Slik bygger du toppformen!


Vi nordmenn elsker nyttårsforsetter, og mange har nok som mål også i år å sette i gang med en sunnere livsstil så fort juleribba er spise opp og akevittskapet er tømt.. Likevel er dette noe av det dummeste du kan gjøre, og i dagens innlegg skal jeg heller prøve å fortelle deg hva som over tid vil gi deg best effekt og resultat. I tillegg vil disse tipsene gjøre at du også kan komme i drastisk bedre form allerede før nyttår, for hvorfor vente med å oppnå en stram og sterk kropp liksom? 😉 

Les mer på: Corneliselander.com

“Sommerkroppen” og høstformen er over, og snart er det på tide å gå inn i vinterdvale og legge på seg. Eller hva med at du heller bygger en skikkelig sterk og stram kropp? Selv har jeg aldri “fri” og hvileperioder året igjennom, og legger aldri på meg for så å stramme opp og gå ned i vekt når det nærmer seg sommer og varmere tider. Ja, faktisk har jeg mer eller mindre akkurat samme kroppsform hele året igjennom, og for de som mener det ikke er mulig; TRY ME! 

Ofte får jeg nemlig tilbakemeldinger fra folk som mener at man ikke er nødt til å benytte verken smart kosttilskudd eller trene og spise slik jeg gjør – for så i neste åndedrag å komme med påstander om at jeg vel trener timer om dagen, eller at jeg er så ekstrem for å oppnå “mine resultater”. Vel, følger du bare mine enkle tips som jeg her har listet, så kan også du ha en strammere mage og kropp. Og best av alt; allerede før året er omme! 

Cornelis´ beste for å komme iform før nyttår, og opprettholde formen hele året igjennom! 

– Kutt ut alkoholen… 
Jeg var den første i norsk media som gikk KRAFTIG ut og sa at alkohol blant annet er som gift for kroppen. Jo da, mange har sikkert advart i lang tid om at alkohol er skadelig, men jeg var den første som satt dette i sammenheng med treningsresultat og kroppsform. For skal du opprett- holde drikkemengden kan du likeså greit også droppe å trene så mye… 

– Benytt deg av sunt fett, protein, og smarte kosttilskudd for DINE mål, ønsker, og ikke minst behov!
Ja, les her spesielt delen der jeg skriver for dine mål, ønsker, og ikke minst BEHOV. Får du for eksempel i deg nok protein og sunt fett? Kanskje kunne du trengt litt påfyll av vitaminer og mineraler i kostholdet ditt, eller kanskje det er andre tilskudd som kan være smart for deg for å oppnå målet om litt større overarmer, økt muskelmasse, eller kanskje å bli litt fastere “i fisken”? Alle har vi forskjellige behov, og noe av den største feilen mange gjør er å ikke benytte seg av smart tilskudd som vil hjelpe en lettere i mål. Nei da, du trenger ikke å benytte deg av noe som helst – så lenge du bare får i deg nok og riktig mat og drikke! Spiser du 100% riktig, du verken røyker, drikker, eller gjør andre feil så er det fullt å oppnå en super fit kropp uten.

– Tren MYE styrke
Enten du er dame eller mann, du ønsker å gå opp eller ned i vekt, er mitt råd at du fokuserer på å trene mest styrketrening. Dette er også særlig viktig for eldre og for kvinner som forsvar mot benskjørhet, og mine personlige anbefalinger er at man prøver å få til minst tre tunge, gode styrkeøkter i uke. Gjerne mer! 

– Nok søvn og hvile 
Her er det mange som feiler, og flere som rett og slett sover for mye! Nok søvn og hvile er riktig og bra for blant annet hjertet, og økt muskelmasse og restitusjon. Samtidig viser enkelte studier at mengden du trenger avhenger veldig fra person til person, og at mer ikke alltid er det samme som bra. 

En nyere studie som norske og taiwanske forskere sto bak viste nemlig at nok, men IKKE for mye søvn er viktig for en sunn livsstil. Og både de som sov mindre enn fire timer, og de som sov mer enn åtte hadde økt risiko for å dø av hjertesykdommer! Foreløpig vet man ikke grunnen til at for mye søvn kan påvirke kroppen slik, mens vi vet at for lite søvn blant annet forbindes med stressresponser som øker pulsen og blodtrykket. I tillegg vil nok søvn og hvile være helt essensielt for økt muskelmasse og hypertrophy. 

Dette var noen av mine mest essensielle råd og tips for en sunnere og sterkere kropp, og framover blir det veldig mye nytt og spennende her på bloggen og i mine andre mediekanaler. Jeg ønsker derfor også å høre litt fra deg om hva du sliter med og eventuelt ønsker hjelp med – så legg gjerne igjen en kommentar under, og la oss sammen bygge Norge til å bli VERDENS SUNNESTE NASJON IGJEN!!

Snart God Jul folkens 😉 

Cornelis

Følg meg også på: Facebook HER – Instagram HER – eller Snapchat @corneliselander 

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #mat #jul #trene #iform #gym #søndag #hverdag #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

3 kommentarer
    1. Hei,
      Gode tips som alltid 🙂
      Har du lyst å dele et par av dine beste løft med oss? Det hadde vært spennende å se hva du ligger på i forhold til en rippa fysikk som du har.
      F.eks Pers i benk, eller hvilken vekt trener du på her, og hvor mange reps. Hva tar du i mark, chins, bøy osv.
      Kult om du svarer på denne.
      Ha en fin jul!

    2. Hvordan vet du om du er sliten og burde høre på kroppen, eller om du bare er lat? 🙂
      Hilsen ei som er naturlig lat og på vei ut av måneder med utmattelse, og som ikke lenger klarer å skille de helt, men som vil tilbake på trening.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg