– Dette kan være livsfarlig!


I går leste jeg en artikkel på Side3 om en ny, trendy treningsmetode som kombinerer yoga og øl. Men uansett hvor fristende og herlig dette måtte høres ut er det verken effektivt eller nødvendigvis trygt… 

Les mer på: Corneliselander.com

Alkohol er skadelig
For de av dere som har fulgt meg en stund så vet dere mitt syn på [overdrevent] inntak av alkohol. Jeg var den første i norsk media som gikk hardt ut mot dette, og uttalte blant annet for mange år siden at “alkohol er gift for kroppen”. Og det er det fortsatt, uansett hva nye metoder og trender måtte si. I tillegg er det IKKE smart å kombinere alkohol i kombinasjon med trening, blant annet fordi dette er med på å øke væskeutskillelsen i kroppen.
Young smiling bartender with beer on the bar
Ikke bare vil kroppen da skrike etter økt inntak av sunn drikke [fordi du trener], men du fyller da bare ytterlige på med det som er med å drenere kroppen din for viktig væske…. Dette kan med andre ord være direkte farlig, og noe jeg IKKE vil anbefale noen å prøve eller utføre. Samtidig er det ingen smart eller effektiv måte å prøve å komme i bedre form på, og du vil bare kaste bort dyrebar tid på en “treningsform” som ikke vil gi deg noe som helst tilbake.

Mitt råd er derimot at du heller trener ordentlig når du først skal trene, og så heller kommer deg hjem igjen så fort som mulig og koser deg med den formen for “belønning” og kos deg du selv måtte foretrekke – uansett om dette skulle være en proteinshake, øl, eller et glass med vin. Å kombinere alkohol med trening er imidlertid IKKE hva jeg vil råde deg til å gjøre… [og jeg kan se for meg hvor sjokkert du nå måtte være 😉 ].

Spørsmål og/eller forespørsler? Send meg gjerne en direkte email!

Eller følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #mai #alkohol #drikke #fest #mat #trene #iform #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander

4 kommentarer
    1. Toppen innlegg! Personlig liker jeg å kjøre på med noen NOCCO som vill gi deg kicken og energien du trenger til en kjekk by tur! God natt fra Stavanger!

    2. Ser poenget her MEN øl er også hydrerende. Du blir ikke dehydrert av å drikke øl. Ja du blir kanskje raskere dehydrert enn hvis du drikker øl men det er hydrerende på samme måte som kaffe. Mesteparten av ølet er nemlig vann.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg