– REMA 1000 har skylden for at du blir feit?


Er det Rema1000s skyld og ansvar at du slenger oppi kilovis med smågodt i handlevognen når du er ute og handler, eller har man rett og slett litt ansvar for hva man selv velger?

Les mer på: Corneliselander.com

Jeg har tidligere skrevet om hvordan smågodt dumpingen kan bli Norges undergang, og har både fått både ros og ris for mitt søkelys rundt det jeg mener er en svært viktig sak. Men er det egentlig Remas ansvar at du eventuelt velger å lempe oppi kilovis med smågodt i handlekurven når du er ute og påskehandler, eller bør vi rett og slett stå for våre egne valg og heller skylde på oss selv?

Vel, det er ikke til å gjemme under en stol at matvarebutikkene, og med Rema1000 i spissen, har vært flinke til å dumpe smågodt og mye av det mest sukkerrike til nær sagt gi bort priser de siste årene. Og det er klart at når kjedene plasserer smågodtet rett i ansiktshøyde for de minste, så er de i hvert fall ikke med på å gjøre situasjonen noe bedre… Rema skal imidlertid ha for at de i år valgte å gå for en litt sunnere versjon av påskeegget – etter tidligere å ha fått tyn av blant annet min bloggkollega, Sophie Elise.

Les også: Grunnen til at du ikke får stram mage

TODELT
Min mening er at matvarekjedene har et visst samfunnsansvar – samtidig som også vi som enkeltindivider bør ta oss selv litt i øret, og gjøre noe med egen helse og kropp. For når en ser andelen som sliter med overvekt i vårt land, så trenger vi rett og slett en liten landsdugnad for å få folket i form igjen! 

Les også: Iform med Cornelis

det er i mine øyne ikke butikkenes ansvar å få deg i form, og å få deg til å styre unna de verste kalori- og sukkerbombene. Likevel mener jeg det er viktig at vi ALLE tar i et tak for å gjøre Norge til en sunnere nasjon, og prøve å hjelpe der vi eventuelt har mulighet… Og selv om Rema ikke er ansvarlige for DIN kroppsform og helse, så synes jeg de likevel kunne droppet å dumpe smågodtet rett i trynet på folket ved neste korsvei…

Les også: Her er hvordan jeg selv trener

Fedme og overvekt eksploderer i Norge, og økningen er særlig tydelig blant barn og unge. Og selv om det på kort sikt kanskje kan gi dem en økt profitt tror jeg det for kjeder som Rema1000 vil være smart å promotere sunnere alternativer over tid. Dette er hvor verden beveger seg i dag, og folk blir stadig mer og mer opptatte av hva de faktisk kjører i seg og spiser. Så vær ditt samfunnsansvar verdig Rema1000, og email meg for hjelp med promotering av deres nye, sunnere image 🙂

Cornelis

SÅ HVA MENER DU? LA MEG HØRE I KOMMENTARFELTET UNDER! 

Spørsmål om kosthold, eller trenger hjelp med treningen? Kontakt meg direkte her!

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #trene #mat #Rema #iform #Norge #fitness #blogg #blogginnlegg #trene #treningsbloggen #trener #CornelisElander

11 kommentarer
    1. Du glemmer ven en vesentlig ting man må jo ikke kjøpe det da sjøl om Rema dumper prisene. Så reklamerer jo du sjøl også for en del kostholdsprodukter som ikke er slik veldig sunne for hvermansen eks Proteinfabrikken. Du vet sikkert bedre enn meg at i et sunnt variert kosthold gir oss nok av det vi trenger. Du burde kanskje lese denne bloggen bloggomtoppbloggere.blogg.no Jeg trente mye før da leste jeg det som handlet om trening hos deg.

    2. Rema, og Kiwi, promoterer da et sunnere kosthold. Det er frukt og grønt og nøtter, linser og bønner og veggis i lange baner. Smågodt er kun en liten del av vareutvalget. Det er enkelt å gå forbi. Jeg er nok overvektig, men det skyldes ikke sukker, brus og chips. Er lite glad i det der. Jeg vet hva kiloene skyldes, og jeg driver og gjør noe med det siden enkelte deler av helsen har forbedret seg såpass at jeg kan foreta meg noe. Det tar bare veldig lang tid å komme ned i vekt pga helsemessige årsaker. Jeg kan ikke løfte vekter eller jogge :). På den annen side er det neppe lurt å ta av seg fort, for det kommer gjerne på igjen. Jeg gumler Remasalater så det snart kommer ut ørene mine. ( jada, fisk eller litt kjøtt også) Og så er jeg den lykkelige eier av en skråbenk, situpbenk. Den står sånn til at jeg rett som det er tar noen situps på den. Til alle overvektige slappfisker lik meg: Er du helt ute av trening, merker du stor bedring i muskulaturen i mage og korsrygg med kun ti situps på en sånn benk daglig i bare en uke… Helt sant! Jeg vet..hehe.

    3. Er vel i det store og hele,ens eget ansvar.
      MEN jeg mener de for noen år siden lanserte en rapport,som viste at ved å plassere snop og smågodt ved kassen,solgte de mer av det.Var noe psykologiske greier.,men husker ikke detaljene
      MEN jeg mener fortsatt det er ens eget ansvar

    4. @suttung du burde kanskje lese innlegget en gang til? (For det ser ikke ut som du fikk ned deg så mye her) 😜 Forøvrig kan de sunne tilskuddene jeg anbefaler så absolutt være sunt og smart for folk flest! Folk flest får blant annet ikke i seg nok protein bare gjennom “vanlig mat”, og igjen er det viktig å understreke at det du snakker om er kostTILSKUDD – så det skal altså heller ikke erstatte vanlig mat…

    5. Du har helt rett jeg skumleste 😂 men tro nok at du også må lese litt fra litt andre kilder enn brosjyra til Proteinfabrikken,men for all del jeg er også lojal mot den som betaler lønna mi.

    6. Det er ikkje smågodt eller smørboksen som gjer oss feite,men bilen som vi lemper skinka inn i,for å komme til butikken.
      Folk går fra senga til sofaen,og velter seg inn i bilen i dag.Vi vil bare sitte i en god stol og la motorer føre oss frem.
      Derfor blir vi feite.Vi lærer for lite om kroppen på skolen,alt for mye om ting som ikke betyr noe.

    7. @suttung bra at du leste igjennom nå 😉 Men hva gjelder kosttilskudd har jeg alltid sett den gode effekten dette kan ha for mange, og med tanke på hvordan det norske kostholdet går (mindre protein, mer usunt fett, og generelt mer og mer skadelig og farlig) er det faktisk før de fleste greit med feks en enkel proteinshake etter trening for å få i seg nok av de viktige byggeklossene vi alle trenger for å oppnå en sterkere, sunnere kropp.
      Mvh
      Cornelis

    8. Jeg mener at det er helt og fullt opp til her enkelt om du kjøper masse sukkerholdig mat/godteri eller ikke. Selv har jeg ikke spist en eneste bit smågodt denne påsken og jeg har klart å kose meg likevel! At noe er billig betyr ikke at det er riktig å kjøpe det! Om man har en sunn livsstil og tar sunne valg så skal man klare det uansett priser i butikkene. Jeg tror det står på nordmenns viljestyrke og kontroll. Det er jo egentlig kjekt at det er billige priser så flere har råd til å kose seg i påsken. Det som er problemet er når man mister kontrollen eller gir blanke og kjøpe ekstreme mengder. Så kan man jo spørre seg; kjøper du store mengder smågodt for 200 kr i påsken, ville du ha kjøpt smågodt for 200kr en annen helg? Mest sannsynlig ikke. Og når man da i tillegg får så mye mer for pengene, så burde man jo virkelig tenke over hva man holder på med. Mange bruker jo like mye penger som de ville ha gjort til vanlig og da sparer de jo ingenting, de bare utsetter seg for sukkeroverload. Jeg skjønner ikke helt at noen vil påføre seg det? Men igjen, ikke alle bryr seg. Ikke alle skjønner hva de driver med. Og det er ikke Rema sin feil, det er latskap.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg