– Er det egentlig flott med damer som har muskler?


– Burde
egentlig damer trene styrke, og for eksempel ha store, sterke overarmer? Her er min mening

Les mer på: Corneliselander.com

Burde vi egentlig motivere damer til å bygge sterkere, mer muskuløse kropper? Det er 8.mars, og det er på tide å ta en liten oppvask rundt et tema som i årevis har engasjert meg veldig.

Å trene hard styrketrening er nemlig i mine øyne ekstremt viktig, og vil ikke bare kunne føre til at du oppnår en sterkere og sunnere kropp, men kan også hjelpe på fettforbrenningen og motvirke sykdommer og problemer senere i livet. Selv om andelen særlig unge gutter er stor, er det faktisk enda viktigere for eldre og kvinner å trene styrke! Vi nordmenn ligger nemlig på verdenstoppen når det kommer til for eksempel beinskjørhet, en skjelettsykdom som rammer mange kvinner. Og ved hjelp av riktig styrketrening kan du nettopp være med på å forebygge dette!

Redd for å bli “bulkete”
Et imidlertid kjent problem er at mange jenter/kvinner er ubegrunnet redde for å bygge styrke, da man tror man over natten vil bli for “bulkete”. Heldigvis ser denne myten til å være litt på retretten, og det gleder meg at mange nå har begynt å innta styrkerommene – noe som selv for bare noen år siden var “forbeholdt” gutta boys.
Og når vi vet at styrketrening også vil kunne være med på å øke forbrenningen (da mer muskelmasse vil øke forbrenningen din selv i hvilemodus) kan vi kanskje få enda flere kvinner inn i styrkerommet?

Hvilke øvelser er viktigst?
Hvilke øvelser som vil være viktigst for deg å trene er selvsagt helt individuelt utifra dine ønsker og behov, men det er særlig to øvelser jeg ønsker å trekke fram som vil være smarte å benytte, enten du skulle ønske å bygge eller bare har som mål å “stramme opp”; knebøy og
«Cornelis Planke Pushups».

Jeg har tidligere her på bloggen beskrevet disse to øvelsene fordi de ikke bare er fine å utføre enten du ønsker å gå opp eller ned i vekt, men fordi de også tar på så å si hele kroppen i én og samme øvelse. I tillegg vil de  sørge for at du bygger en sunnere, sterkere kropp – uansett om du heter Kari eller Ola 🙂

Tunge, riktig utførte knebøy

«Cornelis Planke Pushups».

Damer med muskler er rått!
Avslutningsvis vil jeg bare si at det selvsagt er opp til den enkelte å bygge akkurat den kroppen en selv velger og ønsker, men som mann må jeg likevel si at det er utrolig flott å se damer med store overarmer og muskler. Håper det er lov å si i dag 😉

GRATULERER SÅ MYE MED KVINNEDAGEN (som jeg forøvrig mener at burde vært hver dag…)

– Cornelis

Og som alltid; DEL GJERNE HVIS DU ER ENIG I BUDSKAPET!
—————-
Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #trene #meninger #debatt #diskusjon #8mars #kvinnedagen #blogg #blogginnlegg #fit #fitness #treningsbloggen #trener #CornelisElander

3 kommentarer
    1. Du hadde vært mye flottere å se på med mindre muskler i overarmene! De svære armmusklene dine passer ikke til det nette ansiktet ditt!!

    2. Helt enig med deg sjef!
      ALLE! bør trene tung styrketrening, uavhengig av kjønn! Redd for å bli bulkete? Det er tidenes treningsmyte 🙂
      Og ja, kommentaren fra “Anonym” er jo tidenes kompliment 🙂
      Ta gjerne en kikk innom bloggen min au når du har tid og stund 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg