hits

Slik blir du sterk og slank uten mtte g p treningssenter!


Slik blir du sterk og slank uten mtte g p treningssenter! 

Les mer p: Corneliselander.com


Vi gr mot mrkere og kaldere tider, og med dette vil nok mange ogs komme opp med unnskyldninger for ikke trene eller forlate heimen. Plutselig frister liksom sofaen med en god bok og varm sjokolade veldig, og det blir tffere og tffere komme seg ned p treningssenteret for gi jernet.. Vintermrket behver imidlertid ikke bety slutten p den gode innsatsen du har gjort den siste tiden, og selv om du velger holde deg hjemme kan du fortsatt f til mye bra trening. Her er derfor noen av mine personlige favoritter benytte seg av p stuegulvet hjemme! 

Pushups (eventuelt med beina p benk/kasse)
Flott og tilgjengelig velse, som bare blir enda bedre om du ogs plasserer fttene p en liten forhyning. Du kan ogs her variere med hvor bredt du holder, der et bredere grep vil ta mer p brystkassen, mens et smalere grep vil g mer av bakside overarm [triceps]. 

Slik gjr du:
Start med ca. skulderbredes avstand mellom hendene (om du nsker treffe mer av brystkassen), og senk deg s ned mot underlaget. Husk holde en rett linje fra topp til t, og ikke la hofte, midje og mage falle ned mot underlaget, men la det kun vre brystkassen som nesten treffer underlaget. Push deg s opp igjen til startposisjonen, og repeter etter nske. 

Kjr her gjerne 2-3 sett, og med s mange repetisjoner du klarer p hvert sett. 

Bulgarsk utfall
Bulgarsk utfall er en av de beste metodene trene opp ren beinstyrke p, og aktiviserer (i motsetning til ved for eksempel vanlig kneby) kun beina. Denne velsen gir derfor litt mindre belastning p rygg og overkropp, og er fortrukket av mange nr det kommer til forebygging av bde ryggsmerter og for eksempel kneplager. 

Slik gjr du:
Plasser den ene foten p en benk eller annen forhyning bak deg, mens du tar et godt steg ut med den andre. Senk deg s kontrollert ned mot underlaget, til bakre kne nesten berrer underlaget (men ikke helt ned!). Vekten skal vre p den fremre hlen, og du m holde rett rygg og positur under hele bevegelsen. Push deg s opp igjen, og repeter. 

Kjr 3-4 sett med 8-12 repetisjoner p hvert bein, p hvert sett. 

Dips p benk/kasse
Her er alt du trenger en benk, stol, eller noe annet du har stende hjemme. Senk rumpa og kroppen ned mot underlaget, og push deg s opp igjen til utgangsposisjon. 

Kjr 3-4 sett, og med rundt 8-12 repetisjoner p hvert sett. 

Cornelis Planken
Min personlige klassiker er bde elsket og hatet av mange [fordi den fungerer], og noe du fint kan trene med p stuegulvet hjemme. Alt du trenger av utstyr er n swissball og din egen kroppsvekt, og vips har du ftt trent bde core, midje, mage, og stort sett alt av overkropp. Ja, velsen angriper s si hele kroppen, og ved benytte deg av denne bde statiske og dynamiske velser vil du treffe magen p en mest optimal mte. Prv den i kveld, og merk effekten selv! 

Kjr 2-3 runder p denne.

Rygghev
Noe av det viktigste for folk flest benytte seg av i en ellers svrt stillesittende hverdag, er denne flotte isolasjonsvelsen som tar p nedre del av rygg. Du kan enten utfre den ved ligge rett p gulvet og lfte vre del av ryggen forsiktig opp [som vist i denne videoen], eller du kan benytte deg av for eksempel en swissball for treffe nedre del av ryggen p en sknsom og fin mte. 

Slik trener du den p ball:
Ligg med magen p en treningsball, og lft vre del av overkroppen forsiktig opp fra ballen. Her gjr mange den feilen at de rett og slett lfter seg alt for hyt opp - noe som bare vil kunne resultere i unskete spenninger i korsryggen. Lft deg derfor forsiktig og kontrollert opp fra ballen, og spenn aldri ryggen mer enn at kroppen din er mer eller mindre parallelt med gulvet. Hold et yeblikk fr du senker deg kontrollert og forsiktig ned igjen. 

Kjr 2-3 sett med s mange repetisjoner du orker p hver. 

Sprsml og/eller foresprsler? Send meg gjerne en direkte email!


Eller flg meg ogs @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren p Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM


#Nettavisen #trening #fitness #fit #trene #kosthold #hst #torsdag #kosthold #iform #Norge #blogg #hverdag #foto #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

6 kommentarer

Snn m man trene, for bli slank og sterk. les: Bli akseptert som menneske av den selverklrt perfekte Cornelis.

Nei Kjell. Jeg trener ikke for bli akseptert som menneske av Cornelis. Jeg vil bli slank og sterk for min egen og for mine nrmestes skyld!

Men det viktigste er kostholdet: leve ekstremt kalorifattig, og lre seg tle sult, unntatt rett etter hard styrketrening, da man trenger en dose proteiner (kylling, fisk, tunfisk ol.; proteinpulver er for whitetrash blbolere).

bra artikkel og takker for tips :)

(Dette fungerer sikkert ikke for alle?)

Jeg veide 96 kilo i november i fjor og n veier jeg 84 kilo.

Jeg har ikke trent, det eneste jeg gjorde uten tenke p vekten var spise mindre og spise mer grnnsaker til middagsmltider :)

droppet brusen og snop p en stund ogs :)

Dette vet du at det er tullete si "Gregory Face"...

Skriv en ny kommentar

Hollywoodtreneren

Promote Your Page Too Norske blogger