SLIK BLIR DU TYNNERE, STERKERE, OG I BEDRE FORM FØR SOMMEREN!

08.06.2017 - 08:46 Én kommentar

 sponset
Enten du jobber med å oppnå "sommerkroppen", "helårskroppen", eller du rett og slett bare ønsker å komme i litt bedre form før sommeren - her er mine fem beste tips for å få deg i mål!


- Riktig treningsprogram utifra dine mål og ønsker
Når du trener for å nå et spesifikt mål er det også viktig at treningsprogrammet du følger nettopp er satt opp på samme måte. Derfor har også jeg, i samarbeid med LIFE kjeden, satt sammen et gratis treningsprogram og hjelp her på bloggen som viser forskjellige metoder og teknikker for å nå forskjellige mål og sluttresultater.

Treningsprogrammene er gratis å motta, og vil være delt inn i tre forskjellige kategorier;
- et program som er satt opp for deg som ønsker å stramme opp
- et program for deg som ønsker å komme i generelt bedre form
- et program for deg som ønsker å bygge maksimalt med muskelmasse.


Send en email til: cornelis@life.no for å motta programmene!

Det er nemlig forskjell på hvordan en som ønsker å bygge maksimalt med muskelmasse og en som for eksempel ønsker å stramme opp bør trene, og som du vil se av oppsettene har jeg derfor tilrettelagt disse utifra hva som som måtte være ditt ønske og ikke minst behov.

- Riktig mengde mat og næring! 
Fortsatt er det slik at svært mange (feilaktig) tror at man trenger å bare kutte ned på mengden mat og næring for å gå ned i vekt og å stramme opp. Realiteten er imidlertid litt mer nyansert, og de fleste vil faktisk kunne spise mer eller mindre akkurat samme mengde med mat [for å stramme opp] så lenge en bare fokuserer på å blant annet få i seg nok protein og sunt, riktig fett. Personlig er jeg nemlig ingen fan av såkalte "dietter" som bare går ut på at man skal kutte ned på mengden mat, men mener at det heller er bedre å benytte smarte former for tilskudd som vil kunne gjøre det lettere å få i seg de næringsstoffer og byggesteiner vi alle trenger for å bygge en sunn og sterk kropp. Det å bare fortsette å spise akkurat den samme (usunne) maten som tidligere, men kun bare kutte litt ned på mengden, vil i de færreste tilfeller gi deg de resultater du ønsker.


- Smarte former for sunt tilskudd
Dette er hva jeg personlig mener vil være et av de enkleste punktet å følge. Personlig er jeg særlig fan av å bruke vitaminer, kreatin, proteinpulver, og sunne fettsyrer, og noen av de produktene jeg selv liker å benytte meg av før sommeren er blant annet Udo's Choice, Whey Tech proteinpulver, og BCAA.

Under har jeg også listet noen av ukas anbefalinger fra LIFE sin kostholdsekspert John Roger Jamth, som du for øvrig også vil finne i mitt gratis treningsprogram ved å sende en email til denne adressen.


Shift Supermagnesium
-
Magnesium er involvert i over 300 viktige biologiske og fysiologiske reaksjoner i kroppen.
- Bidrar til normal muskelfunksjon, nervefunksjon og hjerterytme
- Kombinerer tre utfyllende magnesiumforbindelser som sammen sikrer et maksimalt, hurtig og problemfritt opptak i kroppen. Det inneholder også naturlige sporstoffer som kroppen trenger, og i tillegg er det tilsatt vitamin B6 for å gi et ytterligere økt celleopptak av magnesium.


Supernature Aloe Vera 40x
- Inneholder  enzymet  SOD (superoksid dismutase). Gir kraftig beskyttelse mot frie radikaler i kroppen, og beskytter cellene våre.
- Inneholder polysakarider (langsomme karbohydrater), de er kjent for sin immunmodulerende effekt.
- Forlenger antioksidantenes levetid i blodet. Bedrer blodets opptak av Vitamin C og E med 30%
- Har en beroligende, smørende, styrkende og beskyttende effekt på kroppens slimhinner

Supernature Greens of Kamut
- Basedannende, inneholder mye mineraler som er viktig for optimal restitusjon
- Inneholder enzymet  SOD (superoksid dismutase). Genialt for anti-aging for sin effekt på å beskytte cellene våre mot oksidativt stress.
- Naturlig rik på klorofyll, noe som har vist seg å øke mengden oksygen som transporteres til cellene våre.

- Ikke tren mer enn...
En av de vanligste feilene mange gjør er at man gjerne går fra 0-100, eller fra å ikke trene i det hele tatt til rett og slett å trene alt for mye. Det er nemlig flere rapporter og studier som viser hvordan overtrening er uhensiktsmessig, og at det å trene for mye ofte kan være like ille som å ikke trene i det hele tatt. Nå høres dette kanskje ut drømmeoppskriften for de fleste, men fakta er selvsagt at det er svært viktig at du trener - men du behøver stort sett ikke å trene mer enn én time av gangen, og de fleste vil også ha best effekt av å trene så lite som 30-45 minutter av gangen!

- Høy nok intensitet, innsats, og tren med en venn!
Til slutt vil jeg da også trekke fram den kanskje enkleste (og billigste) måten å oppnå ?sommerkroppen? på. For selv om du skulle benytte deg av verdens beste treningsprogram vil du ha vanskeligheter med å oppnå optimal effekt om du trener alene og ikke gir 100% under øktene. Det å yte alt, og spesielt det å gjennomføre maksimale løft i for eksempel en del av de mer utfordrende og tunge baseøvelsene, vil være så å si umulig å få til om du ikke har noen til å spotte og hjelpe deg. Gå derfor sammen med en venn, kjæreste, eller for eksempel en kollega om å sammen trene og pushe hverandre til nye høyder og resultater!

La oss sammen gi jernet og legge inn en liten ekstra innsats de nærmeste ukene!


(Husk også å melde deg inn i LIFEClub og å følge LIFE på Facebook)

Sportslig hilsen fra Cornelis og LIFE kjeden!



https://ci6.googleusercontent.com/proxy/RnNZfQn2o2xpggJQqefCOervMbPIci5mujDPJnvl43kv6Rtxjyh5gHN_JKVzeU-aaGz3pePFgxfoAAtZJZNx8mveVTc-11j98EfuAJVcumUenA=s0-d-e1-ft#https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gif

Én kommentar

Lorraine

09.06.2017 kl.17:05

Heiii,jeg er meget interessert i å starte igjen. Jeg har cronisk smerte,betennelse i muskler-ledd og nerve klemmer. Men jeg har vært godt fysisk aktiv og elsker styrketrening. Jeg trenger å komme tilbake for å bli frisk,noe jeg er bestemt på å gjøre og jeg jobber mye/har barn og er alene så trening... sjenerelt blir vanskelig. Tips? Mvh LW

Skriv en ny kommentar

hits