hits

Slik kvitter du deg med magefettet!


Slik kvitter du deg med magefettet! 

Les mer p: Corneliselander.com


Jeg blir daglig kontaktet av folk som nsker kvitte seg med litt av det bermmelige magefettet, og svrt ofte ligger ikke selve problemet i at folk ikke trener hardt nok, men at man heller gjr noen enkle, sm [men essensielle] feilgrep. Jeg skal i denne artikkelen derfor prve rette et skelys p hva disse kan vre, og ikke minst hva du kan gjre for kvitte deg med det unskede fettet. 

Kardio eller styrke?
Frst og fremst kommer vil en viktig problemstilling oppst; hva forbrenner mest av styrke eller kardio? Jeg har tidligere skrevet litt om dette, og hvorfor jeg mener styrke stort sett er best. Enkelte vil nemlig pst at eneste veien til en strammere kropp og mage ligger i  spise mindre og utfre masse tradisjonell kondisjonstrening, mens jeg alts mener du bde m spise nok [for ha nok energi til utfre nok hard og god trening], og aller helst trene mest styrke for bygge en sunn og sterk kropp. Kondisjons- og tradisjonell fettforbrennende (kardiovaskulr) trening vil nemlig ikke alene gjre jobben, og ved hjelp av en hyere prosentandel muskelmasse vil ogs forbrenningen naturlig ke. Selv i hvilemodus! 


Les ogs: Tren mindre - forbrenn mer!

Overdrevent trening av kardio vil ogs bygge lite med muskler, kan slite ut kroppen, og potensielt delegge for optimal muskelvekst. S ved trene mindre (kardio) vil du alts kunne bygge mer muskelmasse, og dermed ogs forbrenne mer!

Hva er riktig mengde kardio?
N finnes det selvsagt ingen fasit p dette, og ethvert treningsprogram og oppsett br derfor tilpasses hver enkelts nsker og behov. Likevel har jeg her noen generelle regler flge slik at du lettere skal kunne komme i ml med dine treningskter:

Les ogs: Lyst til g ned i vekt?

1. Kardioktene br aldri overstige mer enn maks 20min. av gangen, om mlet er forbrenne (og du ikke trener opp mot et maraton eller av andre grunner nsker ha en mer ekstrem utholdenhet). M du trene mer enn dette er det fordi du trolig ikke har trent de frste 20 hardt nok! 

2. Tren oftere og kortere, enn sjelden og lenge. n av grunnene til at s mange kun klarer  f tid til maks 1-2 treningskter i uka, er nettopp fordi en gjerne trener for lenge av gangen! En styrke- og kardiokt br feks aldri overstige 1 time [til sammen], og det er mer hensiktsmessig f til 4-5 (eventuelt 6) kter i uka enn 1-2 som tar timer av utfre...

3. Spis mindre og oftere, og styr unna sukker, salt, og begrens alkoholinntaket s mye som mulig! 

4. Trener du spinning; ikke trkk slik de fleste spinningsinstruktrer anbefaler deg gjre; sakte og tungt, men hold heller et hurtigere tempo! Det samme kan oversettes til lping og sprint der du stort sett aldri br trene saktegende sndagstrening, slik s mange driver med p mange av landets treningsstudioer. Igjen; tren heller kortere og hardere kter!

5. Trener du styrke i kombinasjon med kondisjons- og fettforbrennende trening; begynn med styrketreningen - avslutt med kardio!

6. Supplementere eventuelt med en proteinshake eller -bar, og benytte et sunt og smart omegatilskudd for en strammere kropp og mage. 

7. Kortere, hardere kardiovaskulre kter er alts stort sett anbefale. Intervalltrening kan vre et smart valg der den aller beste, og mest intense er min personlige favoritt; Geriljakardio

Husk ogs flge med p #CornelisTrenerNorge og en ny serie som snart kommer til en tv-skjerm nre deg... ;) @corneliselander

Cornelis 

Sprsml og/eller foresprsler? Send meg gjerne en direkte email!

Eller flg meg ogs @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren p Facebook


WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #trene #mat #kosthold #media #iform #hverdag #foto #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Hollywoodtreneren

Promote Your Page Too Norske blogger