Til deg som er opptatt av rumpe...

10.05.2017 - 18:13 3 kommentarer


Mine beste rumpetips

Jeg har ved tidligere "spørreundersøkelser" fått inntrykk av at en "stram rumpe" er noe som står høyt opp på ønskelisten hos mange, og særlig når det blir varmere i været er dette noe som mange ser ut til å etterspørre. Så hvis du er en av dem, gir jeg deg her mine beste rumpetips:

Les mer på: Corneliselander.com

Gir knebøy stor rumpe?
Først og fremst vil jeg få presisere at en av de beste øvelsene du generelt kan trene med uansett kroppsmål og ønske, er å benytte deg av baseøvelsen knebøy. Ikke bare vil dette stramme opp rumpa og beina, men den vil også være en av de beste måtene å stramme opp magen på også! Så dette er noe du absolutt bør ha med i treningsprogrammet ditt, og nei den vil ikke gjøre at du automatisk får stor rumpe... 

Les også: Fem tips som vil gi deg sixpack

Trappetrening
Jeg har tidligere skrevet og uttalt meg om trappetrening, og hvordan jeg mener dette er en av de beste, tøffeste, og mest tilgjengelige treningsformene som finnes. Mange skylder på at man ikke har tid eller mulighet til å trene, men når en av de mest effektive måtene å forbrenne bort fett, øke kondisjonen, eller å bygge opp muskulatur i underkropp ligger i ethvert trappetrinn du måtte finne så er det faktisk ikke så lett å skylde på nettopp tid og tilgjengelighet lenger... Ja, faktisk liker jeg å liste dette, med forskjellige former for HIIT metoder, og på lik linje med min egen favoritt; geriljakardio.

Finn deg en trapp, og løp eller gå i vei! En av de aller beste treningsformene som finnes!

Av andre tøffe, gode styrkeøvelser vil jeg nevne markløft [med enten stang eller manualer], ettbens rumensk markløft, og for eksempel statiske knebøy. Sistnevnte er en ypperlig måte å få inn effektive sett og repetisjoner med knebøy selv om du ikke skulle ha tilgang på en masse vekter og treningsutstyr, og uten at du behøver å forlate heimen...

Les også: Sixpack på én uke!

Spørsmål og/eller forespørsler? Send meg gjerne en direkte email!

Eller følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #mai #drikke #mat #trene #iform #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander

3 kommentarer

Rita

10.05.2017 kl.22:01

Hei!

Har trent mye siden Januar, mest intervalltrening. Men den siste måneden har jeg trent utelukkende mest styrke trening. Alt fra knebøy, mark, nedtrekk, hipthrust, sidehve osv. Føler jeg har ganske god teknikk og elsker å trene styrke. De siste ukene har jeg trent hver dag men da delt opp ulike muskelgrupper. Ønsker å trene 6-7 dager i uken da jeg får veldig mye overskudd av trening. Hvordan ville du fordelt øktene. Vil ha inn 1-2 intervalløkter i uken i tillegg til styrketreningen. Målet er å gå ned i fettprosent (mye) og øke muskelmassen.

Louise

14.05.2017 kl.01:49

Ja, knebøy er en god baseøvelse, men det fins bedre øvelser til rumpe. Om en har muskuløse og større lår en en liker anbefaler jeg ikke knebøy. - De beste rumpeøvelsene for rumpe er hip thrust og glute bridge.

Ellers er jeg enig i det du skriver og du har eb bra blogg! =) Men jeg er uenig i at knebøy er så bra hvis formålet er volumbygging av rumpen. Det blir det samme som å fokusere på benkpress for å få større triceps.

athomebeautybrain

22.05.2017 kl.10:59

Hei! Du som har litt peil på trening, har du noen tips for å få bedre holdning i ryggen med hjemmeøvelser og dumbbells? "Roper etter hjelp" her : http://athomebeautybrain.blogg.no/1495442636_s_drlig_holdning_i_ryggen_help_o.html

Hilsen hjemmeværende og krokbøyd

Skriv en ny kommentar

hits