnede i bar overkropp er med på å promotere dette har jeg bare én ting å si; sånt tull har jeg rett og slett ikke tid til…

Se forøvrig også neste bloggpost der jeg vil ta for meg Folkehelseinstituttets #folkehelserapporten2018 og hvorfor vi VIRKELIGE har problemer hva gjelder kosthold og trening (eller eventuelt mangel av dette) i vårt land. Stay tuned! 

3 kommentarer
    1. Det er to typer reaksjoner på Cornelis bare overkropp:
      1. Noen blir inspirert over hva som er mulig å få til med trening og livsstilsendring.
      2. Andre blir lei seg over at de ikke ser sånn ut selv, og føler seg enda mer mislykket.
      Av hensyn til sistnevnte bør man ikke inspirere andre til å gjøre noe med livene sine. Disse vil jo igjen føre til at noen føler seg mislykket. Det beste er nok at alle bare er mislykkete. La oss alle sammen gi opp, gå rundt og synes synd på oss selv og dyrke selvmedlidenheten.

    2. Som jeg skrev på Facebookinnlegget ditt i går: Fortsett å vise bar overkropp! Hva er problemet? Veltrent, sunn livsstil og fronter viktige saker. Jeg synes det er helt topp! Selv delte jeg et bar overkroppbilde på min egen blogg for noen dager siden. Bloggen er såpass nyoppstartet at den har nok ikke nådd ut til så mange, men herlighet. Tenk deg DET oppstyret om jeg var en stor kjendisblogger; DAME i bar overkropp…!! Nei, så lenge bakgrunnen og formålet med bildene har gode og sunne hensikter, så tenker jeg at det er helt greit. De som har andre meninger kan bare scrolle videre og la være å se 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg