10 ting bare trente mennesker forstår…


10 ting bare trente mennesker forstår

Les mer på: Corneliselander.com

1. Restaurant-menyene har aldri det du virkelig har lyst på.

2. Nei, popcorn og cola er ikke nødvendig “kos”, og du leter alltid febrilsk etter noe proteinrikt og sunt når du for eksempel er på kino.

3. At du har muskler og styrke betyr ikke det samme som at du “alltid er klar for en treningsøkt”, eller er interessert i å løfte/bære tunge ting for deg…

Les også: Ti tips for å bli fit i det nye året

4. Du blir “tema” under familieselskaper og vennelag; “Han kan vel ikke spise dette han?”, sier de gjerne, og omtaler deg som om du ikke skulle være tilstede.

5. Nei, trening og proteinshakes er ikke alt du bryr deg om, og vi kan fortsatt mene noe om både krigen i Syria, konflikten mellom Russland og USA, eller for så vidt Miljøpartiet De Grønnes sinnsyke sykkelpolitikk [vel, sistnevnte har kanskje noe “treningsaktig” over seg…].

6. Akkurat som overvektige sliter også vi med å finne bukser eller t-skjorter som passer.

7. Du er alltid sulten!

Les også: Slik får du stram mage

8. Du booker ikke hotell i utlandet med tanke på hvor mange svømmebasseng eller barer de har, men heller om de har et gym on-site.

9. Du prøver også å kalkulere hvor mange proteinbarer du trenger, og kan få med deg i kofferten…

10. Og mens alle andre er grinete og sure for å være tilbake på jobb, skole, og i hverdagen er du happy med å være hjemme på lokalgymmet 🙂

Kjenner DU deg igjen, og/eller har du noe du vil legge til? Legg igjen en kommentar da vel!

– Cornelis

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #hverdag #søndag #iform #Norge #kosthold #fitness #blogg #blogginnlegg #trene #treningsbloggen #trener #CornelisElander

10 kommentarer
    1. På resturant prøver man å kalkulere og velge den retten med færrest kalorier, ikke den man egentlig vil ha

    2. Petter: Hvis du er opptatt av å telle kalorier på restaurant, er du farlig nær en spiseforstyrrelse. Det er hva du spiser i hverdagen som betyr noe, ikke en sjelden utskeielse.

    3. Hahhaha ja! True. Eller du har den dagen du vil skeie ut i selskapet, men så har noen vært så snille at de har kutta noen gulrøtter og lagt i sn skål som de bringer til deg. 😂

    4. Du elsker å provosere, det skal du ha. 🙂
      Når jeg leser bloggen din innser jeg at det er gigantisk forskjell mellom person som er godt trent og de som kun trener styrke.
      Jeg har drevet med svømming, turning og squash. Kjenner meg absolutt ikke igjen i det punktene. De som er godt trent er kun opptatt av å få i seg nok energi. Om man spiser litt popcorn eller drikker litt Cola har ingen påvirkning, fordi det nettopp er en minimal del av ligning for en som er godt trent.
      For en som kun trener styrke vil små mengder for eksempel for mye sukker påvirke kroppen og utseende mye mer, enn en som er godt trent.
      Trikset er nettopp å være godt trent. Da kan du være mye mindre bekymret for hva du gjør og ikke gjør med venner, for det betyr lite i den store sammenhengen. 🙂

    5. Mye jeg kjenner igjen! Spesielt gymmen 🤗
      Ellers dette:
      – restauranter kan gjerne være utskeielse. Men jeg er alltid den som spiser mest.
      – hotellets fasiliteter er ikke viktig, men lokasjon for utetrening
      -alltid sulten ja!
      -gleder meg til å komme hjem til norsk melk. Cravings

    6. Jeg trener mye og antagelig en hel del mer enn de fleste pumpegutter som drar på gymmen i en halvtime og kjører noen sett på spesifikke muskelgrupper før de drar hjem igjen. jeg driver forøvrig aktivt med fjellklatring og er veldig glad i friluftsliv generelt.
      Jeg spiser nok mer energibarer enn proteinbarer og hoteller bookes som oftest i nærheten av gode klatremuligheter og gym er ikke noe must da man kan fint trene utendørs. Ser heller ikke noe problem med og drikke brus og spise litt godteri på kino og restauranter har stort sett alltid noe jeg har lyst på med mindre jeg har forvillet meg inn på en veganer restaurant da. hehe
      Den viktigste muskelen vi har er hjertet, og ironisk nok er nok den muskelen en hel del bedre trent på noen som meg enn på de fleste muskelbyggerne i det ganske land som bygger alle andre muskler enn den som virkelig betyr noe.

    7. Ja, kjenner meg igjen i flere ☺️
      Teller ikke kalorier, bare endret litt på kostholdet. Får jeg noe servert som er noe usunt så spiser jeg det. Ingen skal lage noe ekstra er på besøk, på restaurant osv

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg