10 ting du ikke visste om meg, kosthold, eller trening


Hei folkens, og god søndag til dere alle! I dag kjører jeg en liten Q&A her på bloggen, basert på spørsmål jeg har mottatt både på Instagram, Snapchat, og ikke minst min Facebook side. Har du også et spørsmål til meg om trening, kosthold, eller noe fra min hverdag i Hollywood? Send meg en direkte email da vel! 

SPØRSMÅL DERE LURTE PÅ:

Q1: HVA ER FAVORITTØVELSEN, OG HVORFOR? 
A1: Litt vanskelig å skulle velge kun én, men noe jeg liker å utføre er i hvert fall skulderpress og knebøy. Dette fordi dette er øvelser som tar store deler av henholdsvis over- og underkropp, og som de fleste – uansett mål og ønske – kan ha STOR nytte av å trene. 

Q2: HVA LIKER DU BEST Å SPISE?   
A2: De av dere som følger meg fast på Instagram og Snapchat vet at jeg i hvert fall er veldig glad i brød, og har min egen favoritt restaurant i LA på akkurat dette. Ellers er jeg veldig for å innta mye sunt fett og proteinrik kost hverdagen igjennom! 

Q3: HVA SYNES DU OM LAVKARBO? 
A3: Kan sikkert fungere for noen, men personlig trenger jeg mer energi og karbs for å bygge… 😉 

Q4: HVOR OFTE OG MYE TRENER DU EGENTLIG? 
A4: Jeg trener faktisk ikke vanvittig mye, men heller hardt, kort, hyppig, og ikke minst riktig. En vanlig uke består som oftest av 5-6 økter á alt fra 20-45min. hver. 

Q5: Beste øvelse for mage? 
A: Da vil jeg si to: knebøy og min Cornelis Planke Pushups 

Q6: Hvordan er det bra å starte opp, hvis man vil i best mulig form? 
A6: Da ville jeg ha satt opp en enkel treningsplan der du prøver å treffe hele kroppen minst 2 ganger i uken, og så feks gått sammen med en venn om å pushe hverandre. Det å trene sammen er kanskje det beste, enkleste, og ikke minst billigste måte å komme i bedre form på! 

Q7: Hvor i LA bor du? 
A7: Jeg bor og holder til i Beverly Hills 

Q8: Hvorfor anbefaler du folk å trene biceps med bryst? Er det ikke bedre å kjøre bryst+triceps, og rygg+biceps? 
A8: Nei, ved å trene biceps på brystdagen, og triceps sammen med rygg vil du nemlig både aktivisere hver muskelgruppe oftere og du vil heller ikke slite ut og overtrene hver muskelgruppe under en og samme økt! 

Q9: Har du noen gang møtt Arnold i Los Angeles? 
A9: JA! Vi treffes faktisk titt og ofte, både på trening og ved at vi begge liker å spise på samme restaurant. The Terminator er nemlig også glad i egg, brød, og kaffe 😉 

Q10: Beste tips til en ung gutt/mann som ønsker å bygge muskelmasse? 
A10: Først og fremst vil jeg si IKKE HØR PÅ DE GENERELLE RÅDENE som gis i norsk media. Feks er det for deg som ønsker å starte opp med å trene hardt og riktig, og ikke minst oppnå resultater og effekt av all styrketreningen, viktig å feks få i seg nok sunn næring og ikke minst protein… Her ser jeg det er mye feilinformasjon og propaganda gående rundt, der mange av ekspertene fraråder en fra å benytte sunt kosttilskudd, mens man applauderer fram det usunne kostholdet… Jeg tror dette kommer til å forandre seg mer og mer, og det er godt å se at folk begynner å få opp øyne for effekten av sunt kosttilskudd – også i Norge! 

– Cornelis

Spørsmål og/eller forespørsler? Send meg gjerne en direkte email!

Eller følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #fit #trene #helg #søndag #høst #kosthold #iform #Norge #blogg #hverdag #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

1 kommentar
    1. Tilbaketråkk: Xenograft Models

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg