– Tynne mennesker har det lett


– Lyst til å bygge mer muskelmasse? Vel, da er du nok ikke alene, men enkelte sliter med å legge på seg mer enn andre, og det å være tynn eller undervektig er faktisk ikke bare enkelt for alle.

Les mer på: Corneliselander.com

Tynne mennesker har det lett?
Her om dagen skrev jeg et lite innlegg om overvekt, fedme, og den kanadiske kampanjen “IWONTCOMPROMISE”. Dette skapte mye følelser og meninger her på bloggen, men personlig satte jeg ikke minst pris på å høre fra alle de som også sliter med det motsatte og en gruppe jeg har tatt til orde for i mange, mange år; de som sliter med undervekt og å legge på seg.

For de følelser som de tyngste sliter med og føler på kroppen og sjela har nemlig mye til felles med hvordan også de på den andre enden av vektskalaen føler det. For også de tynneste i vårt samfunn har det så absolutt ikke bare lett!

Tynne mennesker har ingenting å klage på!
Det har de siste årene vært mye fokus på “kroppspresset” en ser i norsk media, der fokuset da alltid er rundt hva de med litt eller eventuelt mange kilo for mye føler og opplever. Etter å ha mottatt trolig tusenvis av emails fra desperate, særlig unge gutter opp igjennom årene, vet jeg at det også er en helt annen side av saken som får svært lite oppmerksomhet; nemlig hva de som sliter med det stikk motsatte også føler. Selv om media og samfunnet generelt gjerne skal ha det til at disse ikke har noe å klage på da…

Selv slet jeg selv i tenårene med å legge på meg, og det var heller ikke den gang “stuerent” for en unggutt å skulle ønske seg noe så “crazy” som å gå opp i vekt. Heldigvis styrte jeg unna alle snarveier, og lærte meg fort hvordan man ved blant annet korrekt mengde hard styrketrening kunne oppnå dette på en sunn og riktig måte. Ikke alle vet hva som skal til, og mange blir dessverre lurt til å benytte seg av farlige “snarveier” og ulovlige preparater de på ingen måte har noe godt av!

Og på bakgrunn av dette har det å hjelpe særlig unge gutter og eventuelt jenter som sliter med dette vært en av mine personlige kampsaker de siste årene, der jeg har likt å promotere harde, effektive treningsmetoder, sunt kosttilskudd, og andre smarte metoder for å gå opp i vekt på en sunn og riktig måte på. For selv om nyhetsbildet skal ha det til at tynne alltid har det veldig lett, er dette faktisk ofte langt fra sannheten..

For som en av følerne på Facebook gruppen min skrev i en kommentar; “Folk ser nesten stygt på meg når jeg sier jeg sliter med å gå opp i vekt. Du er heldig sier de. Føler det er akkurat det samme i media..”

HVA MENER DU?

Cornelis

Spørsmål om kosthold, eller trenger hjelp med treningen? Kontakt meg direkte her!


WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #hverdag #trene #iform #Norge #fitness #blogg #blogginnlegg #trene #treningsbloggen #trener #CornelisElander

8 kommentarer
    1. Hva er egentlig årsaken til at enkelte sliter med å gå opp i vekt mens mange andre sliter med å gå ned i vekt selv om man trimmer og spiser sunt?

    2. Jeg kjenner meg veldig igjen det du skriver! I fjor høst begynte jeg å trene igjen – kun styrketrening pga ryggproblemer siden jeg var 15-16 år. Ettersom fokuset er styrketrening og et mål er å gå opp i vekt (mer muskelmasse) og sterkere rygg, vet jeg at jeg må mye næringsrik mat, noe jeg også gjør. Men siden jeg startet å trene har jeg ikke gått opp 1 gram! Jeg prøver å spise ofte (hver 2-3 time), og ja jeg er blitt et matvrak – matvrak etter næringsrik og sunn mat som gjør at jeg får energi og alt annet som måtte høre med og jeg spiser variert. Men det holder visst ikke. Når jeg forteller folk vekta mi så sier de enten “du er så heldig” eller “du må legge på deg”. Nå blir det nesten ikke trening pga bachelorskriving, men til vanlig trener jeg 4 ganger i uken (noen ganger 4-5 ganger i uken).
      Jente 22 år.

    3. Sara: For meg som har blitt kalt feit siden jeg var 10 år så høres det merkelig ut at du ikke greier å gå opp 1 g selv om du er et matvrak! Skulle gjerne ha byttet med deg!

    4. Hva som er problemet? Problemet er at du er ikke attraktiv som tynn hvis du er gutt. Også gutter er utsatt for kroppspress, selv om mediene ikke tar det opp. Er du undervektig kan du fort bli like uinteressant for jentene som om du er overvektig (ja, vet at dette er politisk ukorrekt å si, men det bryr meg ikke).

    5. Tilbaketråkk: Drug Metabolism Studies
    6. Tilbaketråkk: Biowaiver Studies
    7. Tilbaketråkk: 바카라

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg