– Når hackere kan ta over Teslaen din, hva tror du de kan gjøre med mobilen din?


Den siste tiden har mediebildet i Norge druknet over av saker om Nora Mørk saken, og personlig er jeg litt sjokkert over at voksne mennesker i 2017 fortsatt tar, deler, og ikke minst tror at nakenbildene er trygge på mobilen… Jeg skriver ikke dette fordi jeg ikke synes synd på Mørk, eller fordi jeg ikke er enig om at enhver som har delt bildene hennes er en creep! Likevel mener jeg det er rimelig banalt å tro at du: 1. kan stole på folk du sender til. & 2. at man kan stole på teknikken… 

Les mer på: Corneliselander.com

For som jeg blant annet nevnte på Twitter kontoen min i går: “Vil råde alle til IKKE å ta/lagre nakenbilder med mobilen. Når hackere kan ta over Teslaen din, hva tror du de kan gjøre med mobilen din…”

Imidlertid er jeg ikke så bekymret for verken Mørk eller andre voksne (som burde vite bedre), men at barn og unge i verste fall kan ende opp med å gjøre det samme. For som madammen her i huset (som er lærer) alltid sier til sine elever; alt du putter ut på nettet kan bli hacket og brukt mot deg

Og jeg har også selv opp igjennom mottatt mange både halv- og helnakne bilder på feks snapchat, og ofte sitter jeg også tenker hvor “heldig” de som sender er at det er til meg de sender, og ikke til noen andre creeps som muligens både vil ta screenshots eller dele med andre. Og btw dette er IKKE en oppmuntring til å sende meg flere bilder eller videoer, men at jeg altså ikke er en som vil dele eller bruke det mot deg. 

For igjen; alt kan bli hacket og delt, og som en venn av meg skrev til meg i går “tar kun nakenbilder med polaroidkamera”… 😉 Følg hans råd, og ikke ta bildene med noe som kan hackes. For om en kan ta over Teslaen din, hva tror du de kriminelle kan gjøre med den lille greia du har i lomma du kaller telefon? 

Følg meg også på: Facebook HER – Instagram HER – eller Snapchat @corneliselander 

Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #NoraMørk #snapchat #facebook #trene #debatt #meninger #iform #Norge #blogg #hverdag #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

3 kommentarer
    1. Som en offentlig person tror jeg aldri jeg hadde turt å hatt sensitiv info/bilder på verken mobil eller skylagring :O

    2. Tilbaketråkk: trading places
    3. Tilbaketråkk: in vitro biowaiver

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg