Nordlendingene ga meg sjokk!


Er nordlendingene sprekere enn nordmenn flest?

Nylig var jeg ute på en liten norgesturné, og besøkte blant annet byene Tromsø, Bergen, og Oslo. Første stopp på #CornelisNorwayTrip2017 ga meg imidlertid et lite sjokk, og det var hvor god form folk der oppe i nord er i!

Les mer på: Corneliselander.com

Sist uke var jeg ute på en liten norgesturné, og jeg var for første gang i mitt liv nord for Trondheim (ja, litt pinlig, I know…). Og der oppe var det mer enn bare midnattssolen og klimaet som sjokkerte, og blant annet ble jeg regelrett sjokkert over hvor bra form mange av dem hadde! Dette var også noe som kom opp under mitt intervju med avisen Nordlys, der jeg blant annet ble sitert på dette:

– Nordmenn blir tyngre. Vi er for lite i bevegelse og spiser mer usunn mat. Det slår meg nesten hver gang jeg reiser hjem til Oslo: Hvor mange overvektige folk jeg ser. Det er en langt større utfordring enn at noen eventuelt bruker en hashtag, sier han.

– Men det er ikke inntrykket jeg har her fra Tromsø. Jeg har sett veldig mange spreke og trente folk her i Tromsø. Det virker som folk her lever mer aktive liv, sier Elander. 


Photo: Nordlys.no

Og dette var ikke noe jeg bare sa for å smiske med journalisten, men et ærlig inntrykk jeg satt igjen med etter å ha vært der oppe et par dager. Og selv om både bergenserne og øst-/vestfoldingene jeg møtte senere på turen (mer om det i neste innlegg) også var i knallform, var det liksom disse Tromsøværingene som imponerte mest!

Personlig tror jeg særlig folk fra min egen hjemby, Oslo, sitter for mye på jobb og skole hverdagen igjennom. Og kanskje har vi nettopp noe å lære av dem i nord! Trolig har det også noe å gjøre med alle kaffebarene Tigerstaden har å by på, eller de utallige kosestundene vi liker å unne oss på “Løkka”… Disse problemene sliter de ikke med der oppe, og kombinasjonen av mye flott natur og ganske mange færre steder å sitte og henge på, er nok mye av grunnen til at de nå begynner å forbigå oss østlendinger. Og jeg tror det ærlig talt er på tide at flere i min hjemby begynner å bevege seg litt mer, og noe jeg nå også velger å ta litt affære rundt. Så følg med her på bloggen den neste uken for et nytt, spennende prosjekt og noe stort som kommer til å skje i Oslo før fellesferien – følg med!

Cornelis

Spørsmål og/eller forespørsler? Send meg gjerne en direkte email!

Eller følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #mat #sommerkroppen #iform #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg