hits

SLIK KVITTER DU DEG MED MAGEFETTET!


2018 er i gang, og mange nsker  stramme opp litt etter jul og nyttr. Srlig er det mange som kanskje sliter med litt ekstra fett rundt midje og mage, og her er da mine beste tips for hvordan du kan kvitte deg med nettopp dette:

Les mer p: Corneliselander.com


Jeg blir daglig kontaktet av folk som nsker kvitte seg med litt av det bermmelige magefettet, og svrt ofte ligger ikke selve problemet i at folk ikke trener hardt nok, men at man heller gjr noen enkle, sm [men essensielle] feilgrep. Jeg skal i denne artikkelen derfor prve sette et skelys p hva nettopp disse er, og hvordan du ikke minst kan srge for bli kvitt det unskede fettet! 

Kardio eller styrke?
Frst og fremst kommer vil en viktig problemstilling oppst; hva forbrenner mest av styrke eller kardio? Jeg har tidligere skrevet litt om dette, og hvorfor jeg mener styrke stort sett er best. Enkelte vil nemlig pst at eneste veien til en strammere kropp og mage ligger i  spise mindre og utfre masse tradisjonell kondisjonstrening, mens jeg alts mener du bde m spise nok [for ha nok energi til utfre nok hard og god trening], og aller helst trene mest styrke for bygge en sunn og sterk kropp. Kondisjons- og tradisjonell fettforbrennende (kardiovaskulr) trening vil nemlig ikke alene gjre jobben, og ved hjelp av en hyere prosentandel muskelmasse vil ogs forbrenningen naturlig ke. Selv i hvilemodus! 


Les ogs: Tren mindre - forbrenn mer!

Overdrevent trening av kardio vil ogs bygge lite med muskler, kan slite ut kroppen, og potensielt delegge for optimal muskelvekst. S ved trene mindre (kardio) vil du alts kunne bygge mer muskelmasse, og dermed ogs forbrenne mer!

Hva er riktig mengde kardio?
N finnes det selvsagt ingen fasit p dette, og ethvert treningsprogram og oppsett br derfor tilpasses hver enkelts nsker og behov. Likevel har jeg noen generelle regler flge slik at du lettere skal kunne komme i ml med dine treningskter:

- Kardioktene br aldri overstige mer enn maks 20min. av gangen, om mlet er forbrenne (og du ikke trener opp mot et maraton eller av andre grunner nsker ha en mer ekstrem utholdenhet). M du trene mer enn dette er det fordi du trolig ikke har trent de frste 20 hardt nok! 

Les ogs: Lyst til g ned i vekt?

- Tren oftere og kortere, enn sjelden og lenge. n av grunnene til at s mange kun klarer  f tid til maks 1-2 treningskter i uka, er nettopp fordi en gjerne trener for lenge av gangen! En styrke- og kardiokt br feks aldri overstige 1 time [til sammen], og det er mer hensiktsmessig f til 4-5 (eventuelt 6) kter i uka enn 1-2 som tar timer av utfre...

- Spis mindre og oftere, og styr unna sukker, salt, og begrens alkoholinntaket s mye som mulig! 

- Trener du spinning; ikke trkk slik de fleste spinningsinstruktrer anbefaler deg gjre; sakte og tungt, men hold heller et hurtigere tempo! Det samme kan oversettes til lping og sprint der du stort sett aldri br trene saktegende sndagstrening, slik s mange driver med p mange av landets treningsstudioer. Igjen; tren heller kortere og hardere kter!

- Trener du styrke i kombinasjon med kondisjons- og fettforbrennende trening; begynn med styrketreningen - avslutt med kardio!

- Supplementere eventuelt med en proteinshake eller -bar, og benytte et sunt og smart omegatilskudd for en strammere kropp og mage. 

- Kortere, hardere kardiovaskulre kter er alts stort sett anbefale. Intervalltrening kan vre et smart valg der den aller beste, og mest intense er min personlige favoritt; Geriljakardio

Hper det var noen interessante rd og tips du kan dra nytte av, og at det eventuelt kan hjelpe deg p din ferd mot sommerkroppen 2018! 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Hollywoodtreneren

Promote Your Page Too Norske blogger