hits

- Fem tips for bli kvitt kroppsfettet en gang for alle!


Lyst til kvitte deg med magefett, eller stramme opp kroppen? I dagens innlegg gir jeg deg oppskriftene som faktisk vil hjelpe, og gjre at du kvitter deg med fettet en gang for alle! 

Les mer p: Corneliselander.com

Vi er allerede noen uker inn i det nye ret, og der alle lovet seg selv fr jul kanskje gi litt ekstra gass i 2018, er det nok mange som allerede har falt av lasset. Nyttrsforsettene ble satt og drmmene ble lagt, men s fort en faktisk begynte var det liksom ikke s lett som en frst hadde sett for seg. S hva gikk feil? Vel, du har trolig lyttet til litt for mange "velmente" og forvirrende rd fra media... I dag vil jeg imidlertid gi deg en enkel oversikt over tipsene som faktisk vil gjre at du kvitter deg med kroppsfettet - EN GANG FOR ALLE! 

Cornelis' topp fem for en stram[mere] kropp og mage:

1. Tren mindre kardio, MER styrke! 
Ok, s frst m vi ta for oss den evigvarende debatten om hva som forbrenner mest; kardio eller styrke. Det er nemlig utrolig mange som bare sverger til [overdreven] bruk av kardiovaskulre treningsformer som sykling eller lping, mens de samme gjerne ikke er like flinke til ta fatt i det som faktisk vil gi deg best resultat og effekt; styrke. Overdrevent kardio trening kan nemlig ende med at du bare sliter ut kroppen, og vil potensielt gjre det vanskelig  oppn optimal muskelvekst. Ved  trene mindre (kardio) vil du bde kunne bygge mer muskelmasse, men ogs forbrenne mer [selv i hvilemodus]. Og best av alt er at du kan bruke mindre tid totalt p trene! 

bestill_treningsprogram

Hva er riktig mengde kardio?
N finnes det selvsagt ingen fasit p dette, og ethvert treningsprogram og oppsett br derfor tilpasses hver enkelts behov, nsker, og ml. Personlig har jeg likevel noen kjreregler, og for de fleste mener jeg at kardioktene aldri br overstige mer enn ca.20min. av gangen (om mlet er forbrenne, og du ikke trener opp mot et maraton e.l.). Er du liksom ndt til  trene mer for merke effekt har du trolig ikke trent de frste minuttene hardt nok..

2. Kortere, hardere kter, og HIIT trening
Nr det kommer til intensiteten og utfrelsen av kardioen er jeg ogs veldig fan av kortere, hardere, mer intense kter med for eksempel Geriljakardio og HIIT [High Intensity Interval Training] treningsformer. Dette er ogs treningsformene som vil kunne forbrenne mest, og du kan utfres dette bde p tredemlla eller med sykkel, eller du kan ogs kjre en av mine andre favoritter; trappetrening

3. Og g... 
Ved siden av trene bde styrke og eventuelt hyintensiv kardio br du ogs bevege deg og bruken kroppen hverdagen igjennom. Vi nordmenn sitter stadig mer og mer, og iflge myndighetene br vi alle bevege oss minst 30 minutter om dagen. Og nr det kommer til brenne fett, og oppn en strammere kropp og mage er det lite som over tid vil kunne fungerer bedre enn g. g enten kveldsturer eller til og fra jobben er ikke bare bra for brenne kalorier og fett, men det er ogs en treningsform som er tilgjengelig og mulig utfre for s si alle. S dette er en lavterskel treningsform som jeg virkelig rder deg som nsker stramme opp n benytte deg av! 

4. Smil! 
Ja, du leste riktig. Som jeg alltid har sagt er det viktig prve fokusere p bde positive ting og resultatene du oppnr framfor bare kjre med en negativ tankegang og at du mener/tror du ikke er god nok. Og iflge en underskelse gjennomfrt av Cornell University i New York har jeg visstnok rett! For der oppdaget de at man kunne f bedre kroppsform av nettopp ha et godt humr og tenke positivt. 

Testen, som nylig ble gjennomfrt med 787 forskspersoner, viste nemlig at det er 77% more likely at man spiser bedre om en ogs har et godt og positivt humr, og personer med et drligere humr tydde visstnok lettere til comfort food og kte sjansene for g opp i vekt. I tillegg vil jeg ogs argumentere for at du ved nettopp spise bedre ogs vil f et bedre humr - noe som da igjen (utifra hva denne testen viser) vil gjre at du ytterlige spiser bedre og igjen kommer i enda bedre form! S her er det bare kjre hla i taket og vre positiv folkens! 

5. Kosthold...
Og s her er vi kommet til det punktet som enkelte nok kommer til hate meg litt for. Ikke det at dette er s vanskelige ting flge, eller at jeg tror du egentlig har noen grunn til vre sint eller irritert, men det er helt klart noen som nok her vil sprekke og slite litt... Flger du imidlertid min "diett" , og disse i mine yne enkle tipsene, s vil du ALDRI slite med ha en for stor mage igjen! 

Maten og drikken du alltid br styre unna
- plser, burger, og pommes frites, og alt av hurtigmat
Plser er laget av oppblandet kjtt og restprodukter som eventuelt ikke kan spises [p noen annen mte], og blir s dyttet inn i tarmer fr serving... S kan dette kalles "mat".. Og ikke minst; har du fortsatt lyst p plser? 
- chips og potetgull 
Sorry, aldri ok... 
- brus og sukkerholdig drikke
Soda eller brus hrer i mine yne ikke noe sted hjemme i et hus der fokuset er p trening og et sunt kosthold, og mitt nske er srlig f flere til skjnne hvor mye kutte ut bare dette, vil kunne gjre for helse og kroppsformen din. Ikke ha det i huset!
- alkohol
Som jeg har sagt i en rrekke er alkohol "ren gift for kroppen", og skal du i tillegg prve holde en viss kroppsform er dette noe du ikke br drikke eventuelt mye av. Ikke bare kan det vre rent skadelig for lever og helsa forvrig, men det vil i tillegg kunne delegge for videre muskelutviklingen og effekten av trene. Og nr tall fra Statistisk sentralbyr (SSB) har vist at alkoholomsetningen i Norge har kt med hele 40 prosent [!] i lpet av de siste 15 rene, s mener jeg det er p tide si ifra! 

Hper dette var noen tips som kan fungere for deg, og at jeg kan vre med p hjelpe deg med oppn dine ml og nsker. 

God sndag til dere alle! 

Cornelis 
bestill_treningsprogram

WWW.CORNELISELANDER.COM


#Nettavisen #trening #fitness #sndag #mat #kosthold #helg #fit #fitness #trene #iform #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

10 kommentarer

et virkelig bra innlegg dette her m jeg f lov til si.. dette var mange gode og smarte tips, som jeg aldeles ikke har tenkt p i det hele tatt. Har lrt veldig mye bare av lese gjennom dette blogg-innlegget, mtte lese gjennom flere ganger for vre sikker p at jeg fikk med meg alt.
fortsett gjre den gode jobben du gjr med bde blogg og trening. du er virkelig et forbilde og en inspirasjon for oss som kanskje ikke er s flink med motivasjon og viljestyrke. hele siden, og opplegget og teksten ser veldig profesjonell ut.. jeg og sikkert mange andre fr helt klart et intrykk av at dette er en mann som vet hva han prater om.. bare positivt ment
Kan du vr s snill ta en tur innom min blogg? Legge igjen en kommentar?

Kan ikke si annet enn at jeg er helt enig! :) Veldig enig i det du skriver ..

Bra innlegg:) ikke helt enig i fremstilling av plse da. Er ikke helt snn man lager plser(hodekjtt er faktisk en delikatesse) i Norge.Men men for mye er usunt av det meste.

Hva tenker du om Tabata? Det er vel en form for HIIT, de timene jeg trener varer i ca. 45 min, n gang i uka. Trener styrke, forelpig fullkroppsprogram (pga en ufrivillig treningspause p et par mnd) 2 ganger i uka. Trener ogs yoga n gang i uka.

Hva er galt med burger? Man kan bruke mye grnnsaker, fjerne brd/bruke grovt brd og dressing med mindre enn 3% fett?

Ja Erik, men da er det ikke mye igjen av burgern 😜😂

Du glemte ta med sjokkolademelka , produkt av fint hhvetemel som kaker, wienerbrd, kjeks ovs p lista di 😁 hm magen min blir nok aldri liten igjen 😂😂😂

Heisann🙂 Flotte ikke minst mange gode rd👍👌 Jeg lurer litt p prisen p det treningsprogrammet,ca?

Tusen takk for gode tips☺️

Skriv en ny kommentar

Hollywoodtreneren

Promote Your Page Too Norske blogger