– Grunnen til at du ikke får stram mage


I dagens innlegg tar jeg for meg noen av de mest vanlige grunnene til at man ikke oppnår en stram mage

Daglig mottar jeg nemlig titalls emails om hvordan man enklest mulig kan oppnå en stram mage. På sett og vis er det heller ikke så vanskelig å oppnå det, men du må bare sørge for at du ikke gjør noen av disse feilene:

Les også: Bygg drømmekroppen med Cornelis Elander

– Trener ikke, eller kun i perioder
Mitt motto er som mange vet at du bør trene hardt, kort, hyppig, og riktig, og følger du denne regla er du allerede ganske mye nærmere målet. Men hva menes med kort, og hvor ofte må du trene? VEl, en hard, god treningsøkt behøver faktisk ikke ta mer enn så lite som 20-30 minutter av gangen, og trener du jevnt og trutt hele året igjennom er det faktisk ikke mange minuttene hver dag som skal til. For eksempel vil de fleste også oppnå knallbra resultat av bare å kjøre noen sett med sit- og pushups på stuegulvet hjemme, og da behøver ikke treningen ta mer enn noen skarve minutter om dagen!

Les også: 9 beste mageøvelser å utføre hjemme

– Stresser
Stress er noe av det verste for midje- og magemålet, og ved å prøve å koble av og stresse ned vil du ekstremt raskt merke forskjell på hvordan buksene og klærne sitter på kroppen… Ja, faktisk tror jeg dette er et av de mest neglisjerte punktene når det kommer til smarte “mage tips”, og selv om det selvsagt ikke er noe du bare kontrollerer selv vil det være smart å ha dette litt i bakhodet hverdagen igjennom, og prøve å stresse ned der det lar seg gjøre…

– Spiser mat fra denne listen
Finnes det såkalt “nei” mat? Vel, i mine øyne JA, og her er tingene jeg vil råde deg til å styre unna om du ønsker deg en strammere mage:
* pølser
* ferdigmat/burgere
* potetgull
* bensinstasjon mat og boller… 
* nachos
* pommes frites [aldri] 
* kaker 
* fritert mat [genrelt] 
* bakt potet
og alt det du VET er dårlig for kroppsformen. Inntar du dette for ofte vil du heller ikke oppnå en stram mage på lovlig vis

– Drikker for mye alkohol…
Beklager å måtte være en festbrems, men belmer du nedpå med alkohol både titt og ofte så vil du heller ikke få det til… Å kutte ned på inntaket av alkohol vil imidlertid ikke bare gjøre underverker på magemålet, men også forbedre din generelle helse og kroppsform!

NOE JEG GLEMTE PÅ LISTEN? LA MEG VITE I KOMMENTARFELTET UNDER!

– Cornelis

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #mandag #sk2017 #iform #fit #fitness #bilder #Side3 #trene #nyuke #hverdag #treningsbloggen #trener #CornelisElander

17 kommentarer
    1. Hei. Hvor lang pause har du mellom settene? Innlegget ditt inneholdt mange sett og skal det bli unnagjort på 45-60 min så er vel pause mellom settene ganske lav?
      Topp blogg btw!

    2. Hei Alwan! Da vil jeg si rent [gjerne whey] proteinpulver eller proteinbar hverdagen igjennom, og ikke minst et du liker smaken av! Hjelper nemlig lite hvor mange prosent protein, eller hvor bra det eventuelt skulle være, om du ikke liker smaken av det.. For da kommer du heller ikke til å benytte deg av det [over tid].
      Stå på!
      Cornelis

    3. Hei Steffen! Ja, min mening at det beste du kan gjøre er å kjøre igjennom økten så kjapt som mulig, og så heller komme deg hjem igjen og fylle opp med protein og næring!
      Er nemlig ikke på treningssenteret at du faktisk styrker/bygger opp kroppen, og du trenger kun å trene til å kunne akkurat trigge muskulaturen og kroppen til maksimal muskelvekst. Kjører du effektiv igjennom, og slik jeg har satt opp i programmet her på bloggen bør du fint kunne være ferdig på godt under én time – gjerne kortere!
      Mvh
      Cornelis

    4. Hei sjef!
      Takk for en fin blogg med mange gode råd. Lurte på om du kunne gi noen tips til en fin pakke med kosttilskudd? En pakke som hjelper å bygge muskler/litt vekt økning. Takk

    5. Hei.
      Jeg er en jente på 25 år som sliter veldig med mage området
      Jeg har da 2 klumper på magen hvor den øverste har begynt å “krympe”
      Mens den nederste delen er like stor som før .. hva gjør jeg ?
      Trener hverdag spiser sunt er aktiv.

    6. Hei, jente 25 år med klump på magen. Mitt råd er å vente til den kommer ut av seg selv om 9 måneder. 🙂

    7. Hei, du har fine innlegg, jeg ville også droppet:
      Brød (hvetemel)
      Ost
      Svinekjøtt
      Brus
      Aller verste er sukker!
      Frukt kun før formiddag og før trening
      Frokost: egg m grove knekkebrød (pluss litt ketchup hvis du vil ha)
      Eller: omlett av egg og havre, med frukt (ananas)
      Eller: havregrøt med en dæsj proteinpulver og frukt
      Middager 4x ganger om dagen
      kylling, fisk, storfe
      Brunris, grov pasta, grov makaroni, grove knekkebrød (wasa sport+ er veldig god)
      Og grønnsaker
      Kveldsmat: dropp karbo. Spis tunfisk m avokado, mager cottage cheese og peanutsmør
      Pluss trening OG jogging/svømming og lignende 4 ganger i uken i 30 minutter.
      Klin på med en slik diett og trening i 3-4 måneder.
      Da sittern!
      Husk: trening er 400% mer effektiv med diett.
      Hva tenker du Cornelius?

    8. Trening, mat og hvile er ikke nok. Du trenger søvn i tillegg. Og søvnen må komme til samme tid hver dag. Uregelmessig døgnrytme dreper hormonbalansen.

    9. Hei igjen!
      Takk for tipset. Lurte også på om det er noe spesielt jeg må tenkte på med tanke på bruk av kosttilskuddet?

    10. Jeg spiser mye søstsaker, – iskrem, kaker, – lett “vedlikehold-trening” 2-4 ganger i uken. Kommer vekten over 61 kg. så er det lett å regulere til de vanlige 60 kg. Alder 83.
      Sverre

    11. Hei
      Takk for en enkel og grei forklaring. For denne magen er jo ikke det enkleste egentlig. Men bare å gi jernet nå.
      Mvh
      Tine

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg