– Dette er det viktigste du gjør før du trener!


Det er særlig et knep jeg benytter meg av før jeg trener og løfter, og som (om du kopierer metoden) vil få deg i best mulig form på enklest mulig vis. Her er hva du bør gjøre: 

Les mer på: Corneliselander.com

Tren hardt, kort, hyppig, og riktig! 
Når jeg tilpasser treningsprogram for mine kunder og klienter setter jeg alltid opp oppsettene etter deres spesifikke ønsker og behov, og ikke noe treningsprogram passer for absolutt alle! Når det er sagt er det gjerne slik at de fleste av oss faktisk kan ha best utbytte av et oppsett som tar så lite som 30 minutter å gjennomføre av gangen! For som jeg gjerne sier så er det å trene hardt, kort, hyppig og riktig det beste for de fleste, og dette er ikke bare en frase jeg liker å slenge ut, men noe jeg også selv følger til fingerspissene! 

– Folk ødelegger sine egne muligheter! 
Imidlertid er det slik at mange faktisk stopper seg selv fra å komme i ordentlig god form, og ved å starte mitt enkle “knep” som jeg selv benytter meg av før en treningsøkt/de tyngste løftene vil du ikke bare føle deg bedre, men du VIL også komme i bedre form! 

For meg starter nemlig treningen i prinsippet før jeg faktisk fysisk begynner å løfte, og jeg har gjerne god tid i forveien sett for meg hva dagens økt både skal bestå av og hvordan den bør gjennomføres. Dette betyr ikke det samme som at man ikke kan forandre enkelte ting underveis, men at jeg altså har en mening med økten og hva jeg ønsker å oppnå. 

Mental trening
Så er det klart for først sett og ordentlige øvelse, og før jeg legger på de tyngste vektene og utfordringene benytter jeg meg også av mental trening ved å se for meg hva jeg skal trene og oppnå i dagens økt. Spesielt liker jeg å se for meg hvor “lette” de tyngste vektene egentlig er, og som jeg tidligere har snakket om er det viktig at hodet ikke stopper oss før kroppene våre egentlig trenger det!

For enkelte vil dette kanskje høres ut som litt humbug, men tro meg når jeg sier at dette VIL fungere og at det faktisk er noe av det viktigste du kan fokusere på innenfor sport og trening! 

SE DET FOR DEG: Du når lettere målene dine dersom du klarer å se for deg hva du skal trene og oppnå, og hvor “lett” de tyngste vektene egentlig er. Ikke la hodet stoppe kroppen. 

Som alltid mener jeg nemlig at det å kaste bort tiden din på treningssenteret på trening som ikke gir deg resultat er noe av det dummeste en kan gjøre, og ved å følge dette enkel knepet VIL du nemlig også lettere komme i mål med dine ønsker og mål! Tagg meg gjerne på Instagram, Snapchat, eller i mine andre sosiale mediekanaler @corneliselander og la meg vite om dette fungerer for deg! 

– Cornelis

Spørsmål og/eller forespørsler? Send meg gjerne en direkte email!

Eller følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

#Nettavisen #trening #fitness #sommer #trene #ferie #gym #øvelser #morgen #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

6 kommentarer
    1. Tilbaketråkk: cheats
    2. Tilbaketråkk: PK studies
    3. Tilbaketråkk: GVK biosciences

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg