Norges største matvarekjeder lyttet til Nettavisens ekspert


De tre største matvarekjedene i Norge tok til fornuft, og fulgte mine råd!

Les mer på: Corneliselander.com

Jeg har de siste årene fått mye ros (og litt ris) for å gå etter de store matvarekjedenes farlige smågodtdumping rundt påsketider, men i år skjedde det imidlertid noe positivt. De tre største valgte nemlig å IKKE følge sine kjente tradisjoner, og kuttet heller prisen på frukt og grønt samtidig som de også valgte å ikke promotere usunt smågodt i kjent stil. Dette ga dramatisk effekt, og bare KIWI og COOP Extra alene solgte visstnok hele 575 tonn mindre smågodt i år sammenlignet med tallene fra i fjor! Rema1000 kom ikke med konkrete tall, men poengterte at de i år kun solgte en tredjedel av volumet fra året før…

Les også: Kom iform på 12uker!

Dette er virkelig “good news”, og selv ser jeg det som en liten personlig seier at de endelig har begynt å skjønne alvoret og nå lytter til hva jeg har sagt i en årrekke. Jeg har nemlig hovedsakelig vært den eneste i norsk media som i de senere år kontinuerlig har advart om farene rundt dette, og pushet på som hardest at noe måtte gjøres. Og selv om enkelte kanskje er litt irriterte på meg for å ha måttet betale noen kroner ekstra i påsken, mener jeg det [og særlig med tanke på overvekts- og fedmetallene vi opplever i Norge om dagen] er en liten seier for sunnere og bedre folkehelse! For selv om dette kanskje bare gjelder påsken, og noen dager med litt ekstra sjokolade og smågodt selvsagt ikke gjør all verden av forskjell er det likevel med på å bygge vaner. Særlig hos de minste i vårt samfunn.

Les også: Grunnen til at du ikke får stram mage

Og når lavpriskjedene nå solgte minst 575 tonn mindre smågodt i år [da er heller ikke Rema1000s tall medregnet] HAR det faktisk en viss betydning for vårt lille land! Så jeg er takknemlig for valget de tok i år, og håper de fortsetter å lytte til fornuft også i tiden framover. Og med dette er det også klart at det faktisk hjelper å si ifra!

Men nok om hva jeg mener – hva mener DU?

Spørsmål og/eller forespørsler? Send meg gjerne en direkte email!

Eller følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #mat #påskegodt #trene #iform #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg